Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به صعب العبور بودن بعضی از مناطق و سقوط بالگرد اورژانس در سال 97 پیگیری‌های جدی در خصوص راه‌اندازی اورژانس هوایی و تخصیص مجدد بالگرد به استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز محمد حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از پیگیری برای راه‌اندازی مجدد اورژانس هوایی در طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: با توجه به کوهستانی بودن و صعب‌العبور بودن بعضی از مناطق استان و حادثه سقوط بالگرد اورژانس در سال 97 و شهادت تعدادی از پرسنل امدادرسان پیگیری‌های جدی در خصوص راه‌اندازی مجدد و اختصاص مجدد بالگرد به استان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال جاری تعداد 14 مورد زایمان در آمبولانس‌های اورژانس استان صورت گرفته‌است که لزوم استخدام تکنسین‌های خانم در سیستم اورژانس را می‌رساند و این موضوع در دستور کار علوم‌پزشکی قرار گرفته است.

وی در خصوص عملکرد اورژانس استان در سال گذشته اظهار داشت: در سال 98 تعداد 42 هزار ماموریت اورژانس در سطح چهارمحال و بختیاری انجام شد و تعداد 800 هزار تماس با سامانه 115 گرفته شده است.

حیدری اضافه کرد: از این 42 هزار ماموریت اورژانس تقریبا 10 هزار مورد تصادف بوده و دلیل عمده مابقی ماموریت‌ها مشکلات قلبی و تنفسی است.

وی تصریح کرد: از جمله ماموریت‌های فصلی اورژانس در 6 ماهه اول سال حوادث غرق‌شدگی و در 6 ماهه دوم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است که این مسمومیت در کشور 223 نفر فوتی داشته و در استان نیز باعث مرگ سه نفر شده بود که با کاهش چشمگیری در مقایسه با سال 97 مواجه بودیم.

این مسؤول در خصوص زمان استاندارد رسیدن اورژانس از موقع اولین تماس، گفت: از زمان وقوع حادثه و تماس با سامانه 115 تا رسیدن واحدهای اورژانس زمان استانداردی تعیین شده که در کشور ما این زمان در شهر هشت دقیقه و در جاده 14 دقیقه می‌باشد که به همت پرسنل دلسوز فوریت‌های استان به صورت میانگین زمان 8 دقیقه شهر به 5 دقیقه و زمان 14 دقیقه جاده به 9 دقیقه کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 350 نفر نیروی عملیاتی اورژانس به همراه 81 آمبولانس مجهز در قالب 51 پایگاه فعال در سطح استان آماده خدمات رسانی‌اند.

حیدری در خصوص آمار عملیات‌های سال جاری، گفت: تعداد13 هزار ماموریت در سال جاری انجام شده که تعداد 3هزار 500 مورد از این ماموریت‌ها تصادف و مابقی اکثرا موارد قلبی و تفسی است.

رئیس فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: پرسنل اورژانس در مواجهه با ویروس کرونا نیز هم‌پای سایر تیم‌های درمانی مشغول به فعالیت شدند وظیفه‌ی سخت‌تری نیز داشتند چون هر بیمار حادثه‌دیده را باید مبتلا به کرونا تلقی می‌کردند که امدادرسانی را برای آن‌ها سخت‌تر می‌کرد و متاسفانه تعداد 6 نفر از پرسنل نیز در حین امدادرسانی مبتلا به ویروس کرونا شده که بهبود یافتند.

وی از ثبت 150 هزار مزاحمت تلفنی در سال گذشته در سامانه 115 چهارمحال و بختیاری خبرداد و گفت: با توجه به محدود بودن اپراتورهای سامانه 115 هر مزاحمت تلفنی ممکن است باعث اشغال شدن سامانه برای گزارش یک حادثه جدی شده و فرصت طلایی پرسنل امدادرسان را از بین ببرد و باعث مرگ شخص حادثه دیده‌ای شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان ادامه داد: از دیگر مشکلات پرسنل اورژانس حوادثی است که برای خود آن‌ها در حین ماموریت‌ها به خصوص در ترافیک‌های جاده‌ای ایجاد می‌شود که انتظار می‌رود مردم در مواجهه با آمبولانس اورژانس همکاری داشته و راه را باز کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان تماس با سامانه اورژانس پس از پرسیدن آدرس محل حادثه آمبولانس ارسال می‌شود و سوالات بعدی اپراتور برای ارسال اطلاعات به تکنسین‌های فرستاده شده به محل خواهد بود و خواهشا مردم نگران طولانی شدن تماس و از دست رفتن زمان‌ نشوند.

حیدری از راه‌اندازی سیستم آسایار در سال گذشته خبر داد و افزود: این سیستم باعث شده که فرم‌های کاغذی از بین بروند و پس از انتقال بیمار به آمبولانس تکنسین از طریق تلفن همراه شرح وضعیت بیمار را قبل از رسیدن به بیمارستان به پرستاران ارسال می‌کند که متناسب با وضعیت بیمار تجهیزات در بیمارستان آماده و زمان بهتر مدیریت شود که گاهی این موضوع باعث سوءتفاهم شده و مردم فکر می‌کنند تکنسین بالای سر بیمار مشغول موبایل‌بازی شده و تنش‌هایی را به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: از تمامی مردم خواهشمندیم در صورت وقوع حادثه برای خود یا خانواده آرامش خود را حفظ کنند و استرس و نگرانی‌های خود را کنترل نمایند تا تکنسین اورژانس بهتر بتواند امدادرسانی کند زیرا دیده شده مردم به دلیل استرس زیاد با کارشناسان اورژانس در محل درگیر شده و اقدام به ضرب و شتم و مجروح کردن پرسنل کرده‌اند.

این مسؤول در خصوص ارائه آموزش‌های رایگان در سطح استان اظهار داشت: برای نجات جان بیماران بخصوص در زمان طلایی و رسیدن آمبولانس اورژانس اقدام به اموزش افرادی در مراکز آموزشی و مدارس در قالب همیار اورژانس را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/68033

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد حیدری بالگرد عملکرد اورژانس امدادرسانی ماموریت اورژانس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فوریت های پزشکی چهارمحال و بختیاری راه اندازی ماموریت ها سامانه 115

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری

معصومه نوروزی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: روز جمعه با فعال شدن یک سامانه بارشی در استان به ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار باران برای استان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

صدور هشدار هواشناسی در خصوص سامانه بارشی

وی افزود: بارش‌ها به تدریج ضعیف شده و موج بارشی روز شنبه از استان خارج می‌شود.

نوروزی با اشاره به کاهش نسبی دما در استان، اضافه کرد: کمینه دما در ۲۴ ساعت گذشته در شهرکرد به صفر درجه سانتی‌گراد رسید که به همراه بلداجی سردترین ایستگاه‌های استان گزارش شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۳۱ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری