Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:18:54 GMT

ابداع پلتفرم هوش مصنوعی جدید چین برای صنایع بزرگ

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۴۸۶۰

ابداع پلتفرم هوش مصنوعی جدید چین برای صنایع بزرگ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، این پلتفرم جدید هوش مصنوعی Dubhe نامگذاری شده و برنامه‌ریزی برای طراحی و عرضه آن از اکتبر سال ۲۰۱۸ آغاز شده است.

بیش از ۱۰۰ محقق و پژوهشگر برتر چینی در این زمینه با یکدیگر همکاری کرده‌اند و چین قصد دارد با استفاده از این پلتفرم رهبری اکوسیستم‌های صنعتی جهان را در دست گرفته و پیشبرد صنایع مختلف را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژو شیگیانگ مدیر آزمایشگاه ژجیانگ چین که در طراحی این پلتفرم مشارکت داشته در این مورد می‌گوید: استفاده از پلتفرم یادشده خلاقیت در محیط‌های صنعتی را افزایش می‌دهد و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مذکور می‌توان سرعت و دقت فرایندهای صنعتی را افزایش داد.

از این پلتفرم می‌توان در حوزه‌هایی همچون حمل و نقل هوشمند، امور مالی و بانکداری، ایجاد شهرهای هوشمند، بهداشت و درمان و علوم رباتیک استفاده کرد. پلتفرم Dubhe طراحی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی متنوعی را در صنایع مختلف ممکن می‌کند.

کد خبر 4989779

منبع: مهر

کلیدواژه: هوش مصنوعی چین صنعت و معدن ویروس کرونا تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان واکسن کرونا فناوری نانو حاکمیت سایبری گوگل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اینترنت ایالات متحده آمریکا توییتر موبایل فناوری فضایی ماهواره هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

ایسنا/اصفهان رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته است.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع رهاسازی پسماندهای عادی و نخاله‌های ساختمانی یکی از معضلات شهرستان اردستان است که علاوه بر اینکه چهره حاشیه شهر و روستاها را نازیبا می‌کند ولی تاکنون برخورد مؤثری با متخلفان نشده است.

وی افزود: قانون متعددی از جمله احکام کیفری حبس، جریمه نقدی، توقیف وسایل نقلیه و... برای برخورد با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دیگر پسماندهای زباله وجود دارد. از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلیه غیرمجاز ضمن مستندسازی موضوع را به واحدهای مسئول در شهرداری‌ها، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و حتی دادگستری اطلاع دهند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه برخورد با صنایع آلاینده در دستور کار قرار دارد، افزود: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته که توسط دارایی استان یک درصد از فروش آن‌ها را به‌صورت متمرکز و بر اساس سرانه جمعیت برای کل استان تخصیص می‌دهد که شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از این عوارض بهره‌مند می‌شوند.

شواخی گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۵۰ درصد صنایع شهرستان اردستان به دستگاه قضایی معرفی شدند و پرونده این واحدها در دست رسیدگی است. صنایع آلاینده یک اهرم بازدارنده برای دولت است، زیرا در صورت استمرار وضعیت آلایندگی باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان جریمه پرداخت کند.

زباله‌های بیمارستانی را به تفکیک جمع‌آوری و دفن کنید

وی در خصوص وضعیت زباله‌های عفونی و بیمارستانی شهرستان، گفت: زباله‌های بیمارستانی حتی پس از آنکه توسط دستگاه، بی خطرسازی شدند زباله عادی محسوب نمی‌شوند و نباید با زباله‌های شهری جمع‌آوری و مخلوط شوند. باید زباله‌های بیمارستانی و مطب‌های خصوصی به‌صورت کاملاً مدیریت شده جمع‌آوری و سپس جداگانه دفن شوند.

شواخی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۴۵ تن در کل شهرستان اردستان زباله جمع‌آوری می‌شود، گفت: مدیریت پسماند زباله‌ها در شهر زواره بهتر از شهرهای اردستان و مهاباد است و دفن و پسماند زباله‌ها در این دو شهر به صورت اصولی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • دوربینی که تصاویر را به شعر تبدیل می‌کند!
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان