Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:12:40 GMT

زمینه تامین برق پایدار شمال فارس فراهم شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۶۶۶۹

زمینه تامین برق پایدار شمال فارس فراهم شد

ایسنا/فارس سرپرست طرح پست‌های انتقال شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر گفت: با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور ۱۶۰ مگاولتی در ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت برق حسن‌آباد شهرستان اقلید، زمینه تامین برق پایدار شمال استان فارس فراهم شده است.

محمد حبیب‌آگهی دوشنبه ۱۴ مرداد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه اجرای پروژه پست ۲۳۰-۶۶-۲۰ حسن‌آباد شهرستان اقلید، یکی از طرح‌های اولویت‌دار برق منطقه‌ای فارس و بوشهر است، گفت: مراحل نهایی نصب تجهیزات این پست برق در حال انجام است و به‌زودی پروژه تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی زمان قابل پیش‌بینی برای راه‌اندازی نهایی ترانسفورماتور ۱۶۰ مگاولتی نصب شده در این پست برق را  آبان امسال اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای تامین اعتبار مورد نیاز، امیدوار هستیم که با یاری خداوند، پروژه پست حسن‌آباد در موعد مقرر، به بهره‌برداری برسد.

حبیب‌آگهی با یادآوری اینکه هزینه خرید و نصب و راه‌اندازی این پست برق بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق در منطقه آسپاس شهرستان اقلید و رفع افت ولتاژ شبکه در شمال استان فارس است.

وی در خصوص اهمیت تامین و توزیع برق در شهرستان اقلید و شمال فارس گفت: با توجه به شمار زیاد مشترکان برق اعم از خانگی، تجاری، کشاورزی و صنعتی در محدوده شمال فارس، تقویت زیر ساخت‌های تامین و انتقال برق در این منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است .

حبیب‌آگهی با بیان اینکه احداث پست‌های انتقال در شبکه، بسیار مهم ارزیابی می‌شود، گفت: انجام هزینه در این بخش نوعی سرمایه گذاری بلند مدت و بهینه سازی زیر ساخت‌ها محسوب می‌شود؛ اقدامی که باعث جلوگیری از افت ولتاژ و افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه انتقال خواهد شد.

وی در ادامه بر لزوم مصرف بهینه برای عبور از نقطه اوج مصرف تابستانی و در اولویت قرار دادن برنامه های مدیریت مصرف، از سوی مشترکان بخش‌های مختلف، تاکید کرد.

حبیب‌آگهی گفت: متخصصان و مهندسان در شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر نیز با استفاده از تجهیزات فنی و دانش روز برای تبادل بهینه انرژی برق در بخش‌های مختلف شبکه و تلاش برای افزایش پایداری و قدرت مانور شبکه می‌کوشند تا بدون داشتن برنامه خاموشی از تابستان و روزهای پر مصرف عبور کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استان فارس شهرستان اقلید شهرستان اقلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوند‌ها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرز‌های مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • استاندار سمنان: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان