Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پلیس فتا، در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان یزد به دادخواهی خانم ۲۰ ساله‌ مبنی بر ایجاد صفحه‌ای جعلی به نام وی در اینستاگرام و انتشار تصاویری با محتوای تهدیدآمیز، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، عامل تهدید شاکیه در اینستاگرام که خواستگار سابقش بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یزد دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به ادله دیجیتال کشف‌شده، متهم، به بزه انتسابی خود به‌ قصد تهدید برای گرفتن جواب مثبت برای ازدواج، اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا یزد در این‌باره گفت: با توجه به این‌که شاکیه و متهم از قبل در فضای مجازی با هم در ارتباط بوده و عکس‌های خصوصی و اطلاعات شخصی ردوبدل شده است، متهم با در اختیار داشتن این اطلاعات، تهدید به انتشار تصاویر خصوصی کرده است.

سرهنگ مرتضی‌ ابوطالبی اظهار کرد: افراد هرگز تصاویر خصوصی خود را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای دیگران ارسال نکنند، زیرا امکان هرگونه سوء‌استفاده از این تصاویر در آینده وجود خواهد داشت.

وی از شهروندان خواست هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارش مردمی اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 536910 برچسب‌ها استان یزد پلیس فتا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان یزد پلیس فتا پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حیدر سوسنی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمامی محتواهای مجرمانه هنجارشکن این صفحات اینستاگرامی حذف و تعدادی از ادمین این صفحات که در یکسال اخیر توسط پلیس به آنها جهت رعایت قانون و حفظ هنجارهای اخلاقی جامعه تذکر داده شده ولی عملکرد مجرمانه آنها در فضای مجازی همچنان استمرار داشت، ضمن مسدودسازی تارنماهای در اختیار، جهت برخورد و تصمیم گیری قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با تاکید بر احترام به مطالبات و دغدغه‌های مردم خصوصاً خانواده‌ها در خصوص سالم سازی فضای مجازی برای حضور فرزندانشان در این حوزه، اعلام کرد: شناسایی و برخورد قانونی بازدارنده با شبکه‌های سازمان یافته و مجرمینی که به صورت هدفمند اقدام به هنجارشکنی یا انتشار محتواهای مبتذل در فضای مجازی می‌کنند در اولویت مأموریتی پلیس فتا با همکاری مراجع قضائی استان قرار دارد.

کد خبر 846694 منبع: مهر برچسب‌ها استان بوشهر خبر مهم فضاى مجازى

دیگر خبرها

  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این استان پاکسازی و مسدود شد
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • ۲ روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی | دختر ۱۶ ساله می گوید ۳ روز در اتاقی زندانی بود و شکنجه می شد اما دوست اینستاگرامی او می گوید...
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد