Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: مجوز دو اقامتگاه بوم گردی در روستای نعلبندان و پیرمرزبان شهرستان خدابنده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان زنجان صادر شد.
ارجمند با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی با تسهیل در صدور پروانه بوم گردی به دنبال رونق و گسترش این نوع گردشگری است، افزود: شهرستان خدابنده از ظرفیت بالایی دراین زمینه برخودار است که می‌بایست از آن بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او میزان اشتغال مستقیم ناشی از اجرای این دو طرح بوم گردی را هفت نفر در این دو روستا دانست و ادامه داد: میزان اشتغال غیر مستقیم با تولید و فروش صنایع دستی و غذا‌های محلی نیز در این طرح برای این روستا‌ها وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان اظهار کرد: این تاسیسات گردشگری با دریافت مجوز، مراحل ساخت و تبدیل را می‌گذرانند و در سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید و برای رفاه مسافران و گردشگران در یک بنای قدیمی با فرهنگ و آیین‌های همان منطقه خدمات‌رسانی خواهند کرد.   انتهای  پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقامتگاه بوم گردی میراث فرهنگی زنجان میراث فرهنگی بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۵ هزار گردشگر از جزیره آشوراده

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بندرترکمن گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون حدود ۵ هزار گردشگر از آشوراده، تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کردند.

حمید منوچهری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: امسال ثبت آمار گردشگران نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد که از این تاریخ تا پایان روز هفتم فروردین، ۳۴۲ هزار و ۷۷۲ بازدید از تفرجگاه‌های بندر ترکمن انجام شده که در این بین اسکله بندرترکمن با ۳۰۸ هزار و ۳۱۸ بازدید در صدر قرار دارد.

محمدجواد‌ساوری، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هم به خبرنگاران گلستانی گفت: در ایام طرح نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر، بیش از ۴ میلیون و ۱۲۷ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان گلستان به ثبت رسید.

وی افزود: در این ایام ۲میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۷۹ نفر از جاذبه‌های طبیعی، ۶۲۳هزار و ۵۸۰ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۴۵۱ هزار و ۵۱۱ بازدید نیز از اماکن تاریخی، ۱۸۷۷ بازدید از موزه‌ها، ۵۵۵هزار و ۲۱۵ بازدید از اماکن تفریحی، ۵۴ هزار و ۹۷۸ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۲۲۳ هزار و ۸۴۲ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.  

ساوری گفت: بر اساس آمار ثبت‌شده در ۱۳ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ جاذبه‌های شهرستان‌های گرگان با یک‌میلیون و ۲۲هزار و ۱۳۰ بازدید، گنبدکاووس با ۳۷۱هزار و ۶۴۹ بازدید و بندر ترکمن با ۳۴۲هزار و ۷۷۲ بازدید تاکنون بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص دادند.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان ادامه داد: در این مدت تعداد ۲۲۲ هزار و ۴۸۶ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.  

وی با اشاره به این‌که در این مدت ۱۳۵ هزار و ۵۹۷ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی سطح استان با ۳۲هزار و ۴۹ نفر-شب اقامت است.  

ساوری خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۸۴ هزار و ۴۹۲ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند و ۲۳۹۷ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان داده شدند

دیگر خبرها

  • اقامت پنج هزار نفر در اقامتگاه‌های کاشان
  • بازدید بیش از ۵۷۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی تاریخی لرستان
  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در بابلسر
  • رصد بازارچه‌های صنایع‌دستی و کارگاه‌گردی سطح شهرستان بیرجند
  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تا ۱۵ فروردین در بابلسر
  • برگزاری چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • بازدید ۵ هزار گردشگر از جزیره آشوراده
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • تایباد شهری مرزی؛ محل تلاقی راه‌های تجاری قدیم