Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:06:18 GMT

ترویج و توسعه فعالیت های فرهنگی در مناطق محروم ایلام

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۴۰۶۲

ترویج و توسعه فعالیت های فرهنگی در مناطق محروم ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد فتاحی صبح امروز در جلسه کارگروه تبلیغی استان از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی به صورت ویژه در دو شهرستان هلیلان و ملکشاهی خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به منظور حمایت از مناطق محروم و ترویج فعالیت‌های فرهنگی با مشارکت بنیاد علوی در دو شهرستان ملکشاهی و هلیلان فعالیت‌های فرهنگی مضاعفی را انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این راستا در مرحله اول تعداد ۱۰ نفر از روحانیون پرتلاش و جهادی در قالب طرح استقرار جذب و در مناطق روستایی این شهرستان‌ها مستقر خواهند شد.

فتاحی اظهار کرد: علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی توسط روحانیون، پیگیری مسائل و مشکلات منطقه، مشارکت در طرح‌های اقتصادی و جهادی شناسایی استعدادها و فعال کردن گروه‌های جهادی در سطح شهرستان و روستا به منظور شتاب گرفتن طرح‌های عمرانی اقتصادی و کشاورزی در منطقه انجام خواهد شد.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در حال حاضر در ۶۲ روستا اقدام به استقرار روحانیون مستقر کرده که با مشارکت بنیاد علوی ۱۰ نفر به این مجموعه اضافه خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام اضافه کرد: در سال‌های گذشته از طریق پیگیری روحانیون مستقر و فعالیت‌های جهادی و فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه کشاورزی، ساخت خانه بهداشت، تهیه جهیزیه برای نیازمندان و ساخت خانه برای محرومان انجام گرفته است.

کد خبر 4989735

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی محمد فتاحی ایلام ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان قزوین گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه ماه محرم بیرجند مجلس شورای اسلامی ازدواج فعالیت های فرهنگی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد خدام کاروان حج امسال هم کاهش پیدا کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب، که امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت) در جلسه مسئولان دفاتر استانی و مناطق بعثه مقام معظم رهبری در قم سخن می گفت اهمیت اخلاص در کار‌ها را یادآور شد و اظهار داشت: این ویژگی به خصوص در فعالیت کارکنان مرتبط با حوزه حج و زیارت از اهمیت بیشتری برخوردار است، چون با مردم سر و کار دارند آن هم زائرانی که از طرق مختلف از جمله فروش ملک، وسیله و گرفتن وام مبالغی را برای پرداخت هزینه سفر‌های زیارتی جمع کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه اگرمانند ۱۰ سال قبل بیاندیشیم از جامعه امروزعقب خواهیم ماند، گفت: یکی از کار‌هایی که باید در فعالیت‌های مرتبط با کاروان‌های زیارتی صورت بگیرد نوآوری، پویایی و بهینه‌سازی فرایند‌ها و تسهیل کردن امور مرتبط با حوزه‌های مرتبط با حج و زیارت است و معاونت فرهنگی بعثه از استان هایی که طرح‌های نوآورانه داشته باشند تقدیر خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت آسیب‌شناسی در فرایند‌ها را ضروری خواند و گفت: درصد خادم زائر در حج پیش رو در مقایسه با سال‌های گذشته بازهم کمتر شده است همچنین تعداد روحانیون کاروان‌ها کمتر شده‌اند لذا باید تدبیری بیاندیشیم که کاستی در ارائه خدمات به زائران ایجاد نشود. 

وی با تاکید بر اینکه همه باید بپذیریم که خادم زائران هستیم و نباید نگاه بالا به پایین داشته باشیم، اظهار کرد: نیازشناسی و برنامه‌ریزی برای تامین روحانیون کاروان‌ها از خود استان از کار‌های لازم است که باید مسئولان دفتر استانی پیگیری کنند.

وی افزود: یقین بدانید گرچه روحانیون فعلی که جذب شده‌اند خیلی خوب هستند ولی حتما روحانیون دیگری هم در حوزه هستند که می‌تواند با رعایت شایسته سالاری مورد استفاده قرار بگیرند. 

به روزشدن روحانیون و انتخاب روحانیون جدید برای سفر‌های عمره با توجه به تعطیلی نه ساله و تامین نیروی معین ثابت از دیگر توصیه‌های حجت الاسلام والمسلمین نواب بود. ا و ادامه داد: امروز من و شما مسئول و مکلف هستیم که این چارچوب را حفظ و بهینه سازی کنیم.

۲۱ ایستگاه پروازی عملیات انتقال زائران را به سرزمین وحی برعهده دارند

در ادامه این همایش آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در سخنانی به تشریح فرایند شروع عملیات عمره بعد از یک توقف چند ساله پرداخت. 

وی با بیان اینکه سازمان حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری در همکاری با همدیگر درصدد انجام عملیات حج پیش رو به بهترین وجه هستند، افزود: ۲۱ ایستگاه پروازی عملیات انتقال زائران را به سرزمین وحی برعهده دارند. 

در ادامه این نشست، مسئولان دفاتر استانی به ذکر نکات و پیشنهادات خود پرداختند که از جمله می‌توان به سرعت بخشیدن در اعلام اسامی خادمان فرهنگی کاروان‌ها، افزایش ظرفیت برخی استان‌ها مانند قم و خراسان رضوی، امکان اجاره هواپیما از کشور‌های دوست، رسیدگی بیشتر به فعالیت دفاتر زیارتی و سیاحتی و توجه بیشتر به کاروان‌های زوجی اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • تعداد خدام کاروان حج امسال هم کاهش پیدا کرد
  • پیشرفت و توسعه مناطق منفصل شهری در رباط کریم تداوم داشته باشد
  • ثبت وقف ۶ میلیاردی در بندرلنگه با نیت ترویج فرهنگ قرآن و نماز
  • نهادینه شدن فرهنگ کار بهترین ابزار جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان است
  • برپایی ۲ اردوی جهادی بهداشتی و درمانی در مناطق محروم مشهد