Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@00:34:54 GMT

روزه سکوت شهردار بندرعباس سه ساله شد-هومن محمدکرمی

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۷۵۴۱

روزه سکوت شهردار بندرعباس سه ساله شد-هومن محمدکرمی

اکنون تقریبا ۲۵۰۰روز از حکومت عباس امینی زاده بر مدیریت شهری بندرعباس می گذرد و بعد از نشست خبری ۲۷اسفند ۹۵، وی در جمع خبرنگاران حاضر نشده تا عملکرد خود را توضیح دهد یا در برابر انتقادی پاسخگوی رسانه ها باشد.

از مهر ۹۲که امینی زاده به عنوان شهردار انتخاب شده بیشترین علاقمندی اش به دوربین و استودیوی صداو سیمای مرکز خلیج فارس بوده تا در اکثر این برنامه ها بدون پرسشی جدی ، متکلم وحده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰شهریور ۹۲ اولین حضور تلویزیونی شهردار است و پس از آن به مناسبت هایی در این رسانه حاضر شد تا حداقل مردم چهره اش را فراموش نکنند.

پس از سال ۹۳باز هم در صدا و سیما و برنامه پرس و جو حاضر شد و دیگر تا مرداد سال ۹۴که در نشست خبری مشترک با رییس شورای شهر و تجلیل از خبرنگاران حاضر شد برنامه خبری قابل توجهی نداشت.

رکود بعد از رکورد

تابستان همان سال باز هم در ساختمان صدا و سیما حضور یافت تا در برنامه "شهر ما" از راه‌اندازی BRTبگوید که البته هنوز انجام شده و مردم بی آر تی مانده اند.

تقریبا هفت ماه بعد باز هم امینی زاده همان جایی که همیشه قرار می گذاشت حاضر شد و در اسفند ۹۴ درباره نوروز گفت.

سه مصاحبه در صدا و سیما در سال ۹۵ با سه موضوع فضای سبز، تخفیف عوارض و باز هم بی آر تی در کارنامه شهردار بندرعباس رکوردی محسوب می شود که همه آنها در صدا و سیما ثبت و ضبط شد.

اما ۲۷اسفند ۹۵ روزی تاریخی در ارتباط رسانه ای شهردار با رسانه هاست که بالاخره نشست خبری برگزار کرد و این آغاز رکود بعد از رکورد بود.

سال ۹۶ و ۹۷ و ۹۸ آمد و آن دیدار سال ۹۵ حتی در حد عیدمبارکی هم تازه نشد.

البته در تمام این مدت کارخانه خبرسازی روابط عمومی شهرداری به شدت فعال بود و از هر فعالیت انجام شده و نشده، خبری بیرون می داد که این روند همچنان با جدیت ادامه دارد.

مصاحبه با مدیران برخی سازمان های زیرمجموعه یا تعدادی ازمعاونان نیز ترتیب داده شدتا غیبت رسانه ای شهردار کمتر به چشم بیاید.

اما علت چیست

اما علت چیست و مسئولان قبلی و فعلی روابط عمومی شهرداری در این باره چه می گویند؟

مسئول سابق روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس در این باره می گوید: در مدتی که این سمت را بر عهده داشته (حدود سه سال) تقریبا سه نشست خبری برگزار کرده است.

مجتبی سلیمی که اکنون سرپرست شهرداری منطقه دو شهرداری است، حضور در برنامه های صدا و سیما و پاسخ به درخواست های مصاحبه فردی رسانه ها را بخش دیگری از فعالیت خود در این مدت می‌داند.

کارمند خوب یعنی سپر بلا

اما رییس فعلی روابط عمومی شهرداری که در مدت بیش از سه سال مسئولیتش حتی یک نشست خبری برای شهردار برگزار نکرده وفادارانه و مثل یک کارمند خوب خود را سپر بلای شهردار کرده و می گوید اگر شهردار نشست خبری برگزار نکرده تقصیر من است.

حامد رضوانی می گوید: در این مدت پیشنهادهایی داده ایم  برای نشست خبری اما عملی نشده و امکان و فرصت آن پیش نیامده است.

رضوانی توضیح نمی دهد که چگونه ممکن است در مدت سه سال، شهردار یک یا ۲ساعت فرصت حضور در یک نشست خبری را نداشته باشد.

وی اضافه می کند : البته در همین مدت شهردار مصاحبه های اختصاصی با برخی رسانه هایی که درخواست داشته اند داشته است که به نظر می رسد منظور همان نشست هایی است که معمولا خروجی آن یک گزارش تبلیغاتی با اهداف و منافع از پیش تعیین شده است.

روزه اتان قبول اما این سکوت کی می شکند؟

اما حدود ۶ماه است شهردار بندرعباس تحت بیشترین فشار از سوی بخشی از افکار عمومی است.

وقتی یک شهر فقط سه منطقه شهرداری دارد و دو شهردار مناطقش در مدت پنج ماه به اتهام های مختلف دستگیر می شوند، پاسخگویی و توضیح عمومی در حضور رسانه ها بدیهی ترین وظیفه شهردار است.

شهردار منطقه سه، اسفند پارسال و همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی دستگیر شد و شهردار منطقه یک تیرماه امسال از پشت میزی که نامه ها و چک های  میلیونی و میلیاردی را امضا و پاراف می کرد به پشت میز دیگری در بازداشتگاه نشست تا پاسخگوی همان امضاها باشد.

تمام این رویدادها که هر کدام یک زلزله خبری بود نتوانسته شهردار بندرعباس را برای پاسخگویی قدمی جا به جا کند و البته در این میان نمی توان تنها شهردار را مقصر دانست.

وقتی همه خوابیم

نبود رسانه های قوی و پرسش گر ،  غیبت نهادهای مدنی مطالبه گر بی طرف و بی غرض، انففعال محض ناظران در شورای شهر، بی تفاوتی شورای اطلاع رسانی استان و دهها دلیل ریز و درشت دیگر باعث شده پاسخگویی ، شکست خورده‌ترین و برزمین مانده‌ترین پروژه شهردار در این سالها باشد.

برچسب‌ها تارنماهای خبری شهرداری بندرعباس هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تارنماهای خبری شهرداری بندرعباس هرمزگان بندرعباس تارنماهای خبری شهرداری بندرعباس هرمزگان بندرعباس شهردار بندرعباس روابط عمومی صدا و سیما نشست خبری رسانه ها حاضر شد سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه فرهنگی شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است

شهردار قم گفت: بودجه فرهنگی شهرداری قم در این سال‌ها همواره با افزایش روبه‌رو بوده است و در سال ۱۴۰۳ به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد، امروز _ چهارشنبه هشتم فروردین_ در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران، یکی از پروژه‌های مهم شهری را ساماندهی قبرستان نو دانست و اظهار کرد: تاکنون از مجموع ۱۳۲ مغازه، ۸۲ مغازه تملک شده و مابقی نیز طبق برنامه‌ریزی باید تا پایان فروردین تملک شود.

وی با بیان اینکه فضای پنج هکتاری قبرستان نو به مکانی باز شهر و تفرجگاهی تبدیل خواهد شد، افزود: حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران در برنامه‌ریزی‌های شهری قم مورد توجه هستند، چرا که طبق شاخص‌های طرح آمایش شهر قم مسئله جهان شهر دینی و گردشگری زیارتی دو موضوع بسیار مهم برای شهر قم است.

شهردار قم با تأکید بر اینکه طبق برنامه‌های راهبردی، عدالت و توزیع منابع در سطح مناطق مختلف در دستور کار قرار دارد و تاکنون اجرایی شده است، افزود: تعادل نسبی در پروژه‌های اجرا شده در سطح مناطق در حوزه‌های مختلف رعایت شده است.

سقائیان‌نژاد افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم در سال‌های گذشته را موردتوجه قرار داد و گفت: بودجه فرهنگی شهرداری قم در این سال‌ها همواره با افزایش روبه‌رو بوده است و در سال ۱۴۰۳ به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است که از طریق اداره کل ارتباطات، سازمان فرهنگی، سازمان سیما منظر و دیگر بخش‌ها هزینه خواهد شد.

۱,۰۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری شهر

وی هزینه نگهداری شهر در سال را هزار میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: امروزه از پسماند جمع‌آوری‌شده ۶۰۰ تن در دو خط پردازش و در نهایت به کود کمپوست تبدیل می‌شود و ۱۰۰ تن نیز از مبدأ تفکیک می‌شود که در این راستا، دفن مستقیم پسماند در قم به صفر رسیده است.

شهردار قم با بیان اینکه در برنامه راهبردی شهرداری، تعداد ناوگان اتوبوس‌رانی شهر باید به ۵۰۰ دستگاه برسد، اذعان کرد: حدود ۱۰۰ خدمت شهرداری به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و به دنبال آن هستیم که بخش قابل‌توجهی از خدمات قابل‌ارائه در منازل و برخط انجام شود.

اهمیت تدوین طرح جامع جمکران

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: برای شهر قم ۳۵ تقاطع غیرهم‌سطح برنامه‌ریزی شد که ۲۲ تقاطع تاکنون احداث شده و اجرای ۱۰ تقاطع در دستور کار سال ۱۴۰۳ است.

وی ادامه بلوار عمار یاسر تا آزادراه امیرکبیر را منوط به اجرای مسیر به طول ۸۰۰ متر توسط اداره کل راه و شهرسازی دانست و ادامه داد: ۴۰۰ بوستان در سطح وجود دارد که با تلاش‌های انجام‌شده حجم قابل‌توجهی از آبیاری آن‌ها توسط پساب و چاه‌ها انجام می‌شود و تا حدود زیادی مجهز به سیستم مکانیزه آبیاری شده است.

شهردار قم اظهار داشت: تغییرات پیرامون مسجد مقدس جمکران نیازمند تدوین طرح جامع جمکران است که با تدوین آن سند چشم‌انداز و توسعه اطراف این مکان مقدس مشخص می‌شود.

کد خبر 739700

دیگر خبرها

  • فعالیت مضاعف شهرداری یزد در سال ۱۴۰۳
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • سانسور صدای فلسطین به روایت آمار و ارقام
  • تبادل تجربیات بین شهردار بندرعباس با سرکنسول چین و کنسول قزاقستان
  • بودجه فرهنگی شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است
  • نشست هم اندیشی شهرداری با سرکنسولگری چین در بندرعباس
  • سرمربی تیم نکونام مثل ژاوی خداحافظی کرد!‏
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد
  • آغاز نشست خبری امیرعبداللهیان و هنیه
  • بازیکن ایرانی در ترکیب تیم ملی سوریه! / ایراندوست همراه هکتور کوپر به نشست خبری هم رفت