Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در حوزه پرورشی و فرهنگی به عنوان ماموریت و راهبرد اصلی تعریف شده موضوع خوانش و تبیین بیانیه را در دستورکار قرار دادیم که دانش‌آموزان را متوجه بیانیه کنیم.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در حوزه پرورشی و فرهنگی به عنوان ماموریت و راهبرد اصلی تعریف شده موضوع خوانش و تبیین بیانیه را در دستور کار قرار دادیم که دانش‌آموزان را متوجه بیانیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کاظمی در نشست شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این‌ جلسه برای اولین بار در حضور وزیر آموزش و پرورش افزود: ما بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با کمک تشکل‌های دانش‌آموزی این بیانیه را پیگیری کردیم.

او تاکید کرد: در حوزه پرورشی و فرهنگی به عنوان ماموریت و راهبرد اصلی تعریف شده موضوع خوانش و تبیین بیانیه را در دستورکار قرار دادیم که دانش‌آموزان را متوجه بیانیه کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اولین کار ما این بود که در قالب شورای هماهنگی تشکل‌ها، آیین نامه‌ای را تدوین کردیم که در قالب دبیرخانه بیانیه به استان‌ها ابلاغ شد‌‌‌.

کاظمی با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را نیز مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم کردیم، گفت: سایر بخش‌ها و تشکل‌های دانش‌آموزی نیز کارهای خوبی در این راستا انجام دادند از جمله کارها این است که سال گذشته تمام برنامه‌های ۳ هزار مدرسه انقلاب در قالب بیانیه گام دوم انقلاب بود.

او ادامه داد: در سازمان دانش‌‌آموزی نیز به شورای دانش‌آموزی محوریت بیانیه را ابلاغ کردیم و در این راستا ۱۵۰۰ دانش‌آموز تولید محتوا و بخش‌های بیانیه را تبیین کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: مجلس دانش‌آموزی را نیز با محوریت گفتمان سازی بیانیه در سال گذشته تشکیل دادیم، ۵ نفر از آنان را به سازمان پژوهش معرفی کردیم و کمیسیون ویژه‌ای در مجلس راه‌انداری شد که بر روی این موضوعات کار کند. همچنین الزاماتی که استان‌ها باید در دبیرخانه به آن عمل کنند را مشخص کردیم.

در ادامه حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز در این نشست گزارشی از اقدامات دبیرخانه این بیانیه عنوان کرد و گفت: تلاش کردیم بین دست اندرکاران حوزه بیانیه تعاملی برقرار و سهم دانش‌آموز را در این بیانیه مشخص کنیم. عملیاتی کردن ۷ گام که مقام معظم رهبری در بیانیه تاکید داشتند، برای ما جدی است که دانش‌‌آموزان در مسیر صحیحی در این راستا گام بردارند.

او ادامه داد: سیاست‌های جامع نگری، کلی نگری و مخاطب را در دبیرخانه مورد توجه قرار دادیم. همچنین در حوزه محتوا بیانیه را در ۳ بحث‌ بررسی کردیم.

تاریخی به الزامات دانش‌آموزی بیانیه و نقش آفرینی تشکل‌های دانش‌آموزی نسبت به این بیانیه نیز اشاره کرد و افزود که باید ذهنیت صحیحی از متن بیانیه برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

در ادامه مهدی نویدادهم، مشاور ارشد وزیر در اجرای سند تحول بنیادین نیز در ادامه گفت: باید دبیرخانه‌ای در بخش‌های نیروی انسانی شکل بگیرد زیرا بیانیه مربوط به کل وزارت آموزش و پرورش است. انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی است، براساس باورهای دینی شکل گرفته و براساس آن استمرار پیدا می‌کند لذا هرچه باورهای دینی بچه‌ها تقویت شود استمرار انقلاب بیشتر خواهد بود.

او ادامه داد: باید تاملات دینی و آشنایی با معارف قرآنی و دینی در دانش‌آموزان تقویت شود یک کار زمینه‌ای در استمرار بیانیه آشنایی دانش‌‌آموزان با معارف دینی و قرآنی است.

مجتبی باستان جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی نیز گفت: هرچه تشکل‌های دانش‌آموزی و دانش‌‌آموزان درگیر مسائل تربیتی و پرورشی شوند موفق خواهیم بود. در بحث بیانیه باید در بحث پیاده سازی تلاش کنیم. رفتار دانش‌‌آموزان را منطبق بر الگوی رفتاری اسناد بالادستی کنیم، در بحث پیاده سازی بیانیه نیز باید مانند سند تحول بنیادین پیاده سازی صورت گیرد.

در ادامه اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در ادامه گفت: با هماهنگی اداره کل فرهنگی هنری دوره تربیت مدرس سیاسی و دوره ضمن خدمتی را برگزار کردیم. برای ۶۵۰ نفر در رامسر و ۶۵۰ نفر در اصفهان برای دانش‌آموزان دختر و پسر دوره تبیین بیانیه در قالب کارگاه آموزشی برگزار شده است.

او با تاکید براینکه باید برای گفتمان سازی بیانیه تلاش کنیم گفت: در مجلس دانش‌‌آموزی نیز کمیسیون ویژه‌ای را برای این بیانیه تشکیل دادیم و همکاران تلاش بسیاری در این زمینه کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیانیه گام دوم انقلاب تشکل های دانش آموزی دانش آموزان انقلاب اسلامی تبیین بیانیه قرار دادیم آموزی نیز تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان گفت: دانش آموزانی که پایه هشتم خود را به اتمام رسانده باشند می‌توانند در حوزه‌های علمیه بلند مدت شهرستان‌های جاسک، بشاگرد، میناب، بندرعباس، رودان، پارسیان و حاجی آباد نام نویسی کنند.

حجت الاسلام نادر حقیقی افزود: نام نویسی در این حوزه‌های علمیه تا شهریور ادامه دارد و تابستان برای افراد کلاس‌هایی برگزار می‌شود و افراد پذیرفته شده در کلاس می‌توانند وارد حوزه‌های علمیه شوند.

وی گفت: دو حوزه علمیه قشم و بندرلنگه به عنوان سفیران هدایت برای افراد دیپلم به بالا است.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان گفت: در ۱۰ حوزه علمیه هرمزگان با بیش از هزار طلبه مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام نادر حقیقی افزود: در حوزه‌های علمیه استان بیش از ۴۰۰ رشته در حوزه‌های دانش قرآنی، حدیث در علوم انسانی، اقتصاد اسلامی، روانشناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، عرفان، کلام، منطق و فلسفه آموزش داده می‌شود.

وی گفت: طلاب در استان هرمزگان تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند ادامه تحصیل دهند و در کنار حوزه در دانشگاه‌های دیگر هم می‌توانند مشغول به تحصیل شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان افزود: در سال تحصیلی آینده هم در مقطع دکتری رشته‌های کلام با گرایش مهدویت و سطح سه کارشناسی ارشد مدیریت اسلامی، مشاوره اسلامی، کلام و تفسیر در استان طلبه پذیرش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند
  • ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود