Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@11:02:00 GMT

تولید نباید صرفا در ارائه آمارخلاصه شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۷۴۶۹

تولید نباید صرفا در ارائه آمارخلاصه شود

رییس اتحادیه آبزیان استان هرمزگان با بیان اینکه پرورش آبزیان با مشکلات عدیده ای روبروست، اضافه کرد: تولید نباید صرفا در ارائه آمار خلاصه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهرداد بازرگان در نشست کارشناسی شورای گفتگو با محوریت بررسی و تدوین چهارچوب نظام نامه جامع پرورش میگو، اظهار داشت: واقعیت این است که پرورش دهندگان میگو در استان با مشکلات فراوانی روبرو هستند و از طرقی رقابت در بازارهای هدف با وجود کیفیتی که میگو استان هرمزگان دارد، بسیار سخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازرگان یادآور شد: قوانین دست و پاگیر باید از مسیر پرورش دهندگان میگو برداشته شود و از طرفی کسانی پای در عرصه پرورش میگو بگذارند که صلاحیت های لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: تدوین چارچوب دقیق برای پرورش میگو در استان بسیار ضروری است.

در ادامه این نشست دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس نیز اضافه کرد: تدوین نظامنامه در آینده پرورش میگو در استان و نهایتا در بعد ملی تحول شگرفی ایجاد و آینده پرورش آبزیان در استان را تضمین می کند.

 پیام رضایی ادامه داد: حضور دستگاه های ذی ربط و مشارکت مدیران دستگاه های در نشست های مرتبط با تدوین نظامنامه بسیار مهم و حیاتی است و باعث تسریع در امور می شود.

وی افزود: باید از ظرفیت های آبزی پروری در استان های ساحلی همانند هرمزگان با توجه به تقاضاهایی که در بازارهای هدف وجود دارد استفاده بیشتری شود.

رضایی ادامه داد: اتاق بازرگانی بندرعباس امروز با تمام توان در کنار فعالان اقتصادی ایستاده است و تمام موانع و مشکلات بخش خصوصی به عنوان قلب تپنده اقتصاد استان را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

کاظمی مدیر عامل کنسرسیوم آبزیان استان هرمزگان گفت: با توجه به وضعیت پرورش میگو در استان و قیمت های تمام شده برای تولیدکنندگان، عرصه رقابت بر تاجران این بخش بسیار تنگ شده است چرا که تولیدکنندگان مجبورند میگوی خود را با قیمت بالاتری نسبت به سایر تولیدکنندگان کشورهای دیگر به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه ما به یک مرکز مانیتورینگ در قالب بخش  خصوصی نیاز داریم، افزود: باید این ظرفیت را در استان به وجود آوریم که بتوانیم با استفاده از اطلاعات درست کاهش تولید میگو در استان را مورد بازنگری قرار دهیم.

کاظمی ادامه داد: ظرفیت هایی که در بخش پرورش میگو در استان وجود دارد اگر به صورت واقعی بهره برداری شود می تواند تحول بزرگی در اقتصاد و اشتغال استان به وجود آورد و این مهم جز با اصلاح و تدوین نظامنامه جامع پرورش میگو محقق نمی شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرورش آبزیان پرورش میگو در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند

بنا به این گزارش، داوود منظور امروز (سه شنبه) در نشست خبری مشترک با سخنگوی اقتصادی دولت با یادآوری اینکه قانون برنامه هفتم در سال گذشته پس از ارائه لایحه از سوی دولت، در مجلس تصویب شد، اظهار کرد: پاره ای از اختلاف‌نظرها بین شورای نگهبان و مجمع تشخیص، هیئت عالی نظارت و مجلس شورای اسلامی باقی بود که بخش عمده‌ای از آن‌ها تا پایان سال رفع شد و امیدوارم بخش کوچک باقیمانده نیز در روزهای آینده نهایی شود تا در ابتدای سال جاری، قانون برنامه پنج ساله پیشرفت را رسما دریافت و شروع کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های قانون برنامه هفتم توسعه، گفت: این تغییرها به دلیل پیشرفت و رشد اقتصادی بالا در پنج سال آینده است که بعد از ابلاغ قانون، ظرفیت‌های جدید و تغییر رویکردها در برنامه هفتم نسبت به برنامه‌های گذشته را تبیین خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: محتوای برنامه هفتم در بودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ شده است؛ یعنی آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تغییر کرده و بودجه دو مرحله‌ای شده است؛ به نحوی که دولت در زمان بندی لازم هر دو بخش را ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است
  • امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند
  • تدوین استانداردهای ۱۲۰ گانه برای تولید خودرو
  • تدوین استاندارد‌های ۱۲۰ گانه برای تولید خودرو
  • برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو افزایش یافت
  • طرح بهسازی و نوسازی مزارع پرورش میگو در کشور
  • افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
  • تدوین سند کاهش آلایندگی مراکز صنعتی استان اصفهان
  • رونق بیشتر در مزارع پرورش میگو گمیشان با آغاز لایروبی
  • جهش تولید با مشارکت مردم