Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:47:47 GMT

«کرونا و گرما» عامل افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در همدان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۴۵۷۴

«کرونا و گرما» عامل افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در همدان

ایسنا/همدان معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش مصرف آب در استان خبر داد و گفت: از اسفندماه سال گذشته با شیوع کووید ۱۹ مصرف آب در استان همدان بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

حمیدرضا نیکداد در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: افزایش دما هم در افزایش مصرف آب تأثیر داشته است و باعث مشکلاتی در هفته گذشته شد که خوشبختانه با تلاش های بسیار از سوی همکاران این مشکلات رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته با افزایش دما و مصرف آب مواجه شده بودیم، اظهار کرد: با وجود افزایش دما و مصرف آب هیچ آبی را قطع نکردیم و با کمک همکاران توانستیم مصرف آب را کنترل کنیم.

نکیداد خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید آب در همدان ۱۸۵۰ لیتر در ثانیه است که مصرف آب در استان بیش از این میزان است این در حالیست که در سال گذشته بیشترین میزان تولید آب ۱۸۲۰ لیتر در ثانیه و فقط در یک روز آن هم در ۲۸ مردادماه بود که به صورت مداوم و به سختی توانستیم تولید آب کنیم.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: سرانه مصرف خانگی در شهر همدان برای هر نفر ۱۹۰ لیتر در هر شبانه روز است و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد روستاها تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب هستند.

نیکداد در پایان مطرح کرد: استان از ۸۳ درصد خدمات آب و فاضلاب بهره مند است و از شهروندان تقاضا داریم به منظور رعایت موازین بهداشتی و پروتکل های بهداشتی و در استفاده از کولر در مصرف آب صرفه جویی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آب مصرف آب گرما کروناویروس آب و فاضلاب آب و فاضلاب مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، گفت: از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه ۸۴ میلیون لیتر بنزین در استان فارس تامین وتوزیع شده است.
طاهری افزود: در این مدت در فارس بطور متوسط روزانه بیش از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی مصرف روزانه این فرآورده را در ناحیه مرکزی شیراز چهار میلیون لیتر اعلام و افزایش سفر‌های نوروزی وحجم بالای تردد‌ها را مهمترین عامل در افزایش مصرف بنزین در استان برشمرد.
طاهری با بیان این موضوع که سوخت رسانی پایدار تا پایان سفر‌های نوروزی ادامه دارد اظهارکرد: بیشترین آمار مصرف بنزین را مربوط به روز ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ با ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزارلیتر و کمترین میزان مصرف مربوط به ۲۹ اسفند با شش میلیون و ۸۰۰ هزارلیتر است.
وی تصریح کرد، در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه گذشته تا چهارم فروردین ماه سال جاری بیش از ۶۲ میلیون لیتر نفت گاز نیز تامین وتوزیع شده است

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی بارش‌ها درهمدان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه جوجه ریزی در همدان
  • تعویض بیش از پنج هزار کنتور فرسوده آب مشترکین در استان یزد
  • هوای گرم چگونه سیستم ایمنی را مختل می‌کند؟
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس
  • هوای گرم چگونه سیستم ایمنی را مختل می کند؟
  • از افزایش ۱۵ درصدی بارش‌ها تا دوباره جان گرفتن سد اکباتان همدان
  • آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند