Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مجموع سرمایه‌گذاری دولت تدبیر و امید از سال 1392 تا سال 1400 در حوزه گاز را 136 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار شانا، حسن منتظرتربتی امروز (دوشنبه، 13 مردادماه) در آیین افتتاح گازرسانی به 77 روستا و آغاز به‌کار خط انتقال تقویتی جنوب مشهد که با حضور وزیر نفت و مسئولان استانی از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: خوشبختانه با تمامی مشکلاتی که بوده تاکنون بیش از 900 روستا برای گازرسانی آماده شده که افتتاح آنها آغاز می‌شود و تا هفته دولت ادامه می‌یابد و به بهره‌برداری می‌رسند و تا پایان امسال هم پروژه‌های گازرسانی به 2 هزار روستای دیگر در دو نوبت آماده بهره‌برداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی دامه داد: اما چه اتفاقی افتاد که گازرسانی به اینجا رسید؟ قانون خوب و اجرای خوب سبب این نهضت گازرسانی شد. با تصویب قانون بند «ق» تبصره یک در مجلس نهم به ما اجازه داده شد از منابع حاصل از صرفه‌جویی فرآورده‌های نفتی بتوانیم سرمایه‌گذاری‌ها را بازپرداخت کنیم و این مقدار تولید سبب شد برای توسعه گازرسانی به روستاها پشتوانه داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: تقریباً 9 هزار و 877 میلیون دلار صرفه‌جویی حاصل از طرح‌های بند ق و ماده 12 شرکت ملی گاز از ابتدا تاکنون بوده و طرح‌های گازرسانی به روستاها، واحدهای صنعتی و تولیدی، گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و گازرسانی به نیروگاه‌های کهنوج و ماهشهر از همین منابع انجام شده است.
تربتی یادآور شد: تا سال 91 و 92 هر ساله به دلیل اینکه تولید گاز کم شده و مصرف زیاد بوده، بخش نیروگاهی سوخت مایع مصرف می‌کرد و تا 27 میلیارد مترمکعب سوخت مایع در نیروگاه‌ها مصرف می‌شد و 26 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی بود، اما هم‌اکنون این مصرف به 28 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی و 9 میلیارد مترمکعب سوخت مایع رسیده و این به مدد افزایش تولید در کشور بوده است.
وی همچنین با اشاره به پروژه‌های گازرسانی به استان خراسان رضوی اظهار کرد: گازرسانی روستایی در استان خراسان رضوی در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته، به‌طوری که از 3 هزار و 329 روستای این استان، در ابتدای سال 92، 949 روستا از گاز طبیعی برخوردار بودند که 55 درصد بهره‌مندی داشته، اما اکنون به 92 درصد رسیده و گازرسانی به 350 روستا هم در دست اجرا است که با اتمام کار آنها درصد بهره‌مندی روستاهای خراسان رضوی از گاز طبیعی به 98 درصد می‌رسد.
معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به همراهی مجلس و استانداری در زمینه گازرسانی به روستاها، گفت: در خراسان رضوی حدود هزار و 500 میلیارد تومان برای عملیات گازرسانی هزینه شده است که استانداری‌ها معنای این رقم هزینه را خوب می‌دانند، زیرا مجموع اعتبار استانی در بسیاری از استان‌ها کمتر از مقادیری است که شرکت ملی گاز هزینه می‌کند. از سویی مزیت این پروژه‌ها استفاده از توان و کارگاه‌ها و کالای داخلی است که همین سبب افزایش اشتغال هم شده است. به این ترتیب هم‌اکنون طرح گازرسانی به 39 روستا در خراسان رضوی نیز آماده کلنگ‌زنی است و 82 روستای دیگر باقی می‌ماند.
تربتی با اشاره به روند گازرسانی در کشور، تصریح کرد: در مجموع از هزار و 48 شهر در کشور به هزار و 239 شهر گازرسانی خواهد شد و فقط هشت شهر می‌ماند که قابلیت گازرسانی ندارند. عمده شهرهای باقی‌مانده در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان است که عملیات گازرسانی عظیمی هم در آن مناطق در حال انجام است.
وی افزود: تا پایان هفته دولت امسال 32 هزار و 197 روستا در کشور از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند بود و تعداد کل روستاهای باقیمانده قابل گازرسانی به 9 هزار و 527 روستا می‌رسد و بنا بر این است که تا پایان سال آینده گازرسانی به روستاها به پایان برسد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: مجموع سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز ایران از سال 1392 تا 1400، 136 هزار میلیارد تومان بوده است. گاز طبیعی در سبد سوخت کشور از سهم 75 درصدی برخوردار است و 24 میلیون مشترک وجود دارد.
این خبر درحال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گازرسانی به روستاها شرکت ملی گاز ایران میلیارد مترمکعب میلیارد تومان سرمایه گذاری خراسان رضوی گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد

 علیزاده، با اشاره به اینکه بالاترین میزان تولید را در این کارخانه داریم، گفت: روزانه ۱۶۷ هزار، ماهیانه ۵ میلیون پاکت و سالانه بیش از ۶۰ میلیون پاکت برای سیمان تولیدی استان تولید می‌شود.
 
 علیزاده با بیان اینکه تنوع تولید داریم تصریح کرد: در این کارخانه از کیسه‌های ۳۵ سانتی تا ۹۰ سانتی را تولید می‌کنیم و با دانش متخصصین و تغییراتی که در دستگاه‌ها انجام شده انواع تولیدات کیسه سیمان، کیسه رافیان و کیسه حبوبات را تولید می‌کنیم.
 
 مدیرعامل این کارخانه خاطرنشان کرد: باهمت جوانان و نیروهای متخصصان بومی تحریم‌ها علیه کشورمان هم نتوانست چرخ‌های این شرکت را از حرکت باز دارد به‌طوری‌که یک سری قطعات در این مجموعه توسط متخصصین ما مهندسی معکوس و بومی‌سازی شده است و در حال حاضر ماشین‌آلات این کارخانه بیش از هفت سال به نحو احسن با ماکسیمم تولید کار می‌کنند .
 
 با توجه به بخش صنعت در سیستان و بلوچستان که از جوان‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود علاوه بر بهره‌گیری از فرصت مناسب اشتغال، سرمایه‌گذارانی که در این استان سرمایه‌گذاری می‌کنند می‌توانند از بازده خوب سرمایه‌هایشان برخوردار شوند.
 
 چرخ صنایع سیستان و بلوچستان و رفع موانع پیشروی صنعتگران و فعالان عرصه صنعت این استان با توجه به نقش مؤثر آنان در رونق و آبادانی منطقه نیازمند عزم ملی و حمایت دولت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است