Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آمریکا به ریاست دولت ترامپ که این روزها در آستانه انتخابات ۱۳ آبان قرار دارد، با بحران های بزرگی چون شیوع بسیار گسترده و مرگبار ویروس کرونا، تبعات اقتصادی-سیاسی سنگین ناشی از شیوع این ویروس، آتش سوزی گسترده در کالیفرنیا، توفان در فلوریدا، جنبش های اعتراضی مردم به نژادپرستی در این کشور و ... مواجه است و برآیند همه این بحران ها، کاهش شدید شانس دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات پیش رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز دوشنبه  ایرنا، خبرگزاری رویترز  با انتشار این خبر گزارش داد: دونالد ترامپ موافقت کرده است که فرصتی ۴۵ روزه را به  سرویس دهنده «بایت دنس» (ByteDance) که متعلق به چین است تا شبکه اجتماعی تیک تاک را به شرکت مایکرو سافت بفروشد.

مایکروسافت از مذاکره با ترامپ برای این خرید خبر داد

شبکه خبری سی ان ان نیز ضمن پوشش این خبر گزارش داد: مسئولان شرکت مایکروسافت اعلام کرده اند که برای به دست آوردن این شبکه اجتماعی با دولت آمریکا و  ازجمله شخص رئیس جمهوری آمریکا سرگرم مذاکره است.

سی ان ان افزود: مایکروسافت درهمین حال  اعلام کرده پس از تهدید ترامپ بر ممنوعیت تیک تاک در آمریکا،  اما همچنان در حال مذاکره برای تصاحب این شرکت اجتماعی با طرف «بایت دنس» است.

این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: در روزهای اخیر شبکه اجتماعی تیک تاک که صدها میلیون کاربر در آمریکا و میلیارده کاربر در سراسر جهان دارد، به علت آنکه در پشت آن چین قرار دارد، به یک مساله سیاسی بین واشنگن و پکن بدل شده است.

بنابراین گزارش شرکت مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرد: (مایکروسافت) متعهد به تملک درآوردن تیک تاک بوده تا بطور کامل موضوع امنیتی آنرا مورد بازنگری قرار دهد و  عایدی مناسب اقتصادی را برای آمریکا به همراه آورد از جمله برای خزانه داری آمریکا، به سرعت سرگرم مذاکره با بایت دنس در هفته های پیش رو است.

بیانیه مایکروسافت می افزاید: درجریان این روند، مایکروسافت به مذاکره با دولت آمریکا ازجمله شخص رئیس جمهوری ادامه خواهد داد.

سلطه بر اپراتورهای استرالیا،کانادا، نیوزیلند و آمریکا

سی ان ان افزود: درصورت تصاحب شبکه اجتماعی تیک تاک توسط مایکروسافت، اختیار اپراتورهای این شبکه را در کانادا، آمریکا، استرالیا و نیوزیلند را به دست خواهد گرفت.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن طرح این ادعا که اپلیکیشن شبکه اجتماعی چینی پرطرفدار "تیک‌تاک" یک تهدید برای امنیت ملی کشورش به شمار می رود، اعلام کرد که استفاده از این اپلیکیشن را در آمریکا ممنوع خواهد کرد.

د ترامپ اواخر روز دهم امرداد ماه اعلام کرد به این علت که شبکه تیک تاک از عقد قرار داد با شرکت مایکروسافت امتناع ورزیده و به جای آن قرار است از اپلیکیشن هایی که متعلق به چینی ها است استفاده کند، فعالیت این شبکه را در سراسر آمریکا منع خواهد کرد.

ترامپ به خبرنگاران گفته بود: من  اختیارات لازم را برای ممنوعیت این شبکه اجتماعی در آمریکا دارم.

تیک‌تاک اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک ویدیو است که سریع‌ترین رشد را داشته است. آمار رسمی کاربران آن مشخص نیست اما طبق گزارش‌ها، بیش از یک میلیارد بار دانلود شده است.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا مایکروسافت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا مایکروسافت دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا مایکروسافت شبکه اجتماعی دونالد ترامپ تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورج، گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) می‌گوید این سرویس استریم را در سه مرحله راه‌اندازی می‌کند که اولین مرحله شامل راه‌اندازی شبکه تحویل محتوای این شرکت (CDN) است. یک CDN، سرویسی است که وب‌سایت‌ها برای کمک به بارگذاری سریع‌تر صفحات وب از آن استفاده می‌کنند. گروه رسانه ای ترامپ می‌گوید CDN آنها مستقل از فناوری بزرگ عمل خواهد کرد و به پلتفرم اجازه می‌دهد تا از قوانین شرکت دیگر تبعیت نکند.

گروه رسانه ای ترامپ قصد دارد پس از این راه اندازی سرویس پخش مستقیم، آن را به برنامه‌های موبایل و وب پلتفرم بیاورد. این شرکت سپس می‌گوید قبل از انتشار یک برنامه پخش جریانی برای تلویزیون‌ها، برنامه‌های پخش جریانی مستقل را برای تلفن‌ها و تبلت‌ها عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی هوش مصنوعی چینی

دوین نونز، مدیرعامل Truth Social می‌گوید این سرویس استریم یک «پلتفرم تضمین‌شده» برای اخبار و سرگرمی‌هایی ارائه می‌دهد که با تبعیض‌های دیگر کانال‌ها و خدمات ارائه محتوا مواجه می‌شوند.

تروپ سوشال ماه گذشته به صورت عمومی منتشر شد و ترامپ حدود ۷۹ میلیون سهام این شرکت را در اختیار داشت.

کد خبر 845300 برچسب‌ها تلویزیون بی بی سی تلویزیون - برنامه تلویزیونی دونالد ترامپ

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • گاف جدید و خنده‌دار بایدن درباره اسرائیل | تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود