Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-16@04:05:29 GMT

بلاتکلیفی ۳۶ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۷۷۵۷

حدود ۳۶ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت، روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند که طبق اعلام سازمان خصوصی سازی از یکشنبه هفته آینده اختیاراتی برای چگونگی معامله این سهامداران درنظر گرفته شده است، اما هنوز این اختیارات مشخص و به صورت دقیق اعلام نشده است.

چندی پیش رییس سازمان خصوصی سازی اعلام کرده بود که ۱۰۰ درصد از سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی وارد بازار سرمایه خواهد شد که ۶۰ درصد آن در روز بعد از عید غدیر قابلیت معامله را پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر این اساس، مشمولانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند این موقعیت را خواهند داشت.
اما پیگیری های ایسنا برای اخذ اطلاعات بیشتر از ستاد طرح آزادسازی سهام عدالت و برقراری ارتباط با سخنگوی این ستاد در مورد اینکه افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، دقیقا باید چه اقداماتی انجام دهند و اینکه به کد بورسی نیاز دارند یا خیر و امثال آن به نتیجه نرسید و این موضوعات همچنان در ابهام قرار دارد.
گفتنی است؛ طبق آیین نامه سهام عدالت، شرکت های سرمایه گذاری استانی مکلفند برای سرمایه گذاری در سهام (که به عنوان دارایی جاری طبقه بندی می شوند) از روش حسابداری خالص ارزش فروش استفاده کنند و افشاهای لازم را براساس استانداردهای حسابداری در صورت های مالی انجام دهند. البته سودهای تحقق نیافته ناشی از بکارگیری روش خالص ارزش فروش طبق استانداردهای حسابداری مشمول مالیات نخواهد بود.

برچسب ها: سهام عدالت ، بورس ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000JNR

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سهام عدالت بورس بازار سرمایه سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳/ یکه‌تازی تک سهم‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته پایانی فروردین‌ماه را متعادل دانست و تک سهم‌های بازار را به عنوان پیشتازان این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «احمد اشتیاقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته پایانی فروردین ماه اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بازار سهام در این هفته به دلیل شرایط سیاسی روزهای اخیر و همچنین ظرفیت‌های بالقوه آن برای رشد، روند متعادلی را تجربه خواهد کرد.


این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که این شرایط تعادلی مثبت  است یا منفی، گفت: در حال حاضر نمی‌توان سمت و سویی قطعی را برای این امر عنوان کرد، زیرا این امکان وجود دارد که عدد شاخص کل در این هفته با تغییر منفی ۵ هزار و یا حتی مثبت ۵ هزار همراه شود.


وی تصریح کرد: نکته مسلمی که اکنون در بازار وجود دارد این است که در این ایام پول جدیدی به بازار تزریق نمی‌شود و با توجه به این که اکنون سهام شرکت‌ها در وضعیت ارزنده‌ای قرار دارد، فروشنده چندانی هم در سطح بازار حضور ندارد.


اشتیاقی در پایان پیرامون نماد‌های پیشتاز این هفته بازار سهام هم گفت: انتظار می‌رود که در این هفته تک سهم‌های بازار به ویژه گروه‌های ساختمانی از بازدهی خوبی را در مقایسه با سایر نماد‌ها تجربه کنند.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار سهام ، بورس ، گروه بورسی ، تک سهم ، احمد اشتیاقی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T8m

دیگر خبرها

  • همراه اول دیجی کالا را خرید؟
  • زمزمه‌های خرید دیجی کالا توسط همراه اول
  • سهام‌داران هیجانی خرید و فروش نکنند
  • مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
  • شرکت سهام عام پروژه بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی در توسعه اقتصادی کشور
  • تخلیه رشد بهاری بورس
  • فروردین سود سهام عدالت واریز می‌شود؟
  • یک گروه عربستانی خواهان خرید اینتر شد
  • پیش‌بینی بورس در هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳/ یکه‌تازی تک سهم‌ها در این هفته
  • کدام صنایع بورسی در ۱۴۰۳ پیشرو خواهند بود؟