Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد که وزیر خارجه مستعفی به زودی در یک نشست خبری دلیل استعفای خود را اعلام خواهد کرد.

در عین حال روزنامه لبنانی «الاخبار» تصمیم آمریکا برای سرنگونی دولت کنونی لبنان و نیز فشار فرانسه را عامل استعفای احتمالی وزیر خارجه لبنان دانست.

این روزنامه ضمن اشاره به برخی تلاش‌های قبلی برای کنار زدن دولت دیاب، ادامه داد: امروز بار دیگر در تلاش هستند که دولت را ساقط کنند، اما این بار ضربه قویتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته الاخبار این تلاش‌ها را سفیر پیشین لبنان به نیابت از آمریکایی‌ها به شکلی ویژه بر عهده دارد، اما فشار‌های اصلی از جانب فرانسه است.

خبرگزاری آناتولی دیروز (یکشنبه) از احتمال استعفای وزیر خارجه لبنان خبر داده بود.

آناتولی افزود: یک منبع آگاه که خواست نامش ذکر نشود در گفت: وگو با این رسانه ترکیه‌ای بدون اینکه به جزئیات بپردازد گفت: علت استعفا فرار از واقعیت است.

وی این موضوع را که آیا در این زمینه بین وزیر امور خارجه و حسان دیاب نخست وزیر لبنان تماسی صورت گرفته است؟، رد کرد.

بر اساس اعلام آناتولی، این منبع تاکید کرد که استعفا نهایی شده و برگشت ناپذیر است.

دولت جدید لبنان اول بهمن سال گذشته (۱۳۹۸) تشکیل شد.

به نوشته المیادین، ناصیف حتی، وزیر خارجه لبنان دقایقی قبل در دیدار با حسن دیاب، نخست وزیر لبنان استعفای رسمی خود را به وی تقدیم کرد و  در بیانیه‌ای در خصوص علت این استعفا سخن گفت.

وزیر خارجه مستعفی لبنان گفت: معتقدم چشم انداز لبنان که به وسیله آن به وطنی آزاد، مستقل، فعال و تابناک در محیط عربی خود اطمینان می‌بخشید، وجود ندارد.

او افزود: لبنان امروز در سراشیبی قرار گرفته تا به دولتی شکست خورده تبدیل شود.

ناصیف حتی گفت: آنچه در روند ساختن دولت لازم است چشم انداز روشن، نیات صادقانه، فرهنگ نهاد‌ها و حاکمیت قانون، پاسخگویی و شفافیت است.

او درباره تصدی پست وزارت خارجه لبنان گفت: در این دولت با این رویکرد که یک کارفرمای واحد به نام لبنان دارم مشارکت کردم، اما در کشورم کارفرمایان و منافع متناقضی را مشاهده کردم.

وزیر خارجه مستعفی لبنان با اعلام  اینکه امیدوار است دولت در بسیاری از سیاست‌ها و اقدامات خود تجدید نظر کند، افزود: به دلیل نبود اراده در تحقق اصلاحاتی که خواسته لبنانی‌ها و جامعه جهانی است، استعفا کردم.

پیش از این روزنامه لبنانی الاخبار تصمیم آمریکا برای سرنگونی دولت کنونی لبنان و نیز فشار فرانسه را عامل استعفای وزیر خارجه لبنان عنوان کرد.

در حالی که وزیر خارجه مستعفی لبنان به سیاست‌ها و اقدامات دولت اعتراض می‌کند، به گفته الاخبار، «ناصیف حتی» در طول دوره‌ای که این پست را بر عهده داشته هیچ طرح ارزشمندی به هیئت دولت ارائه نداده است و حتی دستگاه وزارت خارجه را فعال نکرده است.

به گفته الاخبار، حسان دیاب و جبران باسیل، وزیر خارجه سابق لبنان در تلاشند که از میزان تأثیر استعفای ناصیف حتی به سرعت بکاهند و در همین زمینه نام جایگزین وی نیز بر سر زبان‌ها افتاده و گفته می‌شود، قرار است «شربل وهبی» مشاور پیشین رئیس‌جمهور لبنان، جایگزین وی شود.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران؛ایرنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: لبنان وزیر امورخارجه لبنان استعفا پارسی خبر وزیر خارجه مستعفی وزیر خارجه لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمال: استعفای ربیعی یک شوک مثبت بود

به گزارش ورزش سه، کمال کامیابی‌نیا پس از شکست یک بر صفر ذوب‌آهن برابر سپاهان در دیدار معوقه هفته هفدهم لیگ برتر گفت: بازی خیلی خوبی بود و فکر می‌کنم هر کسی بازی را دید، لذت برد. امروز تیم ما خیلی خوب بازی کرد و یک بازی منظم و بابرنامه ارائه داد، ولی متاسفانه روی یک اتفاق پنالتی شد و بازی را واگذار کردیم. به نظرم بازی می‌توانست مساوی تمام شود. به مجموعه خوب سپاهان تبریک می‌گویم و امیدوارم هر دو تیم در ادامه بتوانند نتایج خوبی بگیرند.

ویدئو: 330252

او درباره اعتراض اعضای تیم ذوب‌آهن به داوری مسابقه گفت: آقای حیدری امروز هم خیلی خوب قضاوت کرد و به نظرم آن صحنه پنالتی هم پنالتی بود، ولی روی صحنه‌های ۵۰-۵۰ به نفع سپاهان سوت می‌زد. در مجموع خیلی سوت می‌زدند اما به هر حال بازی است. امیدوارم همانطور که ما تلاش می‌کنیم، داورها هم بیشتر تلاش کنند و در هفته‌های آینده قضاوت خوبی داشته باشند. به هر حال توقع از آنها زیاد است. امیدوارم به تیمی مثل ذوب‌آهن که خیلی دنبال بیانیه دادن نیست، نگاه دیگری داشته باشند. ما نمی‌گوییم که به نفع ما سوت بزنند، اما اگر صحنه‌ها را بازبینی کنید، می‌بینید در بعضی صحنه‌ها اصلا نیاز نبود سوت بزنند. صحنه‌هایی را سوت زدند که به نظرم اصلا نظرم می‌توانست خطا نباشد.

کامیابی‌نیا در خصوص صحنه‌ای که در آن اعتقاد داشتند بازیکن سپاهان باید اخراج شود، توضیح داد: بله، ما توقع داریم همانطور که باشگاه‌مان حرفه‌ای عمل می‌کند و اصلا دنبال بیانیه دادن نیست، داوران هم بیشتر دقت کنند‌. تیم‌های دیگر با بیانیه دادن روی داورها فشار می‌گذارند اما تیم باریشه ما با نظم کار خودش را انجام می‌دهد. البته همانطور که بازیکنان اشتباه می‌کنند، داوران هم اشتباه می‌کنند اما امیدوارم در ادامه راه بیشتر تلاش کنند.

بازیکن ذوب‌آهن در واکنش به اینکه به نظر می‌رسد این این مشکلات را پشت سر گذاشته است، عنوان کرد: تیم جوانی داریم و امسال ناخواسته اتفاقاتی هم برای تیم ما افتاد، ولی روند بازی تیمی ما خیلی خوب است و بابرنامه بازی می‌کنیم. بدشانسی‌هایی در نیم فصل دوم آوردیم، ولی اگر بازی‌هایمان را نگاه کنید، هم موقعیت ایجاد می‌کنیم و هم با نظم بازی می‌کنیم. همانطور که دیدید در بازی با تراکتور هم از موقعیت‌هایمان خوب استفاده کردیم و توانستیم به برد برسیم. امروز هم از دقیقه ۸۰ به بعد ۳-۲ موقعیت صد درصد داشتیم که می‌توانستیم بازی را مساوی کنیم. به هر حال هفته به هفته تلاش می‌کنیم تا رتبه‌مان را ارتقا بدهیم.

کمال درباره جو ذوب‌آهن پس از استعفای محمد ربیعی عنوان کرد: محمد آقا نمی‌خواستند جایی بروند، می‌خواستند یک شوک بدهند که خدا را شکر جواب داد. تیم جوانی داریم و باید بیشتر تلاش کنیم. به هر حال اگر باشگاه بخواهد واقعا در سال‌های آینده نتیجه بگیرد، باید یک برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشد. حتی به نظرم باید قرارداد آقای ربیعی تمدید شود تا بتواند افکارش را طی سال‌های بعد اجرا کند و در نهایت ثمره‌ای ببینیم و باشگاه بتواند نتیجه خیلی خوبی بگیرد.

دیگر خبرها

  • حماس: مواضع دولت بایدن درباره غزه متناقض است
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • علت تغییر معاون اول قوه قضاییه از زبان اژه‌ای
  • فیلم/ توضیحات رئیس قوه قضاییه درباره انتصاب معاون اول دستگاه قضا
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • کمال: استعفای ربیعی یک شوک مثبت بود
  • ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد کشور شده باشند | ما چنین کار کثیفی را تحمل نمی کنیم
  • دولت نجات ملی یمن : ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد بندر المخا شدند
  • سرپرست فدراسیون شطرنج استعفای خود را پس گرفت