Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کارشناس سازمان هواشناسی ضمن هشدار به شهروندان مازندرانی و گیلانی، از وقوع سیلاب در مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر در شهر‌های مختلف این دو استان کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خانم فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور را برای امروز 13 مرداد و روز‌های آتی، پیش‌بینی کرد و گفت: از فردا 14 مرداد در منطقه زابل خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در برخی از مناطق آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی و ارتفاعات البرز، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد که در این مناطق همچنین کاهش دمای 4 تا 6 درجه‌ای نیز پیش‌بینی شده است.
گودرزی ادامه داد: در این مدت، شدت بارش‌ها برای گیلان و مازندران پیش بینی شده که احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد. همچنین، دریای خزر نیز مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.
به گفته وی، در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد‌های به نسبت شدید و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد. همچنینی، در ارتفاعات استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان برای ساعات عصر و شب، رگبار پراکنده باران پیش بینی شده است. ضمن آنکه از چهارشنبه تا روز جمعه در این مناطق، بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.
گودرزی توضیح داد: از روز سه‌شنبه 14 مرداد تا آخر هفته بر روی نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد تشدید می‌شود و پدیده گرد و خاک در این مناطق، دور از انتظار نیست.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران برای امروز 13 مرداد، صاف تا کمی ابری است. همچنین، در ساعات بعداز ظهر نیز وزش باد رخ خواهد داد. بیشینه دما در تهران به 38 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وقوع سیلاب کارشناس سازمان هواشناسی پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش وزارت نیرو، محمدرضا کاویان‌پور رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور از فعال شدن سامانه بارشی جدید در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از امروز یکشنبه فعال می‌شود و اوج بارندگی‌ها در روز چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در برخی از نواحی استان‌های سمنان، گلستان، اصفهان و فارس ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر بارندگی رخ خواهد داد.

کاویان‌پور ادامه داد: همچنین طی ۴۸ ساعت بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی را در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم و نیز چهارمحال و بختیاری شاهد خواهیم بود.

رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر روز دوشنبه هفته جاری، طی ۳۶ ساعت در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی بین ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی به ثبت برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های همرفتی شدید و آبگرفتگی معابر
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی / وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/وقوع سیلاب در برخی مناطق پیش بینی می‌شود
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • هشدار وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر درمازندران
  • وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور پیش‌بینی می‌شود
  • هشدار قرمز؛ پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • هشدار زرد هواشناسی برای استان قزوین/احتمال آبگرفتگی معابر
  • رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور/ احتمال آبگرفتگی معابر