Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@18:26:25 GMT

کشف سوسک غول‌پیکر آبی! (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۷۸۴۷

کشف سوسک غول‌پیکر آبی! (+عکس)

این جانور جدید به راسته جورپایان تعلق دارد، جانورانی بزرگ که بدنی مسطح و سخت دارند، ظاهرشان بسیار شبیه خرخاکی است و در اعماق دریا زندگی می‌کنند. این جورپای غول‌پیکر در عمق ۹۵۷ تا ۱۲۵۹ متری تنگه سوندا، بین جزایر جاوه و سوماترا، و همچنین در اقیانوس هند کشف شد.

میانگین طول نمونه بالغ این جانور ۳۳ سانتیمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طول گونه‌های دیگر راسته جورپایان بعضا به ۵۰ سانتیمتر نیز می‌رسد. این نخستین باری است که این گونه جانوری در آب‌های عمیق اندونزی یافت می‌شود. به گزارش این تیم تحقیقاتی، اینگونه تحقیقات در این منطقه نسبتا نادر است.

کایو راهمادی، رئیس بخش جانورشناسی این موسسه، می‌گوید که این کشف نشان می‌دهد که "تنوع زیستی در اندونزی بسیار زیاد است، اما هنوز به خوبی شناخته نشده است. "

طول این گونه به طور متوسط به ۳۳ سانتیمتر می‌رسد.

به گفته موزه تاریخ طبیعی لندن، نظریه‌های مختلفی برای توضیح بزرگی جورپایان ساکن آب‌های عمیق وجود دارد.

یک نظریه این است که جانورانی که در این عمق زندگی می‌کنند باید اکسیژن بیشتری نیز حمل کنند، برای همین بدنشان بزرگتر می‌شود و پاهایشان هم درازتر.

یک عامل دیگر کمبود شکارچی در آب‌های عمیق است، لذا این جانوران می‌توانند در امنیت رشد کنند و بزرگ شوند. از طرف دیگر، جورپایان نسبت به سایر سخت‌پوستان، مثل خرچنگ‌ها، گوشت کمتری دارند و به همین خاطر برای شکارچی‌ها چندان اشتهاآور نیستند.

بیشتر بخوانید: 

شیر سوسک چیست؟

آیا سوسک ها به تهران حمله می کنند؟

زندگی عجیب دختر 9 ساله با هزاران سوسک چندش‌آور! (+عکس)

جورپایان در عین حال شاخک‌های بلند و چشمان بزرگی دارند، ویژگی‌هایی که به آن‌ها کمک می‌کنند تا مسیرشان را در زیستگاه تاریک خود پیدا کنند. اما اگر ظاهر غریب آن‌ها را کنار بگذاریم، موجودات چندان تهدیدآمیزی نیستند.

جورپایان از گوشت جسد حیوانات مرده‌ای تغذیه می‌کنند که کف دریا افتاده‌اند.

این جانور در عمل لاشخوری است که در کف اقیانوس دنبال اجساد حیوانات مرده می‌گردد تا از آن‌ها تغذیه کند. به گفته موزه تاریخ طبیعی لندن، سوخت‌وساز آن‌ها بسیار کند است. حتی گزارش شده است که یک نمونه از این جورپایان غول‌پیکر که در ژاپن نگه‌داری می‌شد بدون خوردن ذره‌ای غذا تا ۵ سال زنده ماند.

لینک کوتاه: asriran.com/0036hB

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب جان ۳ نفر را در مسیر خاش - ایرانشهر گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع کارگری در سیستان و بلوچستان از پیدا شدن پیکر بیجان سه نفر از ۴ کارگر راه‌آهن در سیلاب منطقه «کارواندر» شهرستان خاش خبر داد.

یک منبع کارگری گفت: روز دوشنبه (۲۷ فروردین ماه) پیکر سه مفقودی که ناپدید شده بودند، حدودا ۵ کیلومتر پایین‌تر از محل حادثه یافت شدند و تلاش برای پیدا کردن نفر چهارم از سوی امدادگران و مردم محلی همچنان ادامه دارد.

از قرار معلوم هویت این سه کارگر که گفته می‌شود از مهندسین راهسازی راه آهن بودند «احسان نظری»، «محمدرضا ریحانی» و «منصور دلیری» اعلام شده است که همگی ساکن رفسنجان هستند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی
  • مرد ۶۰ سانتیمتری هندی تنها ۷ کیلو وزن دارد
  • ببینید | ماجراهای تورو و پانچو
  • (ویدئو) زنی که پیکر بی‌جان دایی‌اش را برای تحویل پول به بانک برد!
  • تفاوت قد عجیب این زوج در گینس ثبت شد
  • چرا دانشمندان اسم این مورچه را «لرد وُلدمورت» گذاشته‌اند؟!
  • سه محور فرعی جنوب استان مسدود شد
  • سیلاب جان ۳ نفر را در مسیر خاش - ایرانشهر گرفت
  • پیدا شدن جسد ۳ کارگر راه آهن در شهرستان خاش
  • ببینید | لحظه تلخ متلاشی شدن لاک پشت در آرواره کروکودیل غول پیکر!