Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@06:40:50 GMT

ضرورت ساماندهی ناوگان وانت بارها در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۷۶۶۰

ضرورت ساماندهی ناوگان وانت بارها در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جواد حق لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در نشست شورای حمل و نقل استان که در استانداری قزوین برگزار شد، کمبود لاستیک و اختلاف سبد وارده و حواله شده را از مهم ترین مشکلات در توزیع لاستیک استان عنوان کرد و گفت: با توجه به بررسی انجام شده تعدادی از اندازه های لاستیک به اندازه کافی نیست و این موضوع باعث طولانی شدن صف انتظار برخی از رانندگان در این بخش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حق لطفی با اشاره به عدم تطابق تعداد لاستیک با تعداد ناوگان استان اضافه کرد: قزوین استانی استراتژیک در زمینه حمل و نقل است و عدم همخوانی عرضه و تقاضای لاستیک می‌تواند در بلند مدت به نارضایتی رانندگان منجر شود.
او در همین راستا خواستار مکاتبه و پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه توزیع لاستیک و شارژ سبد لاستیک شد و گفت: همچنین تشکیل تیمی مشترک و بازدیدهای دوره ای سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعزیرات حکومتی، استانداری، راهداری و برخورد قاطع با متخلفان در حوزه لاستیک از دیگر راهکارها برای رفع این عدم همخوانی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در بخش دیگری از این نشست بر لزوم ساماندهی ناوگان وانت بار استان تاکید کرد و گفت: با توجه به تکالیف قانونی مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور تسهیل فرآیند صدور بارنامه برای وانت بارها و حذف واسطه‌ها در نحوه فعالیت این نوع ناوگان در جاده‌ها سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها راه اندازی شده و نسبت به اطلاع رسانی، شناسایی و صدور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان اقدام می شود.
حق لطفی یادآور شد: از این پس جهت دریافت سهمیه عملکردی سوخت، ناوگان وانت بار باید نسبت به اخذ مدارک و اسناد حمل شامل کارت هوشمند راننده و ناوگان و بارنامه جهت حمل محمولات اقدام کند.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی وانت بارها اظهار کرد: بر اساس بند پنج مصوبات کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای ساماندهی وانت بارها و مدیریت سوخت و پلیس راه نسبت به کنترل اسناد از جمله کارت هوشمند راننده و ناوگان و بارنامه اقدام کند.
حق لطفی در همین راستا خواستار جلب مشارکت فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در اجرای همه جانبه طرح و ارسال بخشنامه از سازمان صنعت، معدن و تجارت به تمام واحدهای تولیدی جهت حمل بار تحت بارنامه شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه با تاکید بر لزوم جابجایی بار از گمرکات توسط شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان مجاز گفت: حوزه حمل و نقل جاده ای با وجود تلاشهای وصف ناپذیر فعالان این عرصه به خاطر افزایش سرسام آور قیمت قطعات یدکی دچار ضرر و زیان‌های زیادی شده است که شاید همکاری گمرک و صنعت، معدن و تجارت در هدایت حمل تمام بار شرکت‌های تولیدی در چرخه واقعی حمل و نقل جاده ای تا حد زیادی این مساله را جبران کند.
این مقام مسئول افزود: در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ کامیون بدون ورود و دخالت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از گمرک خارج می‌شوند که دلالان آن را بین خودشان توزیع می‌کنند و نمی‌گذارند در چرخه واقعی حمل و نقل قرار گیرد در صورتی که می‌توان با ساماندهی این موضوع به نفع ناوگان حمل و نقل جاده ای بخش زیادی از مشکلات این حوزه را برطرف کرد.

48

کد خبر 1417529

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین راهداری و حمل و نقل جاده ای استان معدن و تجارت وانت بارها وانت بار حق لطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی

تین نیوز

 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از جا به جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری از مبدأ بندر امام خمینی به استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا اسفند ماه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی مدقالچی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تمام تلاش همکاران راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و شرکت های حمل و نقل جاده ای استان تأمین مایحتاج اساسی مردم است، افزود: این میزان کالای جابه جا شده در سال گذشته در قالب ۴۱ هزار سفر و اعزام ۱۳ هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان باری به بندر امام خمینی (ره) انجام گرفته که از نظر تعداد سفر انجام شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت زمان سال گذشته خود روند افزایشی بوده؛ اما از نظر تعداد اعزام ناوگان باری روند کاهشی بوده است.

مدقالچی در خصوص تخلفات انجام شده در ۱۲ ماهه سال گذشته نیز تصریح کرد: در این مدت تعداد ۲۳۸ فقره تخلف طی گشت های کنترل دروازه ای و بررسی بارنامه های صادره به کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت ها و مؤسسات حمل ونقل معرفی شد و از این تعداد تخلف ۱۱۷ شرکت مربوط به صدور بارنامه های صوری بوده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۷۴۱ نفر راننده و ۳۴۷ دستگاه ناوگان باری بنا به تخلفات مختلف از جمله حمل بار بدون اخذ بارنامه توسط همکاران اداره حمل ونقل کالا به کمیسیون های ماده ۱۱ و۱۴ معرفی شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • ثبت رکورد جدید جابه جایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل کردستان
  • جابه‌جایی ۹ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری کردستان
  • مراجعه بیش ۷ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی مازندران
  • ضرورت ساماندهی دست فروشان خرم آباد
  • کشف محموله شکلات و نوشابه انرژی‌زا قاچاق
  • جابه جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی
  •  رشد ۸ درصدی جابجایی کالا از طریق ناوگان حمل و نقل لرستان
  • افزایش ۵ درصدی جابه‌جایی کالا از طریق ناوگان حمل‌ونقل لرستان