Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@13:40:55 GMT

سیاست یک بام و دو هوای ترکیه برای پروازهای مسافری

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۵۱۲۹

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  در پی شیوع ویروس کرونا پروازهای مسافری طی ماه های گذشته به مقاصد مختلف دنیا لغو شد و بر اساس برخی آمارها در همان ماه های نخست شیوع این ویروس حدود ۱۷ هزار هواپیما در کشورهای مختلف زمین‌گیر شده بودند.

 

البته از اواخر خرداد ماه مذاکرات کشورهای مختلف با یکدیگر برای از سرگیری پروازهای مسافری البته با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شد و در این راستا ترکیه نیز تقریبا از همان زمان اعلام کرده بود که از ۱۴ آگوست پروازهای مسافری ایرانی با شرایط خاص و تنها برای مسافران دارای تابعیت و اقامت این کشور آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

البته در روزهای ابتدایی مرداد ماه این پروازها از سوی ایرلاین‌های داخلی و ترکیش ایر برنامه ریزی شد اما یکی دو روز بعد متوقف و حالا پس از دو هفته همین اتفاق تکرار شد.مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در این باره به ایسنا گفت: با وجود اینکه روز گذشته ترکیه مجوز پروازهای مسافری از ایران را صادر کرده بود، پس از چند ساعت این پرواز دوباره لغو شد.

 

وی افزود: بر اساس مجوز صادر شده قرار بود ۱۴ مرداد ماه پروازها برای مسافران دارای تابعیت و اقامت ترکیه آغاز شود اما طی چند ساعت این مجوز دوباره لغو شد. این در حالی بود که یکی از شرکت های هواپیمایی بلیت پرواز ترکیه خود را نیز به مردم فروخته بود.

 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: این پروازها برای کسانی که ویزای کاری یا تحصیلی داشتند هم مجاز نبود و با این وجود لغو شد و قطعا این سیاست ترکیه که البته همین شرایط برای افغانستان نیز به صورت همزمان با ایران به وجود آمده بود، برای ایرلاین ها و مردم آسیب و زیان در پی دارد.

 

سامانی با بیان اینکه با توجه به لغو مجوز پروازهای ایران به ترکیه، مسلما ترکیش ایر هم مجوز نخواهد داشت که به ایران پرواز کند، گفت: مجوز پرواز حتی برای هواپیماهای یک سر خالی و برای بازگرداندن مسافران ایرانی در ترکیه هم صادر نمی شود. البته بر اساس آخرین اعلام طرف ترک قرار است از اول سپتامبر (۱۱ شهریور ماه) این پروازها از سر گرفته شود.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پروازهای مسافری اقتصاد جام نیوز ترکیه هواپیما پروازهای مسافری لغو شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،برای اطلاع از تاخیر یا تغییر برنامه پروازی شیراز به سایت فرودگاه به نشانی https://shiraz.airport.ir مراجعه کنید.

ورودی پروازهای داخلی:

خروجی پروازهای داخلی:

ورودی پروازهای خارجی:

خروجی پروازهای خارجی:

 

دیگر خبرها

  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • اعزام هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در چهارم فروردین