Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر این که وزیر پیشنهادی صمت به زودی به مجلس معرفی می‌شود، گفت: دولت به هیچ وجه معرفی وزیر صمت را به تفکیک وزارتخانه صمت مشروط و موکول نکرده است. تاریخ انتشار: 12:36 - 13 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۳۳۷ خبرگزاری میزان -  طبق  پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسینعلی امیری  درباره ادعای برخی رسانه‌ها که گفته اند دولت اراده‌ای برای تعیین وزیر پیشنهادی صمت ندارد و حتی معرفی وزیر را منوط به تشکیل وزارت بازرگانی کرده است افزود: قانون اساسی به رییس جمهور اجازه می‌دهد که چنانچه وزارتخانه‌ای فاقد وزیر باشد برای مدت سه ماه برای آن وزارتخانه سرپرست منصوب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از تغییر وزیر صمت، رییس جمهور مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارتخانه مذکور منصوب کرد.
وی ادامه داد: دولت راجع به وزارتخانه مذکور در فرجه قانونی است، تذکر دهندگان اگر اندکی صبوری کنند انشالله وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی خواهد شد.
معاون پارلمانی رییس جمهوری تاکید کرد: دولت به هیچ وجه معرفی وزیر صمت را به تفکیک وزارتخانه صمت مشروط و موکول نکرده است.
امیری یادآور شد: البته دولت، قبل از تشکیل دولت دوازدهم لایحه اصلاح ساختار دولت را به مجلس دهم ارایه کرد که یکی از موارد، تفکیک وزارت صمت بود و دولت معتقد است تشکیل وزارت بازرگانی می‌توانست خیلی از مشکلات موجود را حل کند که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت.
وی اضافه کرد: در هر حال رییس جمهور تابع قانون است چنانچه مجلس به تشکیل وزارت بازرگانی که در شرایط تحریم ضروری است رای دهد که مورد خواست و تاکید دولت است دو وزیر و در غیر این صورت وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:  امیری: منتظر تعیین تکلیف طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس هستیم   انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور وزارت صمت تشکیل وزارت بازرگانی وزیر پیشنهادی صمت رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانجام لایحه حجاب و عفاف به کجا کشیده شد؟

سید محمد حسینی معاون امور پارلمانی دولت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف بیان کرد: در حال حاضر لایحه حجاب و عفاف بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص است که در حال اصلاحات است و امیدواریم به زودی نهایی شود.

معاون امور پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: اما اقدامی هم اخیرا فراجا پیرو تاکید مقام معظم رهبری داشتند و قطعا دولت هم در بخش های فرهنگی باید وظایف خود را انجام دهد و بر اساس این لایحه جدید هم بسیاری از دستگاه ها موظف شدند که وظایف خود را انجام دهند؛ از جمله وزارت آموزش و پروزش و وزارت بهداشت باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

حسینی خاطر نشان کرد: فراجا تذکرات را انجام می دهد ؛در لایحه جدید بی حجابی به عنوان تخلف از قانون مد نظر قرار گرفته است. معتقدم همین که انسجامی در کشور ایجاد شود نتیجه خوبی به همراه دارد. در همین روزها هم تغییرات خوبی انجام شده که ادامه دار خواهد بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • در سیستم حاکمیتی کشور، وزیر اقتصاد ، هیچکاره است/ سیاست پولی و مالی دولت در جای دیگری تنظیم می‌شود!
  • لایحه حجاب و عفاف به کجا رسید؟
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف چه شد؟
  • سرانجام لایحه حجاب و عفاف به کجا کشیده شد؟
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!