Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محسنیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پیگیری های مکرر استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استان امروز شاهد حضور پرواز آزمایشی شرکت هواپیمایی هما با استفاده از ناوگان جدید ۲۰۱۷، ATR ۷۲  ، سری ۶۰۰ هستیم. 

وی افزود: امروز قسمتی از بررسی های فنی، بازرگانی و سایر موارد مورد نیاز انجام می شود و پس از آن در خصوص برقراری پرواز و تعداد پروازی که به فرودگاه یاسوج برقرار خواهد شد تصمیم گیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرفرودگاه یاسوج تصریح کرد: این امکان وجود دارد که پروازهای استان به طور روزانه انجام شود اما این مهم بستگی به نظر شرکت های هواپیمایی دارد و تلاش داریم پرواز های استان در تمامی ایام هفته داشته باشیم.

محسنیان ابراز داشت: ظرف ۲ هفته آینده نتایج این پرواز آزمایشی به اطلاع مردم استان رسانده می شود.

وی تاکید کرد: این پرواز از هواپیمای مدل ۲۰۱۷ بوده و از جمله هواپیماهای به روز دنیا است.

مدیرفرودگاه یاسوج عنوان کرد: پرواز های هواپیمای ایران ایر به منظور افزایش تعداد پروازهای این استان بوده و جایگزین هواپیمای ماهان نیست.

۲۹ بهمن ماه سال ۹۶ هواپیمای ATR۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۶ مسافر در ارتفاعات دنا سقوط کرد و موجب تعطیل شدن پروازهای فرودگاه یاسوج شد.

با پیگیری مدیران فرودگاه پس از ۷۷ روز از سانحه ،پروازهای فرودگاه یاسوج از سرگرفته شد.

شرکت هواپیمایی آتا پروازهایی از یاسوج به تهران و بالعکس در این فرودگاه برقرار کرد اما پس از چند روز پروازها به دلیل آنچه شرکت آتا مشکلات حقوقی نامید تعطیل شد و شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه یاسوج رفت.

فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می کند.

در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت . طول باند آن ۲۶۰۰ متر وpcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.

ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در فرودگاه یاسوج انجام شد.

pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.

روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شده و در شرایط مه و شب نیز می تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.

ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه،کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای از سرگیری مجدد پروازهای مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهرهای کشور ندارد.

هم اینک با پرواز هواپیمای ماهان، ساعت پرواز روز جمعه شرکت هواپیمایی ماهان از تهران به یاسوج ۷ و ۴۰ دقیقه و ساعت برگشت نیز ساعت ۹ و۴۰ دقیقه از یاسوج به تهران است.

ساعت پرواز روز دوشنبه از تهران به یاسوج و بالعکس نیز به ترتیب ۱۲و ۱۰ دقیقه و ۱۴و ۱۰ دقیقه است.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.



 

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد پرواز یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد پرواز یاسوج کهگیلویه وبویراحمد پرواز یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت هواپیمایی فرودگاه یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، آئین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران دانشگاهی و استانی برگزار شد.

شهامت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد:
تغذیه محوری‌ترین مساله در بحث سرطان است؛ باید بر تولید محصولات غذایی نظارت بیشتر صورت گیرد و مواد غذایی که به عنوان ضد سرطان و آنتی اکسیدان مطرح است، خود عامل سرطان است.

شهامت تصریح کرد: در این زمینه کارگروهی در محور سلامت استان باید تشکیل شود و البته کمبود این کارگروه در استان احساس می‌شود. در بحث مطالبات بیمه‌ای باید اقدامات مطلوب و مناسبی شکل بگیرد و مشکلات و موانع در این زمینه برطرف شود.

علیزاده سرپرست جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج در این مراسم گفت: نیروهای توانمند و پای کاری در بیمارستان داریم و باید به نحو مطلوب و با نگاه تخصصی از این ظرفیت‌ها بهره برد. وی با اشاره به اینکه در گذشته شاهد اعزام بالای بیماران به استان‌های همجوار بودیم، افزود: در حال حاضر به واسطه تجهیزات در بسیاری از موارد بی نیاز از اعزام بیماران شدیم.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228185 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • برقراری پرواز شهرکرد به عسلویه
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج