Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@04:17:00 GMT

نرخ بیکاری ژاپن به ۲.۸ رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۴۳۸۰

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از ایسنا، با در نظر گرفتن فاکتورهای فصلی شمار بیکاران ژاپنی در حال حاضر حدود یک میلیون و ۹۴۰ هزار نفر برآورد می شود که ۳۰ هزار نفر کمتر از شمار بیکاران ثبت شده در مدت مشابه ماه قبل بوده است.

طبق اعلام مرکز آمار ژاپن، در ماه ژوئن ۴۹۰ هزار نفر از شاغلین کار قبلی خود را ترک کرده‌اند و ۱۰۸ هزار نفر نیز اخراج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار کسانی که برای نخستین بار در جست و جوی کار بوده‌اند نیز با ۱۰ هزار نفر کاهش نسبت به ماه قبل به ۳۵۰ هزار نفر رسیده است.

هم‌چنین طبق اعلام این وزارتخانه ژاپنی، شمار شاغلین تا پایان ماه ژوین با ۸۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۶۶ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر رسیده است. همچنین طبق آمار جداگانه منتشر شده توسط وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، نرخ موجودیت شغلی به ۱.۱۱ رسیده است که نشان می دهد به ازای ۱۰۰ فرد جویای شغل، ۱۱۰ فرصت شغلی وجود دارد.

متوسط نرخ بیکاری ژاپن در بازه زمانی ۱۹۵۳ تا ۲۰۱۹ معادل ۲.۷۲ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۲۰۰۲ با ۵.۵ درصد  و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۱۹۶۸ با یک درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ بیکاری سنگاپور تا پایان ماه ژوین به ۲.۹ درصد رسید که این نرخ، ۰.۵ درصد بیشتر از نرخ بیکاری ماه قبل و بزرگ ترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور از سپتامبر ۲۰۰۹ تاکنون محسوب می‌شود. طی این مدت شمار بیکاران با ۶۷۰۰ نفر افزایش به ۳۵۴ هزار و ۷۲۲ نفر رسیده است. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر خسرو سینایی مهرداد بذرپاش نرخ بیکاری ژاپن شاغل طرح ترافیک 99 جمشید شارمهد گروه تروریستی تندر خسرو سینایی مهرداد بذرپاش نرخ بیکاری هزار نفر ثبت شده ماه قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم/ منظور: تورم به کانال ۳۰ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داود منظور در جلسه روز یکشنبه هیات دولت با اعلام خبر کاهش تورم سالانه به کانال ۳۰ درصد گفت‌: طبق گزارش مرکز آمار، روند تورم همچنان رو به کاهش است به نحوی که تورم نقطه به نقطه به حدود ۳۱ درصد رسیده و در شرف ورود به کانال ۲۰ درصد است و تورم ۱۲ ماهه هم به ۳۸.۸ درصد رسیده که به معنای ورود به کانال ۳۰ درصد است.

وی ابراز امیدواری کرد که با ادامه سیاست‌های تنظیم‌گری دولت در بخش پولی و همچنین انضباط مالی در اجرای بودجه و جلوگیری از کسری بودجه این روند استمرار داشته و تا پایان سال تورم ۱۲ ماهه تا کانال ۲۰ درصد کاهش یابد.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898037

دیگر خبرها

  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم؛ تورم به کانال ۳۰ درصد رسید
  • گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم/ منظور: تورم به کانال ۳۰ درصد رسید
  • نواقص جایگاه‌های سوخت‌ غرب خراسان به زیر یک درصد رسیده است
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند
  • ریزش سرمایه‌گذاری خارجی چین