Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان گفت: 90 درصد شرکت‌های دانش بنیان در تهران مستقر هستند که صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری باید این ظرفیت را به شهرستان‌ها برده و در اعطای منابع مالی عدالت را رعایت کند.

مجتبی رضاخواه نایب رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست صبح امروز (دوشنبه 13 مرداد)‌ اظهار داشت: در این نشست علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری میهمان این فراکسیون بوده و گزارشی از اقدامات این صندوق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به اعضای این فراکسیون اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در استان‌های مختلف ظرفیت بسیار خوبی از اقتصاد دانش بنیان و شرکت‌های دانش بنیان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم که جوانان نخبه و فارغ‌التحصیلان متخصص دانشگاه حضور دارند که نیاز به حمایت بیشتری هستند.

نایب رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان تصریح کرد: اغلب این شرکت‌ها در تهران مستقر هستند که بر اساس آمارها حدود 90 درصد این شرکت‌ها در پایتخت هستند، در حالی که ما به دنبال آن هستیم که اقتصاد دانش بنیان و اقدامات شرکت‌های دانش بنیان به دیگر استان ها هم تسری پیدا کند و عملا همه این شرکت‌ها در سراسر کشور رشد پیدا کنند.

رضاخواه گفت: رشد شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان در همه استان‌های ایران نیازمند حمایت همه جانبه بخش‌های مختلف کشور است که بخشی از این حمایت در راستای وظایف صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری که در نشست صبح امروز چگونگی این حمایت‌ها و سازوکار پشتیبانی از این شرکت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مختلف مجلس هم به دنبال آن هستند از ظرفیت بسیار بالای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های انتخابیه خود استفاده کنند و به همین دلیل فراکسیون اقتصاد دانش بنیان به دنبال تسهیل این موضوع است و بنا داریم تا فرمولی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای این موضوع تعریف کنیم و بنا داریم حتی اگر شرکت‌های دانش بنیان با کیفیت کمتری در شهرستان‌ها و دیگر استان‌ها حضور پیدا کنند، اما برای این که از تمامی ابزارها و ظرفیت‌های قانونی در این راستا استفاده کنیم، می‌کوشیم آیین نامه مشخصی برای استفاده از پتانسیل‌های اقتصاد دانش بنیان و شرکت‌های دانش بنیان نهایت استفاده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببریم.

رضاخواه در باره حمایت منابع شبکه بانکی کشور از شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت:  صندوق نوآوری و شکوفایی منابع مشخصی دارد که فعلا از اعتبارات این صندوق برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به منظور شکوفایی اقتصاد آنها استفاده می‌شود.

وی گفت: فراکسیون اقتصاد دانش بنیان تلاش می‌کند تا رویکرد عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبانه در تخصیص اعتبارات و منابع مالی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نسبیت به شرکت‌های دانش بنیان رخ دهد و نباید همه منابع به سمت شرکت‌های دانش بنیان مستقر در تهران سوق پیدا کند، بلکه باید پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در خارج از استان تهران نیز صورت گیرد، لذا می‌کوشیم این رویکرد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اصلاح کرده و از شرکت‌های دانش بنیان تاسیس شده در شهرستان‌ها هم حمایت کنیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش اقتصاد مجلس شورای اسلامی نوآوری فراکسیون اقتصاد دانش بنیان شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری فراکسیون اقتصاد دانش بنیان شرکت های دانش بنیان دانش بنیان شرکت ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند

جلسه هیئت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و در آن برنامه عملیاتی دولت برای تحقق شعار سال مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول، جلسه هیئت دولت صبح امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ به ریاست محمد مخبر برگزار شد و در آن برنامه عملیاتی دولت برای تحقق شعار سال مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر ضرورت رسیدگی هر چه سریع‌تر به سیل زدگان در مناطق جنوبی کشور تصریح کرد: همه دستگاه‌های مسئول از جمله وزارتخانه‌های کشور، نیرو و راه و شهرسازی موظف هستند همه امکانات خود را برای کمک و جبران خسارات وارده به سیل زدگان بسیج کنند.

مخبر با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه تاکید کرد: نمایشگاه کتاب یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی است و ضروری است بخش‌های مربوط، در برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه همکاری کنند تا زمینه توسعه فرهنگ کتاب خوانی در کشور فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به بازدید روز گذشته خود از پارک فناوری پردیس اشاره و تاکید کرد: با تلاش‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات و دستاوردهای بزرگی در این پردیس انجام شده تعداد زیادی از نخبگان جوان که سرمایه کشور هستند با پارک‌های علمی همکاری می‌کنند.

مخبر با اشاره به عملیات افتخارآمیز و مقتدرانه اخیر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، تاکید کرد: در دنیای امروز در اختیار داشتن علم منبع قدرت است و آنچه دشمنان ما را در عملیات اخیر از قدرت ایران دچار ترس و دلهره ساخته، داشتن علم و دانش ساخت تکنولوژی‌های جدید است و نه صرف در اختیار داشتن این محصولات.

وی ادامه داد: قطعاً سرمایه و آینده کشور همین جوانانی هستند که رشد اقتصادی باید با تکیه بر همت و تلاش آنان صورت پذیرد. برای تحقق شعار سال و رشد تولید شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری باید فعال شوند چرا که این شرکت‌ها راه میانبر برای رشد تولید هستند و جهش اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری با دانش و تکنولوژی محقق می‌شود.

مخبر در خصوص مطالبات عقب افتاده حق‌التدریس اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به سازمان برنامه و بودجه دستور داد تا هرچه سریع‌تر مطالبات آنان تأمین و پرداخت شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با قدردانی از سازمان صداوسیما و رسانه‌ها برای اطلاع رسانی اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم، از سازمان صدا و سیما خواست تا زمینه انعکاس بیشتر خدمات بخش‌های مختلف دولت فراهم شود.

همچنین در این جلسه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در خصوص پروژه ملی قطار شهری گفت: این پروژه با کمک شهرداری تهران و وزارت کشور به ثمر رسیده است و به زودی متروی تهران شاهد استفاده از قطار ملی خواهد بود.

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما نیز با تأکید بر ضرورت حمایت سازمان صداوسیما از تلاش‌ها و اقدامات دولت ادامه داد: طرح حمایت مالی معاونت علمی از برنامه‌های رسانه‌ای دانش بنیان‌ها اثر خوبی برای تقویت و رشد تولید شرکت‌های دانش بنیان داشته است.

در این جلسه، هیأت دولت برنامه عملیاتی تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳» را تصویب کرد.

کد خبر 745493

دیگر خبرها

  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در استان تدوین شود
  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور
  • صندوق نوآوری و شکوفایی چه خدمات و تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می کند؟