Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وب سایت شبکه خبری الجزیره در بازتاب این خبر ضمن کم سابقه توصیف کردن این گفتگوی تصویری نوشت: محمد جواد ظریف و عبدالله النهیان وزرای خارجه ایران و امارات متحده عربی در تماسی ویدئویی ضمن تبریک عید قربان بر ضرورت تقویت همکاری های دوجانبه در مبارزه با ویروس کرونا و در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه ای  به  بحث و تعامل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین خصوص محمد جواد ظریف  وزیر امور خارجه ایران در یک پست توییتر نوشت: "با آقای عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، گفتگوی ویدئویی بسیار جدی، صریح و دوستانه‌ای داشتم و درباره کرونا و همچنین مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی رایزنی کردیم. در این گفتگو توافق کردیم که با توجه به چالش‌های سخت و انتخاب‌های سخت‌تری که منطقه با آن روبرو است، به گفتگو بر مبنای امید ادامه دهیم."

مدتهاست که ایران با امارات متحده عربی و عربستان سعودی متحدان منطقه ای ایالات متحده در تضاد به سر می برد.

با این حال از ماه های گذشته وزرای خارجه ایران و امارات به تدریج ارتباطات خود را از سر گرفته و وزرای امور خارجه دو کشور در ماه مارس گذشته  تماس تلفنی با یکدیگر برقرار کردند .

در این گفتگوی تلفنی  شیخ عبدالله حمایت امارات متحده عربی از ایران را در  مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

310 310

کد خبر 1417480

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمدجواد ظریف ایران و امارات امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان

توماس وست نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در گفتگو با محمد ابوشهاب معاون نماینده امارات متحده عربی در سازمان ملل درباره مسائل افغانستان گفتگو کرد.

گفته می‌شود در این دیدار به طور مشخص درباره تعیین نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان تبادل نظر شده است.

دفتر نمایندگی امارات متحده عربی در سازمان ملل در شبکه ایکس نوشت در این دیدار درباره وضعیت جاری در افغانستان نیز گفتگو شده است.

شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال گذشته میلادی با تصویب قطعنامه‌ای، بر تعیین نماینده ویژه این سازمان در امور افغانستان تاکید کرده بود.

از سوی دیگر، مقامات طالبان بارها با تعیین نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان مخالفت کرده است.

رئیس دوره‌ای جدید شورای امنیت اخیراً در یک نشست خبری از اینکه تاکنون گامی در راستای تعیین نماینده ویژه برای افغانستان برداشته نشده، ابراز نگرانی کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس
  • جزئیات گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اتریش در مورد اوضاع منطقه
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اتریش
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • گفتگوی بلینکن با وزرای خارجه خاورمیانه درباره پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • قبرس حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی ایران را غیرقابل قبول خواند
  • قبرس حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی ایران را غیرقابل خواند
  • تعیین نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان