Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با توجه به اینکه مراسمات بزرگی چون حج به دلیل سلامت مردم تعطیل شده، رؤسای هیئات مذهبی باید از راه اندازی دسته جات عزاداری بپردازد زیرا دسته جات با مسائل بهداشتی منافات دارد.

وی افزود: اگر هم مردم نظاره گر این دسته‌جات باشند آن هم سبب برهم خوردن نظم و فاصله می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر گروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر قرار است در مساجد و مکان‌های عمومی مراسم عزاداری برگزار شود تنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع زیاد نسبت به برگزاری آن اقدام شود همچنین بهتر است از فضای باز که تهویه دارد استفاده شود.

شاه آبادی گفت: توزیع نذورات و مواد غذایی با رعایت مسائل بهداشتی منافات دارد؛ مگر توزیع آب معدنی بسته‌بندی شده همچنین اگر قرار است نذورات توزیع شود به صورت خشک در اختیار مردم نیازمند قرار گیرد باز هم اگر اصرار به توزیع نذر به صورت پخته شده است باید به صورت بسته بندی شده و درب منازل افراد نیازمند توزیع شود و از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: افراد ناقل و دارای علائم خفیف می‌توانند بسیاری را مبتلا کنند بنابراین باید از تشکیل اجتماع برای توزیع نذورات به طور جدی پرهیز شود.

شاه‌آبادی گفت: یکی از دلایلی که کرمانشاه در کنترل موج اول شیوع کرونا موفق عمل کرد اقدامات شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان و نیز استفاده ۶۵ تا ۷۰ درصدی مردم از ماسک بود.

این مسئول خاطر نشان کرد: در ۱۰۲ سال گذشته آنفولانزای اسپانیایی در کل دنیا شایع شد و مردم پس از موج اول فکر کردند که می‌توانند بدون رعایت اصول بهداشتی در اجتماعات حضور یابند اما متأسفانه موج دوم و سوم بسیار وحشتناک‌تر از موج اول شد به گونه‌ای که ۵۰ میلیون نفر در مورد دوم و سوم کشته شدند بنابراین اگر می‌خواهیم مانع تکرار این حادثه شویم باید ۳۰ درصد باقیمانده از مردم نیز نکات بهداشتی را رعایت کنند.

مدیر گروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نباید چنین پنداشته شود که وضعیت کرمانشاه به شرایط پایداری رسیده بلکه عدم رعایت نکات بهداشتی سبب شیوع موج دوم کرونا خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: در موج دوم شدت بیماری بیشتر خواهد بود و در حال حاضر نیز با بررسی‌های انجام شده دریافتیم قدرت انتقال ویروس نسبت به قبل ۳ تا ۹ برابر افزایش یافته بنابراین باید مسائل بهداشتی با شدت بیشتری رعایت شود.

کد خبر 4989934

منبع: مهر

کلیدواژه: شاه آبادی مراسم عزاداری ماه محرم ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان قزوین گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه ماه محرم بیرجند کرمانشاه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است

 محمدکریم پورمند  با بیان اینکه شعار هفته سلامت «سلامت من حق من» است، بیان کرد:در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است، نقش سازمان دامپزشکی کشور در اقتصاد مردم‌محور همگام با سلامت جامعه بدون واسطه و مستقیم است و توجه به مسائل اقتصادی هم‌زمان با رعایت اصول بهداشتی توسط فعالان صنعت ضروری است.

وی افزود: بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان به‌عنوان یک بیماری مشترک انسان و دام علاوه بر اینکه سلامت جمعیت انسانی و طیور را تهدید می‌کند، می‌تواند ضربه اقتصادی نیز به اقتصاد یک کشور و تجارت بین‌المللی آن وارد کند؛ بنابراین نظارت و مراقبت فعال و غیرفعال دامپزشکی در زمینه تولید گوشت مرغ سالم، اقتصاد روستا، حفظ صنعت طیور و سلامت کشور امری است که به طور مستمر در جریان است.

پورمند به لزوم رعایت نکات بهداشت در روند تولید طیور گوشتی اشاره کرده گفت: تولید گوشت مرغ باکیفیت و سالم که تأمین‌کننده نیاز جامعه به این فرآورده خام دامی است، نیازمند رعایت موارد و نکات بهداشتی در روند تولید و پرورش طیور گوشتی است. ازاین‌رو کارشناسان دامپزشکی با رصد و پایش بیماری‌های مختلف طیور طی دوره پرورش و همچنین بررسی شرایط و نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مرغداری‌ها، به بهبود و ارتقای سطح کیفیت و کمیت محصول تولیدی کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: باهدف پیشگیری و کنترل بیماری‌های طیور، مراقبت‌های فعال و غیرفعال در مرغداری‌های سطح استان، روستاها و تالاب‌ها در حال انجام است و نظارت بر اقدامات بهداشتی مرغداران نیز در تمامی مراحل تولید طیور گوشتی از تهیه جوجه، حمل‌ونقل و اقدام به جوجه‌ریزی در سالن‌های مرغداری و همچنین نظارت و پایش در طول دوره پرورش، توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی صورت می‌گیرد و از طریق سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های طیور (GIS) ارزیابی و بررسی می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، کارشناسان دامپزشکی بر بیش از ۲۳ میلیون و ۶۸۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان نظارت بهداشتی فعال و مستمر انجام داده‌اند که نسبت به مدت مشابه گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

وی گفت: بازدید از مرغداری‌ها با رعایت کامل شرایط امنیت زیستی توسط کارشناسان صورت می‌گیرد و در تمامی مراحل پرورش، آموزش‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی به مرغداران ارائه می‌شود.

پورمند خاطرنشان کرد: به‌منظور افزایش راندمان تولید و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند نیوکاسل، برونشیت و آنفلوانزا به مرغداران توصیه می‌شود مقررات بهداشتی و مدیریتی نحوه ورود به سالن رعایت شود، واکسیناسیون طیور طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور انجام شود، مقررات بهداشتی و مدیریتی در خصوص دان و مواد اولیه رعایت شود، مدیریت کود و بستر سالن مرغداری و در پایان دوره پرورشی عقیم‌سازی کود مرغداری طبق دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور انجام شود و نگهداری طیور در فضای محصور و دور از ارتباط آزاد با پرندگان مهاجر آبزی و پرندگان آزاد پرواز انجام شود.

این مسئول از مردم خواست هرگونه تلفات در طیور صنعتی، روستایی و حیات‌وحش را با قید فوریت به نزدیک‌ترین اداره دامپزشکی شهرستان گزارش دهند تا اقدامات متناسب برنامه‌ریزی و عملیاتی گردد.

وی در پایان تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بر واکسیناسیون بیش از ۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی و بالغ به ۵۱۹ میلیون قطعه جوجه توسط مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی نظارت مستمر داشته‌اند که به‌طورقطع همکاری مرغداران و رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی ضامن تولید مستمر و پایدار واحدها و اشتغال‌زایی مربوطه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی