Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@07:46:40 GMT

رشد ۱۰ درصدی مصرف برق در زنجان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۷۷۲۰

رشد ۱۰ درصدی مصرف برق در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: با ثبت ۶۰۲ مگاواتی، مصرف برق زنجانی‌ها نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش دارد.

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هفته گذشته سیر مصرف برق در زنجان روند صعودی خود را ادامه داد؛ به ‌طوری‌ که میزان مصرف ۶۰۲ مگاوات به ثبت رسید.

وی افزود: به دنبال افزایش دمای هوا و به تبع آن میزان مصرف، در صورت عدم رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان و به منظور حفظ پایداری شبکه، این شرکت ناچار به اعمال مدیریت اضطراری بار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده میزان مصرف در سال گذشته را ۵۵۹.۸ مگاوات اعلام کرد و گفت: میزان مصرف امسال نسبت به سال قبل با بیش از ۱۰ درصد رشد مواجه شده است. در طول هفته جاری با افزایش دمای هوا، میزان مصرف برق در استان، از میزان سهمیه اختصاصی فراتر می‌رود و از آنجایی که ۷ درصد بار مصرفی اشتراک‌های خانگی استان، نوعا سرمایشی است و در حال حاضر به نسبت مدت مشابه سال قبل، حدود ۴۲ درصد رشد مصرف با لحاظ مشترکان جدید را دراستان شاهد هستیم.

علیزاده تصریح کرد: از شهروندان استان انتظار می‌رود با استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم ترموستات کولرهای گازی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد، با استفاده نکردن از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به طور همزمان در ساعات ۱۳ الی ۱۷ و خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، شرکت توزیع نیروی برق زنجان را در تامین برق پایدار و مطمئن یاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان یادآور شد: اداراتی که دارای دیزل ژنراتور هستند در زمان پیک مصرف (ساعات ۱۳ الی ۱۷) برای تامین برق وسایل سرمایشی خود باید از ظرفیت ژنراتورهای برق اضطراری استفاده کنند. همچنین از همه مشترکان صنعتی درخواست می‌شود با کاهش حداقل ۱۰ درصدی برق مصرفی از ساعت ۱۳ الی ۱۷ از پاداش همکاری نیز برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شده برای کشاورزان، خواستار همکاری حداکثری کشاورزان با این طرح‌ها شد و خاطرنشان کرد: با همکاری ۴ ساعته کشاورزان و خاموش کردن پمپ‌های برق در ساعات اوج مصرف در ساعت ۱۳ الی ۱۷، در ۲۰ ساعت بقیه مصرف برای آن‌ها رایگان محاسبه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان صرفه جویی در مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق میزان مصرف ۱۳ الی ۱۷ مصرف برق ۱۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه از افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت هواپیما در این منطقه در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، احمد مجرد گفت: همزمان با ورود به سال نو و افزایش سفرهای نوروزی، از تاریخ ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، بیش از ۲۲۰ هزار لیتر سوخت هواپیما در فرودگاه «شهید باکری ارومیه» مصرف شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۱۴۰۲)، ۳۴ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این مقدار سوخت میان ۶۲ پرواز توزیع شده است، افزود: با توجه به حضور و ورود گسترده مسافران نوروزی به این شهرستان، سوخت‌رسانی و خدمات‌دهی در این منطقه حساسیت بالایی دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه اظهار کرد: کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با بازدیدهای دوره‌ای و بررسی نحوه عملکرد سوخت‌رسانی مجاری عرضه سوخت، بر همه جایگاه‌های سوخت سطح منطقه نظارت می‌کنند.

مجرد یادآور شد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان غربی و همسایگی با سه کشور، سوخت‌رسانی به ناوگان هوایی از وظایف بسیار مهم و راهبردی شرکت به‌شمار می‌رود و باید با دقت و نظارتی جدی انجام شود.

دیگر خبرها

  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • کاهش تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در اسفند ۱۴۰۲به ۲۴.۵ درصد
  • سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی از مصرف نفت‌گاز استان کردستان
  • افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه
  • کاهش ۱۶.۲ واحد درصدی تورم تولیدکننده در سال ۱۴۰۲+نمودار
  • صنایع، مصرف‌کننده ۵۰ درصد از برق کشور
  • ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود