Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ افزایش قیمت ماسک و اختلاف قیمت در بازار در این روزهای شیوع بیماری کرونا سبب گلایه شهروندان شیرازی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، با اوج‌گیری ویروس کرونا استفاده از ماسک الزامی شد. هر چند استفاده از ماسک برای مقابله با این ویروس، کار سختی نیست اما قیمت متغیر این راه حلِ به ظاهر ساده، کار را سخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا این قصه تکراری نابسامانی در بازار ماسک تمامی ندارد و گزارش‌های میدانی خبرنگار تسنیم و هم صحبت شدن با مردم این موضوع را تائید کرد. قیمت ماسک‌های ساده در بازار از 2 هزار تومن تا 3 هزار تومن بالاتر رفته است در حالی که قیمت‌های مصوب چیز دیگری است.

نبود ماسک با نرخ مصوب و تنظیم بازار و اختلاف قیمت ماسک در بازار از جمله گلایه‌های شهروندان بود. یکی از شهروندان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در این باره، اظهار داشت: من یک ماسک ساده امروز به قیمت 3 هزار تومان خرید کردم، با توجه به شغلی که دارم روزانه باید ماسک خود را عوض کنم شما حساب کنید هزینه یک ماسک در ماه، تنها برای یک شهروند چقدر می‌شود؟! مگر در این شرایط سخت اقتصادی و با حقوق کارگری چطور میتوان ماسک تهیه کرد؟!

کرونا در قم در شرایط ورود به پیک دوم است/ به‌زودی مواد اولیه تولید ماسک تأمین می‌شودداروخانه ها عرضه ماسک با نرخ مصوب را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند5 کارگاه تولید ماسک توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی راه اندازی شدتولید ماسک توسط معلولان جسمی ــ حرکتی + فیلم

وی افزود: ما هر چه گلایه‌مند نسبت به این موضوع باشیم بازهم صدایمان به گوش مسئولان نمی‌رسد!

دیگر شهروند شیرازی با انتقاد از اینکه در این شرایط کرونایی آنچه مسئولان نباید از آن غافل شوند، مدیریت و نحوه توزیع ماسک و کنترل قیمت‌هاست، گفت: متاسفانه در بازار شاهد هستیم که ماسک‌ها به هر قیمتی که فروشگاه‌ها و یا حتی داروخانه‌ها دوست دارن به‌فروش می‌رسانند.

آنچه مسلم است نظارت بر بازار و کنترل قیمت در شرایط کنونی مطالبه عمومی است و مسئولان باید با مدیریت شرایط بتوانند دغدغه‌های به حق شهروندان را در این خصوص پاسخ دهند. در این راستا به سراغ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس رفتیم.

حمیدرضا ایزدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با تاکید بر اینکه هرگونه افزایش قیمت کالا ممنوع و غیرقانونی است و سازمان صمت با متخلفان برخورد خواهد کرد، اظهار داشت: به هیچ عنوان کارخانه‌ها و حتی فروشندگان اجازه افزایش خودسرانه قیمت کالا را ندارند و در صورت شکایت مردمی مبنی بر تخلف و گران فروشی، برخورد جدی می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری ماسک را سازمان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌دهد، افزود: در حال حاضر قیمت ماسک سه لایه 1300 تومان برای مصرف کننده است و اگر مراکزی، ماسک را گران تر از این قیمت عرضه کنند، تخلف است و شهروندان می‌توانند تخلف را به سامانه 124 اطلاع دهند.

ایزدی با اشاره به فعالیت 23 واحد صنعتی و کارگاهی در حوزه ماسک در سطح استان، ادامه داد: چون بحث تقاضا بالا رفته است و در تامین پارچه‌ با مشکل مواجه شده‌ایم ظرفیت روزانه این واحدهای تولیدی پائین آمده است اما با همکاری استانداری فارس در تلاش هستیم نیاز کارخانه‌ها را برای پارچه مخصوص تهیه ماسک برطرف کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، تصریح کرد: ماسک‌های تولیدی در کارگاه‌های بهداشتی و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهیه و تایید می‌شود.

به گزارش تسنیم، نبود نظارت بر بازار حلقه گم شده‌ای که همچنان مردم را رنج می‌دهد و هم اکنون بهترین راه مقابله با بیماری کووید 19 استفاده از ماسک است که این مهم نظارت دستگاه های متولی و قیمت آن را می‌طلبد.

گزارش از مریم رضایی

انتهای پیام/424/ش

R7533/P/S6,61/CT7 بیشتر بخوانید... داروخانه ها عرضه ماسک با نرخ مصوب را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند کرونا در قم در شرایط ورود به پیک دوم است/ به‌زودی مواد اولیه تولید ماسک تأمین می‌شود ۵ کارگاه تولید ماسک توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی راه اندازی شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... داروخانه ها عرضه ماسک با نرخ مصوب را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند کرونا در قم در شرایط ورود به پیک دوم است/ به‌زودی مواد اولیه تولید ماسک تأمین می‌شود ۵ کارگاه تولید ماسک توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی راه اندازی شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ ۲ جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله‌ / ‌چین در ایران‌ سرمایه‌گذاری ‌می‌کند / تخریب قرارداد ‌با سوءنیت ‌‌است ۳ گزارش ویدئویی| هشدار ۲۰ساله‌ای که جدی گرفته نشد/‌ کاهش نرخ باروری در ایران به کمتر از ۲ فرزند+ فیلم ۴ خبری خوش از افزایش صادرات ‌ایران در اوج تحریم‌ها / افزایش ۵ برابری صادرات کشور به اوراسیا‌ ۵ تلاش مجلس برای تصویب طرح دو فوریتی "جهش تولید مسکن" / ‌احداث ‌یک میلیون واحد مسکونی در سال ۶ دولت الکترونیک به‌کندی پیش‌ می‌رود/ توسعه و تثبیت دولت الکترونیک جاده جهش تولید است ۷ گزارش| مصائب محو‌رهای مواصلاتی هرمزگان تمامی ندارد / جاده توکهور به میناب کم‌ترین استاندارد را دارد ۸ ۸ گسل فعال و زلزله‌خیز در استان قزوین وجود دارد/مردم مقاوم‌سازی ساختمان‌ها ‌را جدی بگیرند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| هشدار ۲۰ساله‌ای که جدی گرفته نشد/‌ کاهش نرخ باروری در ایران به کمتر از ۲ فرزند+ فیلم خدمت ماندگار قرارگاه ‌خاتم‌الانبیاء به دشتستانی‌ها / ۱۴ هزار هکتار نخلستان‌ از خشکی نجات یافت + فیلم معاون وزیر راه: آمادگی ‌برای افزایش سقف تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن را داریم گزارش| نابه‌سامانی در بازار ماسک استان فارس / گلایه شهروندان شیرازی از افزایش قیمت ناگهانی مهمترین اخبار تسنیم افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+تصاویر گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ساله رهبری که کشور را نجات داد طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ در نشست صمیمی فرماندهان ارتش و سپاه تاکید شد: وحدت ارتش و سپاه ناگسستنی است نماهنگ| "ستاره‌ها مرز ندارند" درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماسک با نرخ مصوب تولید ماسک توسط افزایش قیمت استان فارس قیمت ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی

با توجه به تصمیم دولت آلمان برای منقضی کردن طرح کاهش نرخ مالیات ارزش افزوده بر تحویل گاز که با توجه به افزایش قیمت‌ها در نتیجه جنگ روسیه علیه اوکراین اعمال شده بود، مصرف کنندگان آلمانی باید خود را برای افزایش قیمت‌ها آماده کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه فوکوس آلمان در مطلبی نوشت: در نتیجه جهش قیمت پس از جنگ روسیه به اوکراین، کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از اکتبر 2022 بر تحویل گاز در آلمان اعمال شده است که در پایان مارس به پایان می رسد. مصرف کنندگان حالا تحت تاثیر این شرایط قرار می گیرند.

در ادامه این گزارش آمده است: به این ترتیب مصرف کنندگان باید از آوریل خود را برای افزایش قیمت گاز آماده کنند. طرح کاهش موقت مالیات بر ارزش افزوده در پایان ماه مارس منقضی می شود. تورستن استورک، کارشناس انرژی در پورتال مقایسه Verivox گفت: نرخ کامل مالیات بر ارزش افزوده به طور ناگهانی قیمت گاز را 11 درصد افزایش می دهد. استفان سوتنر، مدیر عامل انرژی در پورتال مقایسه Check24، همچنین گفت که افزایش مالیات بر ارزش افزوده از هفت به 19 درصد، هزینه های انرژی را برای مصرف کنندگان از آوریل به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

به منظور کاهش قیمت های بالای انرژی در نتیجه جنگ روسیه به اوکراین، سیاستمداران و مقامات آلمانی تصمیم گرفتند مالیات بر ارزش افزوده تحویل گاز طبیعی و گرمایش منطقه ای را کاهش دهند. از اکتبر 2022، نرخ مالیات بر ارزش افزوده به 7 درصد کاهش یافت. کریستین لیندنر، وزیر دارایی فرانسه این کاهش مالیات را در آن زمان این گونه توضیح داد که قیمت گاز همچنان در حال افزایش است و دولت نباید از این واقعیت که زندگی برای مردم گران‌تر می‌شود سود ببرد.

این اقدام از ابتدا تا تاریخ 31 مارس 2024 محدود شد. بعد از آن یک قانون رشد تصویب شده توسط پارلمان آلمان تصریح کرد که کاهش مالیات بر ارزش افزوده باید در پایان فوریه منقضی شود - زیرا "اوج قیمت های مرتبط با بحران" در بازارهای گاز اکنون کاهش یافته است. پس از یک فرایند میانجیگری بین بوندستاگ و بوندسرات در مورد این قانون، تصمیم گرفته شد که کاهش مالیات بر ارزش افزوده تا پایان ماه مارس منقضی نشود.

کرستین آندره، مدیر کل انجمن فدرال صنعت انرژی و آب، در این باره گفت: "کاهش موقت مالیات بر ارزش افزوده گاز و گرما ابزار مهمی در طول بحران انرژی برای تسکین مصرف کنندگان بود." در نتیجه، یک خانوار به طور متوسط برای مثال با مصرف سالانه 20000 کیلووات ساعت گاز منجر به صرفه جویی در حدود 550 یورو می شد.

سخنگوی وزارت اقتصاد فدرال آلمان در توجیه این اقدام خود گفته است که وضعیت متشنج در بازارهای انرژی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. هزینه های انرژی، هم از نظر برق و هم از نظر گاز، به میزان قابل توجهی کمتر از زمان های اوج مصرف در سال اول جنگ روسیه علیه اوکراین کاهش یافته است. قیمت‌های خانوارهای خصوصی که در نیمه دوم سال 2023 قرارداد جدیدی برای برق یا گاز منعقد کرده‌اند هم کمتر از نیمه دوم سال 2021 است.

اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی، حامی بنگاه‌های اقتصادی و فعالیت های تولیدی خواهد بود
  • جهش چشمگیر قیمت گاز در انتظار شهروندان آلمانی
  • تصمیم ناگهانی برای موزه ها/واکنش وزارت میراث به انتقاد از گرانی!
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳ / لاشه دنا ۳۰۰ میلیون تومان!
  • بازار شکلات تلخ شد
  • پنج تصویر فراموش‌نشدنی از بازار خودرو در سال ۱۴۰۲