Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، فرار علی اشرف ریاحی داماد نعمت زاده وزیر سابق صمت که از متهمان اصلی پرونده پتروشیمی روز گذشته در فضای مجازی جنجال به راه انداخت. علی اشرف ریاحی دومین عضو از خانواده نعمت زاده است که قوه قضائیه در فسادهای مالی و پولشویی مشغول رسیدگی به پرونده وی است.

علی اشرف ریاحی داماد نعمت زاده همسر زینب نعمت زاده است که به دلیل اینکه متهم 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیارد یورویی پرونده پتروشیمی است ممنوع الخروج بوده و نمی توانسته از کشور خارج شود، بنابراین داماد فراری نعمت زاده متواری شده است و اطلاعاتی از مکان وی در دست نیست.

ماجرای فرار داماد نعمت زاده متهم پتروشیمی

بنا بر اعلام دادستانی، علی اشرف ریاحی متهم است به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع. متهمان این پرونده به عنوان مدیران شرکت و خریداران آن‌ها که از خریداران خارجی بودند پول‌های کلان دریافت می‌کردند و تحت عنوان دور زدن تحریم‌ها، ‌ شرکت‌هایی را در خارج تأسیس می‌کردند و اگر چه متهمان با بهانه قرار دادن تحریم‌ها به دفاع از خود پرداختند، اما حق نداشتند مابه‌التفاوت منشأ ارز داخلی را به نفع خود تصاحب کنند.

علی اشرف ریاحی کیست؟

متهمان پرونده فساد پتروشیمی، عواید حاصل از مبلغ ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی را بعلاوه پورسانت‌هایی به جیب زده‌اند.

گفته می‌شود علی اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت‌زاده و یکی از متهمان پرونده فساد مالی شرکت بازرگانی، همسرش زینب نعمت زاده را به همراه فرزندش روانه یک کشور خارجی کرده است و خودش نیز با توجه به ممنوع‌الخروج بودن، در داخل کشور متواری شده و از دید ضابطان قضایی مخفی شده است.

وی که از متهمان فساد پرونده بازرگانی پتروشیمی با ۶.۶ میلیارد یورو گردش مالی است، همدست و شریک مرجان شیخ‌الاسلام آل آقا یکی دیگر از متهمان فراری این پرونده است.

منبع: صدا و سیما

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو بورس کرونا فضای مجازی اقتصادی اخبار حوادث حوادث تهران اخبار تهران داماد نعمت زاده عکس ایران قتل قاتل مرد وزارت اطلاعات فیلم همسرش زن جمشید شارمهد علی اشرف ریاحی داماد داماد نعمت زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از بازار گلستان

درویشعلی حسن زاده در نخستین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گفت: از اسفند ۱۴۰۲، با آغاز اجرای طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان و نوروز، تاکنون بیش ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی مشترک از بازار استان انجام شده است.

او افزود: در نتیجه بازرسی ها، یکهزار و ۱۶۰ پرونده تخلفاتی به ارزش ۸ میلیارد تومان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شد.

حسن زاده ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۳۰ مورد گزارش مرتبط با کالا و بازار از طریق سامانه پاسخگویی ۱۲۴ اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان دریافت و ۲۰ پرونده قاچاق نیز در این مدت تشکیل شد.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور، عمده تخلفات ثبت شده در این مدت بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • انجام بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از بازار گلستان
  • برنامه فرار از مجازات: سیتی را بمب هم تکان نمی‌دهد!‏
  • شناسایی و تشکیل پرونده برای 12 مظنون به فرار مالیاتی
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • تشکیل پرونده برای ۱۲ مظنون به فرار مالیاتی درخراسان رضوی
  • مبینا نعمت زاده؛ الماس تکواندوی ایران به دنبال طلا در پاریس | سهمیه‌های المپیکی
  • بازگرداندن ۳ میلیارد طلا توسط راننده تاکسی آران و بیدگلی
  • بازگرداندن ۳ میلیارد طلا توسط راننده تاکسی آران و بیدگلی به صاحبش
  • اشرف بروجردی: می‌خواهند در امور شخصی دخالت کنند | جامعه ایران، رها شده است