Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه روزانه شاهد فوت افراد مختلف در گروه‌های سنی مختلفی هستیم، گفت: اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها بیش از ظرفیت مجاز مسافر سوار می‌کنند و احتمال شیوع کرونا افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس در کرج، افسون تیزویر، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه شهروندان تنها در مواقع ضروری از منزل بیرون بیایند، گفت: اگر امروز تعداد بیماران و بستری‌های بیماری کرونا در استان البرز بالاست به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در 15 روز گذشته است و اگر امروز هم رعایت مسائل بهداشتی را نداشته باشیم شرایط همچنان قرمز باقی خواهی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به پر بودن تخت‌های بیمارستانی اشاره کرد و یادآور شد: روزانه تعدادی از شهروندان البرز در گروه‌های سنی متفاوت به دلیل ابتلاشدن به کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

تیزویر تصریح کرد: مهمترین راه پیشگیری از کرونا ویروس زدن ماسک است اما نباید فراموش کنیم فاصله گذاری اجتماعی در این میان مسئله حائز اهمیت است و این موضوع نیز باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه ناظران دانشگاه علوم پزشکی به فراخور توان خود نظارت دقیقی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی دارند، افزود: درصورتی‌که واحدی اعم از ادارات دولتی و خصوصی، مغازه‌ها، واحدهای صنفی و ... نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و ضرورت استفاده مراجعان از ماسک توجه نکنند، بلافاصله پلمب می شوند.

ناظران علوم پزشکی در صورتی که با صنوفی مواجه شوند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی انجام خواهند داد.

 

تیزویر تعداد ناظران این دستگاه را محدود برشمرد و اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم در این راستا نیز کمک حال ما باشند و در صورت مشاهده تخلف مسئله را به ما گزارش دهند تا در صدد رسیدگی به آن واحد صفی بر بیاییم.

این مقام مسؤول هرگونه تجمعی را ممنوع خواند و افزود: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تجمعات به سامانه 190 گزارشات خود را ارسال کنند، همچنین با اطلاع رسانی به مراکز بهداشتی نیز می‌توانند تخلفات را گزارش و ثبت کنند.

تیزویر یادآور شد: شرایط رعایت نکات بهداشتی در تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها مساعد نیست، و شاهدیم که مسافر بیش از ظرفیت اعلام شده سوار می‌کنند.

وی ادامه داد: برای رعایت فاصله اجتماعی در اتوبوس و سوار کردن سه مسافر در تاکسی، راهنمایی و رانندگی و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج باید جدیت بیشتری داشته باشند چون در حال حاضر این مساله در بسیاری از موارد رعایت نمی‌شود که نتیجه آن چیزی از به خطر افتادن سلامت مردم در پی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اجتماعی بهداشت رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون توسعه وپیش بینی هواشناسی استان گفت: تا پیش از ظهر امروز بیشترین بارش با ۲۵ میلی متر از ایستگاه فرخشهر و بعد از آن شهرکرد با ۲۰ میلی متر گزارش شده‌است.
معصومه نوروزی افزود: در این مدت بارش‌های خوبی در مناطق شرقی استان بود، اما کمتر از ۲۰ میلی متر بوده است.
به گفته‌ی وی بعداز ظهر امروز از شدت بارندگی‌ها کاسته می‌شود و در ساعاتی از فردا بارش‌های ضعیف و پراکنده در بخش‌های شرقی استان پیش بینی می‌شود.
نوروزی از طبیعت گرد‌ها وگردشگران خواست از صعود به ارتفاعات ونقاط مخاطره آمیز وحریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله بگیرند.
رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری هم خروج از جاده، واژگونی خودرو و انحراف به چپ را مهمترین علت تصادفات در روز‌های بارانی دانست.
سرهنگ نوربخش از رانندگان خواست با رعایت سرعت مطمئنه، رعایت فاصله با خودرو‌های جلویی از بروز این حوادث پیگیری کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی