Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور نخست وزیر عراق در امور انتخابات امروز (دوشنبه) اعلام کرد، رئیس پارلمان متعهد شده قانون انتخابات پارلمانی را پس از تعطیلات عید قربان تکمیل و ارائه کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از بغداد الیوم، حسین الهنداوی، مشاور امور انتخاباتی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در نشستی خبری گفت، تعیین تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام بنا بر سه اصل صورت گرفت، نخست اینکه این اقدام در اولویت دولت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم اینکه برگزاری انتخابات درخواست اکثریت مردم است مشروط بر اینکه عادلانه، شفاف و آزادانه برگزار شود. در نتیجه برگزاری انتخابات به نوعی پاسخگویی به مطالبه تظاهرکنندگان و حفاظت از رویکرد دموکراتیک انتخاباتی است که در قانون اساسی قید شده است.

عنصر سوم مربوط به شرایط و اعضای کمیسیون انتخابات است که اخیرا یک نشست مفصلی با نخست وزیر برگزار کردند و در آن مقرر شد تمامی مشکلات و چالش ها پیرامون برگزاری انتخابات حل شود.

الهنداوی گفت، کمیسیون انتخابات در این نشست بر برگزاری انتخابات در بازه زمانی ۹ ماهه اعلام آمادگی کرد و این انتخابات پس از ۱۱ ماه برگزار می شود، بنابراین زمان کافی برای انجام مقدمات وجود دارد.

وی ادامه داد، قانون انتخابات پارلمانی باید توسط پارلمان تکمیل شود و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق به نخست وزیر وعده داده بلافاصه پس از تعطیلات عید قربان این قانون را تکمیل کند.

دولت عراق امسال تعطیلات عید قربان را به دلیل ممانعت از همه‌گیری کرونا، ۱۰ روز اعلام کرد.

الهنداوی گفت، رایزنی ها برای تکمیل قانون انتخابات در دوره آتی با همه طرف ها ادامه دارد.

نخست وزیر عراق روز جمعه طی سخنرانی زمان انتخابات زودهنگام عراق را روز ۶ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۶ خرداد ۱۴۰۰)تعیین کرد.

روز شنبه نیز از رئیس پارلمان خواست برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام با حضور روسا و گروه های سیاسی جلسه فوق العاده علنی برگزار کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی انتخابات زودهنگام عراق تعطیلات عید قربان برگزاری انتخابات قانون انتخابات رئیس پارلمان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری مقامات نفت و گاز ونزوئلا به اتهام فساد

دولت ونزوئلا در راستای تحقیقات درباره میلیاردها دلار درآمد مفقود شده شرکت نفتی PDVSA، دو مقام عالی رتبه انرژی را در روز یکشنبه پس از دستگیری وزیر نفت سابق، بازداشت کرد.

به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: اریک پرز، معاون وزیر نفت و خوان سانتانا، معاون وزیر در امور گاز، روز شنبه دستگیر شدند. این بازداشت‌ها پس از دستگیری طارق العسیمی، وزیر نفت سابق در سه شنبه گذشته و یک سال پس از استعفای او، صورت گرفت. العسیمی به خیانت و پولشویی در ارتباط با برنامه‌ای متهم شده که در آن، میلیاردها دلار درآمد نفتی، ناپدید شده است.

وزارت نفت ونزوئلا درباره این دستگیری‌ها که چند ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۷ ژوئیه انجام شده است، اظهارنظر نکرد.

سیمون زِرپا، وزیر دارایی سابق و سامارک لوپز بازرگان، به اتهامات خیانت و پولشویی دستگیر شده‌اند. تاکنون، بیش از ۵۰ نفر تاکنون دستگیر شده‌اند که شامل قضات، مقامات منتخب، بازرگانان و مدیر سازمان نظارت بر رمزارز ونزوئلا بوده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمریکا اعلام کرده که اگر دولت ونزوئلا، به شروط واشنگتن در زمینه برگزاری انتخابات عمل نکند، مجوز نفت و گاز که در ۱۸ آوریل منقضی می‌شود را تمدید نخواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • دستگیری مقامات نفت و گاز ونزوئلا به اتهام فساد
  • رئیس موقت پارلمان عراق: عملیات ایران حق قانونی این کشور بود
  • واکنش عبدالمهدی به حمله ایران؛ طوفان بزرگ‌تر در راه است
  • طوفان بزرگ‌تر در راه است
  • عبدالمهدی: طوفان بزرگ‌تر در راه است