Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دامپزشکی استان همدان از نظارت 24 اکیپ ثابت و سایر بر ذبح شرعی در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا از همدان، محمد رضا رسولی با اعلام این خبر، گفت: همزمان با عید سعید قربان و انجام مراسم قربانی کردن دام در این روز، دامپزشکی استان همدان نسبت به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی مردم استان همدان اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: با توجه به همزمانی عید سعید قربان با شیوع بیماری ویروسی کرونا و بنا به شیوه نامه جدید عید قربان و اجرای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر ممنوعیت ذبح دام‌های قربانی در سطح معابر و منازل و لزوم کشتار در کشتارگاه‌های صنعتی، جایگاه‌های موقت عرضه و ذبح دام حتی الامکان در سطح استان دایر نشد و شهروندان نیز برای ذبح دام قربانی به میادین مجاز دام و کشتارگاه‌های صنعتی استان هدایت شدند.

رسولی افزود: در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان همدان با انجام اقدامات لازم و هماهنگی لازم با سایر ادارات و ارگان‌های ذیربط و هماهنگی‌های بین بخشی با سایر ادارات و با تشکیل، آموزش، تجهیز و ساماندهی ۱۰ اکیپ ثابت و ۱۴ اکیپ سیار و با ترکیب ۹ نفر دامپزشک، ۲۹ نفر بازرس بهداشتی گوشت، ۱۱ نفر ناظر شرعی، نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی قربانی‌های شهروندان استان همدان را انجام داد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: در این بازرسی‌ها که در سطح استان انجام شد تعداد دو هزار و ۲۰۶ رأس دام زنده قبل از کشتار معاینه شدند و تعداد ۹۲۳ لاشه نیز مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت.

وی افزود: در این بازرسی‌ها مقدار ۹۲ کیلوگرم گوشت، ۷۱ عدد کبد، ۲۱۷ عدد ریه و ۱۵ عدد کلیه به علت آلودگی توسط بازرسان دامپزشکی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رسولی از شهروندان که با اداره کل دامپزشکی همکاری لازم را کرده و دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه‌های صنعتی دام و مراکز مشخص شده برای ذبح قربانی از طرف این اداره کل در سطح استان و تحت نظر اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی برای جلوگیری از انتشار انواع بیماری‌های خطرناک و قابل انتقال از دام بهشکی برای جلوگیری از انتشار انواع بیماری‌های خطرناک و قابل انتقال از دام به انسان قربانی کردند، تقدیر و تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیرکل دامپزشکی استان همدان دامپزشکی استان همدان کل دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام پور ضرب اظهار کرد: ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خلال اجرای طرح نظارت بهداشتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز ضبط و معدوم سازی شد.

وی افزود: در این طرح در مجموع از ۴۴۴ مورد بازدید از واحدهای صنفی عرضه فراورده‌های خام دامی و رستوران‌ها و … که ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف انسانی ضبط و معدوم و همچنین ۳ متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

پور ضرب ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های مرتبط در بازدیدهای مشترک، به نقش بی بدیل دامپزشکی در عرضه فرآورده‌های خام دامی اشاره و بیان داشت: نظارت بر فرآورده‌های خام دامی به عنوان پایه اصلی در تأمین سلامت پروتئین خانوار بسیار با اهمیت است که با تلاش‌های شبانه روزی پرسنل دامپزشکی محقق می‌شود.

کد خبر 6086309

دیگر خبرها

  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند