Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ویژه میاندوآب گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه مقالات و پژوهش‌های علمی، کشور را در رتبه برتر جهانی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از میاندوآب، حسام‌الدین شیرازه‌محبت صبح امروز در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در فناوری، چرخه صنعت، کشاورزی، نانو و پزشکی گام‌های بلندی در زمینه خودکفایی بردارد و با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه مقالات و پژوهش‌های علمی، کشور را در رتبه برتر جهانی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خانه علم مردمی از مردم و برای مردم است که توانسته بار سنگین علمی کشور را بر دوش گیرد، افزود: تبیین برنامه‌های انقلاب و نظام در راستای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و تحقق سال جهش تولید از مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌هاست و دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در این زمینه به خوبی کار انجام دهد.

اقدامات واحد میاندوآب در مبارزه با کرونا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب نیز با ارائه گزارشی از اقدامات، پروژه‌های عمرانی و درآمدزای این واحد دانشگاهی گفت:  این اقدامات بدون هیچ‌گونه هزینه از طرف دانشگاه بوده و خیران با کمک‌های خود باعث به سامان رسیدن این پروژه‌ها شده‌اند.

رامین رستمی درباره برنامه‌های پیش‌روی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب عنوان کرد: افزایش رشته‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، ساخت یادمان شهدای گمنام و... ازجمله برنامه‌های در دست اقدام این واحد دانشگاهی است.

 وی اضافه کرد: برای مقابله با شیوع بیماری کرونا دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب توانسته با توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک بین کارکنان، دانشجویان و مخاطبان دانشگاهی پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی انجام دهد و با ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی و دانشگاه و رعایت فاصله اجتماعی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان را یاری کند و با برگزاری کلاس‌های مجازی دغدغه تحصیل دانشجویان و خانواده دانشجویان را برطرف کند.

به گزارش آنا، فرماندار ویژه میاندوآب در این بازدید از امکانات رفاهی، آموزشی، سالن‌ها و محوطه دانشگاه، چمن ورزشی، سالن تولید قارچ و فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته و در حال اجرای دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب دیدن کرد.

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی میاندوآب جهش تولید دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی ساخت موتورهای ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافتند و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست‌جمهوری از آن رونمایی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در راستای تحقق اهداف نهضت نرم‌افزاری و توسعه صنایع کشور، گامی مهم در پژوهشکده سامانه‌های هوشمند شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف برداشته شد.

در این پژوهشکده، با همکاری اعضای هیات علمی و جمعی از محققان ایرانی، موتوری 6 سیلندر خورجینی با ظرفیت 4000 سی‌سی بنزینی طراحی و ساخته شد.

این دستاورد ارزشمند که حاصل 4 سال تلاش و پشتکار دانشمندان ایرانی است، به خودی خود گامی بزرگ در راستای استقلال علمی و صنعتی کشور محسوب می‌شود. موتورهای 6 سیلندر خورجینی که کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، صنایع نظامی و تفریحی دارند، پیش از این در داخل کشور تولید نمی‌شدند و نیاز به آنها از طریق واردات تامین می‌شد.

رونمایی از این موتور در حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نشان‌دهنده اهمیت این دستاورد و عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به خودکفایی در حوزه‌های  فناوری پیشرفته است.

احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/ رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید

دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در این مراسم گفت: قوای محرکه با حجم و توان بالای بنزینی، انواعی از قوای محرکه هستند که در بسیاری از خودروهای استراتژیک و راهبردی و تاکتیکی کاربرد دارند. این نوع موتورها همچنین دارای کاربردهای تفریحی مانند خودروهای افرود را نیز دارند و از این رو، دستیابی به دانش فنی ساخت این نوع موتورها یک نیاز کاملا راهبردی برای کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف با همکاری اعضای هیات علمی و جمعی از محققان ایرانی، پس از 4 سال تحقیق و توسعه عمیق، به دانش فنی ساخت موتورهای 6 سیلندر خورجینی 4 لیتری دنیا دست یافت.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به رونمایی از نمونه مهندسی معکوس شده این موتور با استانداردهای بالا، تأکید کرد: این دستاورد نشان‌دهنده اثبات فناوری‌های موتور خورجینی 6 سیلندر حجم بالا است. دانش فنی این محصول توسط پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه شریف و محققان این شرکت دانش‌بنیان به دست آمده و امیدواریم شاهد توسعه این جریان علمی قوی در کشور و تولید این موتورها برای کاربردهای خاص در آینده باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در پایان سخنان خود، فناوری‌های موتور را از فناوری‌های اصلی و کلیدی در هر سامانه‌ای دانست و گفت: دانش فنی که در این شرکت و با حجم و کیفیت به دست آمده بسیار ارزشمندتر از خود محصول است، چرا که این دانش فنی قابل تسری به سایر حوزه‌ها نیز است.

وی همچنین از حمایت‌های معاونت علمی از این طرح خبر داد و گفت: ما به عنوان پشتوانه اصلی حمایتی شرکت‌ها، بخشی از سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه را بر عهده گرفتیم. یکی از خوشحالی‌های ما این است که این شرکت در همکاری با چندین نفر از محققان ایرانی که در شرکت‌های بزرگ دنیا فعال بودند شکل گرفته و اجرای این تحقیقات سبب شد تا این افراد به کشور بازگردند و دانش اصولی در کشور شکل بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند