Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر تهران گفت: متاسفانه تهران مجددا در وضعیت قرمز قرار گرفته است که در این شرایط تنها گروهی از اصناف را خواهیم داشت که بنابر ضرورت فعالند اما همانطور که شهروندان تهرانی می‌بینند، چون سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ایجاد محدودیت‌های شدید نیست و راه چاره را رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌داند، خیلی از اصناف اکنون فعالند در حالی که در شرایط قرمز اولیه داوطلبانه یا اجباری تعطیل بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون نیز مجبور به اعلام تعطیلی واحدهایی شدیم که طبیعت فعالیت تجمعی یا شرایط خطرناک شغلی دارند، مانند آرایشگاه‌های زنانه که اغلب در تهویه هوا مشکل دارند و تماس افراد بسیار نزدیک است و همچنین تالارهای پذیرایی که خصلتشان تجمعی است و ممنوعیت فعالیتشان اعلام شده است.

فرهادی درباره وضعیت بهداشتی پاساژها گفت: این مکان‌ها نسبت به گذشته مقدار بیشتری سقوط کرده‌اند. در گزارشی که وزارت بهداشت به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد، در نتیجه بازرسی‌های مشترک همکارانمان، در پایین‌ترین سطح‌ جدول‌ رعایت نکات بهداشتی پاساژها هستند و بعد از آن نیز نانوایی‌ها در رده بعدی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در تهران و شهرهایی مثل تهران پاساژها و مراکز خرید بزرگ داریم و اولین چیزی‌ که مهم است این است که مدیر و مسئول پاساژ باید بتواند جمعیت را کنترل و مدیریت کند چون ممکن است واحدهای داخل پاساژ نکات را رعایت کنند، ولی ازدحام در فضای پاساژ وجود داشته باشد. ن

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: نیاز است تمرکز بیشتری بر پاساژها که محل رفت و آمد مردم است و نانوایی‌ها که قوت قالب مردم را تامین می‌کنند، وجود داشته باشد. متاسفانه ما هر هفته به طور میانگین در حال تعطیلی هزار واحد در کل کشور هستیم. البته این تعطیلی‌ها پس از اخطارهایی که داده می‌شود صورت می‌گیرد و با سیاستی که ستاد ملی کرونا و کمیته اجتماعی-انتظامی وزارت بهداشت بر آن تاکید دارد، ما هیچ تفاوتی میان واحدها نمی‌گذاریم.

کد خبر 536898 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران نانوا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران نانوا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار چالدران در جلسه  شورای پدافند غیر عامل گفت: این طرح با هدف رعایت کردن  اصول پدافند غیر عامل  و خدمات رسانی نانوائی ها به هنگام قطع گاز   و پیشگیری از تعطیلی  در زمان بروز حوادث احتمالی  اجرا می شود .

عبدالله نژاد با بیان اینکه در فاز اول  اجرای این  طرح از مجموع ۱۰۰واحد نانوایی شهرستان ۳۰درصد آن به سیستم ۲گانه‌سوز مجهز  خواهند شد افزود: مابقی نانوایی ها نیز بتدریج در ردیف اجرای این طرح قرار خواهند گرفت .

وی گفت : مجهز شدن نانوایی ها به سیستم موتور برق از جمله دیگر برنامه های پیشگیرانه در خصوص تعطیلی نانوانی ها می باشد.

دیگر خبرها

  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • خودروهای پلاک شهرستان چه قدر هوای تهران را آلوده می کنند؟ | تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر