Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد معاون بهداشتی این دانشگاه روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر بین ۴۰ تا ۴۵ درصد از آزمایشهای اخذ شده از مراجعان سرپایی در مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه با علائم مشکوک به کرونا مثبت می‌شود.

دکتر مهدی قلیان افزود: آزمایش کرونا به طور معمول در بین افراد مراجعه کننده با علائم مشکوک تنفسی، افراد با بیماریهای زمینه‌ای و سن بالای ۶۰ سال گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مراکز خدمات جامع سلامت سطح اول نظام ارجاع بیماران کرونایی به شمار می‌روند به طوری که افراد با داشتن علائم مشکوک در این مراکز زیر پوشش خدمات مراقبتی و دارویی قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران مراجعه کننده به مراکز جامع خدمات سلامت در صورت نیاز به خدمات تخصصی و تصویربرداری به ۱۵ مرکز سطح دو ارجاع و در صورت نیاز به خدمات بستری به مراکز بیمارستانی که سطح سه خدمات هستند انتقال داده می‌شوند.

قلیان افزود: در حال حاضر ۳۵ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ساعت هشت تا ۲۲ به طور ویژه به مراجعان سرپایی مشکوک و مبتلا به بیماری کووید-۱۹ خدمات‌رسانی می‌کنند که از این تعداد ۱۷ مرکز در مناطق پنج گانه مشهد فعال و سایر مراکز در دیگر شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه دایر هستند.

وی تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت بروز علائم بیش از هر اقدامی با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند و در این مرکز شهروندان علاوه بر راهنمایی در زمینه علائم بیماری کرونا، در خصوص نشانی مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته با توجه به محل سکونت و سطح‌بندی بیماران نیز آگاهی می‌یابند.

هم اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶.۵ میلیونی خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند. 
دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۳ شهرستان دیگر استان خراسان را زیر پوشش دارد.

بر طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ٣٠٩ هزار و ۴٣٧ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ١٧ هزار تن رسید.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد قلیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد قلیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا مشهد قلیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات جامع سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سرپرست اجرایی اولین کنگره پژوهش و فناوری گفت: در این کنگره،۵۵۰ خلاصه مقاله از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد که از این تعداد۲۸۴ مقاله پذیرفته شد.


افسانه یکدانه افزود: از این تعداد،۲۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۰ مقاله در قالب پوستر در این کنگره پژوهشی یک روزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شد.


وی اضافه کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هوش مصنوعی، مسائل زیست محیطی همچنین پیشگیری و بهداشت مهمترین مباحث از ۱۵ محور اولین کنگره پژوهش و فناوری است.


یکدانه ادامه داد: خلاصه ۲۴ مقاله برتر این کنگره در مجله‌های معتبر چاپ خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با اشاره به جمعیت ۱۱ هزار نفری این دانشگاه گفت: حمایت از پژوهشگران و فناوران در اولویت برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.


غلامرضا عسگری افزود: تشکیل کارگاه‌های آموزشی، مدارس تحقیقاتی، هسته‌های فناوری و مراکز رشد همچنین حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی از جمله این برنامه هاست.


در اولین کنگره پژوهش و فناوری، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، کاشان، شهید صدوقی یزد (۶ هزار دانشجویی) و شهرکرد به عنوان منطقه ۷ آمایشی کشور، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشتند.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت
  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد