Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@10:49:54 GMT

(تصاویر) فرود فضانوردان اسپیس ایکس

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۵۹۷۹

داگ هورلی و باب بنکن فضانوردان آمریکایی با کپسول دراگنِ شرکت خصوصی اسپیس ایکس، ساعت ۲ و ۴۸ دقیقه روز یکشنبه با چترهای ویژه در آب‌های مجاور ایالت فلوریدا در خلیج مکزیک فرود آمدند.

به گزارش فرارو، در حدود ۱۰ سال اخیر، برای اولین بار بود که یک فضاپیمای آمریکایی حامل انسان راهی ایستگاه فضایی بین المللی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضانوردان آمریکایی، از سال ۲۰۱۱ میلادی به این سو و بدنبال حوادث مرگبار برای فضاپیماهای شاتل ناسا، با فضاپیمای روسی سایورز راهی فضا می‌شدند. همچنین برای اولین بار پس از ماموریت ۴۵ سال پیش فضاپیمای آپولو بود که فضانوردان ناسا با یک کپسول در آب فرود آمدند.

بازگشت سالم کپسول گروه اژدها فضاپیمای اسپیس ایکس در حد و اندازه سفر به کره ما نیست، اما بدون شک قدمی است به سوی مسافرت‌های فضایی در همین اندازه‌ها.

دو ماه پیش، این کپسول با دو فضانورد زمین را به مقصد پایگاه فضایی بین‌المللی ترک کرد، اما همزمان انجام یکی از مهمترین آزمایش‌ها را نیز به همراه داشت: ارزیابی نهایی خود کپسول در مأموریتی که برای آن طراحی شده بود به قصد این که ثابت شود ناسا می‌تواند در مأموریت‌های منظم خود از این کپسول استفاده کند.

این پرتاب نه تنها آزمایشی بود برای خود کپسول، بلکه برنامه گروه تجاری ناسا نیز مورد آزمایش قرار گرفت. این برنامه از شرکت‌های خصوصی، نظیر اسپیس ایکس ایلان ماسک به عنوان معروف‌ترین‌ آنها، ولی چند شرکت دیگر هم بهره گرفت تا موفقیت‌های گذشته در سفرهای فضایی را احیا کند.

در مجموع این سفر یک موفقیت تاریخی را رقم زد: برای اولین بار پس از پایان برنامه فضایی شاتل در سال ۲۰۱۱ بود که فضانوردان از داخل خاک آمریکا به فضا فرستاده شدند و اولین بار در ۴۵ سال اخیر پس از پروژه آپولو بود که فرود با موفقیت انجام شد.

ناسا امیدوار است که توانمندی‌های فضایی خود را به نقطه اوجی که در گذشته داشت برساند. آنها امیدوارند بتوانند به طور منظم و سریع فضانوردان را از داخل کشور، مشابه آن چه با شاتل تجربه داشتند، به فضا پرتاب کنند و مشابه تجربه آپولو به اکتشاف منظومه شمسی بپردازند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: فضانوردان اسپیس ایکس ناسا اسپیس ایکس اولین بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس ناسا از شیراز که ایرانی‌ها را خوشحال می‌کند

طی بارش‌های اخیر در استان فارس دریاچه مهارلو جان دوباره‌ای گرفته و میزبان گردشگران بسیاری در این منطقه شده است.

در همین رابطه تصاویر ناسا از دریاچه مهارلو شیراز و تاثیر مثبت بارش‌های اخیر در این دریاچه را تماشا کنید:

دریاچه مهارلو یا دریاچه نمک در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز و مابین این شهر و سروستان واقع شده است. آب این دریاچه بسیار شور و از نوع کلرید سدیم، منیزیم و سولفات سدیم است و در فصل‌های خشک سال، یکی از کانسار‌های بزرگ نمک ایران به‌شمار می‌رود.

سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • پرتاب ماهواره‌های جدید «استارلینک» به تعویق افتاد
  • حادثه انفجار کپسول گاز در نوشهر
  • مشکل فضاپیمای «وویجر 1» حل می‌شود
  • عکس ناسا از شیراز که ایرانی‌ها را خوشحال می‌کند
  • نفوذ زمینی‌ها به ماه و خورشید در سالی که گذشت
  • آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟
  • ۲۱۰ کپسول گاز پیک‌نیک از چادر مسافران نوروزی در باغ فدک خارج شد
  • تصویر روز ناسا: دم یونی دنباله‌دار Pons-Brooks
  • ۲۳ ماهواره به خوشه استارلینک در مدار زمین اضافه شد
  • فرودگر قمری «اودیسیوس» برای همیشه از کار افتاد