Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی حسین پور کارشناس مسئول ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هپاتیت ویروسی یک مشکل بهداشتی جهانی است و واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۵۰۰ اهداکننده مستمر خون علیه هپاتیت B ازآنجا که این بیماری در شکل‌های متفاوتی ظاهر می‌شود، راه‌های متنوعی برای انتقال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در راستای کنترل هپاتیت B، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری اداره کل انتقال خون استان خراسان رضوی، اقدام به واکسیناسیون هپاتیت B جهت اهداکنندگان مستمر خون کرده است.

کارشناس مسئول ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از مهر ۹۷ تا مرداد ۱۳۹۹ از اهداکنندگان مستمر خون معرفی شده از اداره کل انتقال خون خراسان رضوی به مراکز خدمات جامع سلامت تاکنون ۱۰ هزار و ۵۸۸ نفر نوبت اول، ۹ هزار و ۳۹۶ نفر نوبت دوم و ۶ هزار و ۸۵۸ نفر نوبت سوم واکسن هپاتیت را دریافت کرده اند.

 حسین پور بیان کرد: با توجه به اینکه این گروه اهداکنندگان مستمر خون بوده و سلامت خون آن‌ها بسیار حائز اهمیت است، با این اقدام گام بزرگی در کنترل هپاتیت در استان برداشته شده است.   انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هپاتیت b کارشناس بهداشت اهدای خون هپاتیت ویروسی اهداکنندگان مستمر خون هپاتیت B

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مناطق پرخطر

کیوان خاصی مدیرگروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان کرمانشاه از فلج اطفال به عنوان یک بیماری به شدت واگیردار یاد کرد و گفت : فلج اطفال یا پولیومیلیت یک بیماری ویروسی به شدت واگیردار است که عمدتا کودکان و خردسالان را مبتلا می‌کند.

وی افزود: این ویروس از طریق انتشار فرد به فرد و عمدتا از راه مدفوعی-دهانی و به میزان کمتر از طریق یک حامل مشترک مانند آب یا غذای آلوده سرایت می‌کند.

خاصی گفت: این ویروس با ورود به بدن در روده تکثیر پیدا کرده و سپس به دستگاه عصبی حمله کرده و موجب فلج‌شدن فرد می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در مراحل اولیه آلودگی، بیش از ۹۰ درصد مبتلایان علامتی نداشته و یا علامت خفیفی دارند که معمولا مورد توجه قرار نمی‌گیرد. در درصد اندک باقی مانده نیز بیماری خود را با علائمی مانند تب، خستگی، سردرد، استفراغ، سفتی گردن و درد در اندام‌ها نشان می‌دهد.

خاصی گفت: متاسفانه با پیشرفت بیماری، درصدی از مبتلایان دچار فلج اندام‌ها می‌شوند که اغلب دائمی است.

وی با تاکید بر اینکه فلج اطفال درمان ندارد، گفت: درمان‌های انجام‌شده برای تسکین علائم بیماری است.

وی با بیان اینکه این بیماری فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است، افزود: بر همین اساس، بنابر توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی فلج اطفال، ضرورت دارد عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در دو نوبت انجام شود.

خاصی گفت: در همین راستا نوبت اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال کودکان زیر پنج سال (متولدین دوم اردیبهشت ۱۳۹۸ به بعد) در مناطق پر خطر استان همزمان با استان‌های غیرگرمسیری سراسر کشور از دوم تا چهارم اردیبهشته بصورت خانه به خانه اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح تیم‌های عملیاتی بصورت خانه به خانه مراجعه کرده و واکسن خوراکی فلج اطفال توسط نیرو‌های مجرب به کودکان زیر پنج سال خورانده می‌شود.

خاصی خاطرنشان کرد: در این عملیات که با مشارکت ۵۷ تیم مجرب از کارکنان بهداشتی درمانی در کانون‌های پر خطر استان شامل مناطق مرزی، عشایر کوچ رو و روستا‌های فاقد خانه بهداشت بصورت خانه به خانه انجام می‌شود بیش از ۱۶۹۱ خانوار بررسی و ۶۱۱ کودک واجد شرایط (زیر پنج سال) علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می‌شوند.

وی یادآور شد: نوبت دوم ایمن‌سازی تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال نیز از ۳۰ اردیبهشت تا اول خردادماه امسال اجرا می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • آغاز نوبت اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مناطق پرخطر
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • هشدار؛ انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی
  • انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی | پزشک اجازه تهیه و مصرف زالو برای بیمار را ندارد