Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-رئیس گروه سلامت نوزادان و کودکان دانشگاه علوم پزشکی ایران، بر تغذیه نوزاد با شیر مادر تاکید کرد و گفت: شیردهی به نوزاد احتمال بروز سرطان سینه را به شدت کاهش می‌دهد.

علیرضا بحرالعلوم، به مزیت‌های فراوان شیر مادر اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی از مادران به دلایل غیر علمی، از شیر دادن به نوزاد خود طفره می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر تغذیه نوزاد با شیر مادر، تصریح کرد: با توجه به مواد مغذی که در شیر مادر وجود دارد، توصیه می‌شود نوزاد حداقل تا دو سال شیر مادر بخورد.

رئیس گروه سلامت و نوزادان و کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ادامه داد: شیر مادر تمامی نیازهای تغذیه‌ای یک نوزاد را دارا است و از همین رو، اگر نوزاد به طور کامل از شیر مادر تغذیه کند، تا ۶ ماهگی نیاز به غذای کمکی ندارد.

بحرالعلوم افزود: یکی از مهم‌ترین خواص شیر مادر، قوی شدن بدن نوزاد در مقابل انواع عفونت‌ها و امراض است.

وی تاکید کرد: مادران نباید به هر بهانه‌ای، از شیر دادن نوزاد خود طفره بروند. حتی اگر دچار عفونت در نوک پستان هستند، می‌توانند شیر خود را پس از دوشیدن، به نوزاد بدهند.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛ حسین قاسمی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی و طغیان رودخانه، طی تماس تلفنی با پرسنل ۱۱۵ جان ۲ مادر باردار به دلیل درد زایمان ۲۵ و۴۰ ساله نجات یافت.

وی افزود: طی تماس تلفنی به پایگاه اورژانس ۱۱۵ بلافاصله دو آمبولانس از جاسک و بشاگرد اعزام شد.

قاسمی اضافه کرد: مادر ۲۵ ساله به بیمارستان خاتم الانبیا جاسک و مادر ۴۰ ساله به بیمارستان بقیه الله الاعظم بشاگرد انتقال یافتند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان اظهار کرد: پس از پذیرش در بیمارستان‌ها، اقدامات درمانی لازم توسط تیم پزشکی انجام شد و خوشبختانه جان مادران باردار نجات یافت.

کد خبر 6080625

دیگر خبرها

  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • عطرافشانی گلزار شهدای گرگان به مناسبت روز ارتش
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • دست رد فرهاد مجیدی به سینه زنوزی؛ در ایران فقط استقلال
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه