Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - تغییر اقلیم یا تغییر آب‌وهوا به معنای هرگونه تغییر مشخص در الگوهای مورد انتظار برای وضعیت میانگین آب‌وهوایی است که در طولانی مدت در یک منطقه خاص یا برای کل اقلیم جهان، رخ می‌دهد. یکی از مهم‌ترین اثرات تغییر اقلیم، تغییر شدت‌های مقادیر حدی مانند خشک‌سالی، سیلاب و یخبندان‌ها و... است. با افزایش وقایع حدی، خسارات مرتبط با مخاطرات طبیعی، مهم‌ترین تهدید پیش رو صنعت بیمه بشمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا آگاهی از شرایط گذشته مخاطرات طبیعی و تأثیرات محتمل تغییر اقلیم بر این مخاطرات تا انتهای قرن اخیر اولین و مهم‌ترین گام برای صنعت بیمه جهت شناخت و درک بهتر نسبت به تهدیدات ناشی از تغییر اقلیم می‌باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، گزارش پژوهشی "بررسی اثرات تغییر اقلیم بر وقوع خشک‌سالی‌ها (از گذشته تا آینده) در جهان و ایران؛ با تأکید بر پهنه‌بندی ریسک خشک‌سالی با رویکرد صنعت بیمه"، ضمن بیان ‌مفاهیم ‌مقدماتی‌ خشک‌سالی ‌و ‌تغییر ‌اقلیم، به بررسی ‌اثرات ‌مستقیم ‌و ‌غیرمستقیم خشک‌سالی‌ها و اثرات تغییر اقلیم بر خشک‌سالی پرداخته است. همچنین مطالعات مرتبط با ایجاد نقشه‌های محلی ریسک و آشکارسازی ریسک‌های ناشی از تغییر اقلیم بر شدت و فراوانی خشک‌سالی، در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است.
بر پایه این گزارش، افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی، تخریب جنگل‌ها و تغییر کاربری اراضی طبیعی موجب افزایش گازهای گلخانه‌ای و تغییر در تعادل تشعشعات جوی و همچنین گرمایش جوی و تغییر اقلیم کره زمین شده است.خسارات مربوط به مخاطرات طبیعی مهمترین تهدید پیش روی صنعت بیمه به شمار می‌رود و درک تهدیدات ناشی از تغییر اقلیم و شناسایی کمی و کیفی ریسک حاصل از این مخاطرات به منظور تعیین میزان خسارات واقع شده اهمیت فراوانی دارد.
سلامت انسان و سامانه‌های اکولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی که برای رسیدن به توسعه پایدار حیاتی هستند، در مقابل تغییر اقلیم آسیب‌پذیرند. کشورهای درحال‌توسعه به سبب ظرفیت‌های کمتر در جهت سازگاری با تغییر اقلیم آسیب‌پذیرتر هستند و این وضعیت برای کشورهای فقیرتر، وخیم‌تر است.
بر اساس یافته‌های این گزارش پژوهشی، انتقال مدیریت بحران به مدیریت ریسک به منظور به حداقل رساندن آثار سوء خشک‌سالی، اجتناب‌ناپذیر است. مدیریت ریسک شامل کاهش اثرات بلایای طبیعی، آمادگی جهت مقابله، پیش‌بینی و پیش‌آگاهی قبل از وقوع بلایای طبیعی است و به طور مستمر(نه فقط در شرایط خشک‌سالی) انجام می‌گیرد.به این ترتیب، تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، گامی مهم در مدیریت ریسک سوانح طبیعی بوده و استفاده از اوراق بلایای طبیعی راهکاری دیگر برای مدیریت ریسک بلایای طبیعی است. همچنین استفاده از شاخص‌های خشک‌سالی به منظور ارزش کمی دادن به خشک‌سالی، برآورد ریالی خسارات ناشی از آن، و تعیین حق‌بیمه برای بیمه‌گران اهمیت زیادی دارد.
لازم به ذکر است در گزارش‌های آتی، ابعاد مختلف موضوع از جمله بررسی اثرات تغییر اقلیم بر پارامترهای مختلف اقلیمی و احتمال وقوع مخاطرات طبیعی، ارزیابی و قیمت‌گذاری صحیح ریسک‌های اقلیمی، محصولات جدید بیمه‌ای مرتبط با تغییر اقلیم، شناسایی وضعیت، استراتژی و راهبرد سایر کشورها در خصوص اثرات تغییر اقلیم بر صنعت بیمه و انطباق استراتژی‌های مستخرج با وضعیت موجود کشور و استخراج راهکارهای تاثیرگذار در ایران بررسی خواهد شد و این گزارش پیش‌درآمدی بر گزارش‌های آتی به شمار می‌رود.
متن کامل این گزارش در آدرس http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1231 قابل دسترسی است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اثرات تغییر اقلیم مخاطرات طبیعی بلایای طبیعی مدیریت ریسک صنعت بیمه خشک سالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما : دکتر امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز (مکمل‌های غذایی و رژیمی) اظهار کرد: صنعت داروهای گیاهی از سال ۱۳۶۰ در کشور آغاز شده است. سال گذشته سال سختی در قیمت‌های مواد اولیه بود.
وی تاکید کرد: صنعت تولید داروهای گیاهی تنها صنعت علمی است که تولید دانش در آن مستقیما به تولید محصول می‌انجامد. ۴۴۰۰ فرآورده طبیعی و بیش از ۲۰۰۰ فرآورده سنتی داریم.
رئیس انجمن تولید کنندگان داروهای طبیعی، فراورده‌ها و طب سنتی ایران ادامه داد: ما بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این میان بیش از ۳۰۰ دارو تهیه می‌شود.
وی تاکید کرد: ما همیشه برای کمک به سازمان غذا و دارو داوطلب بوده‌ایم و برای اقدامات مورد نیاز نیز نامه‌نگاری می‌کردیم تا کار انجام شود. اما همواره گفته شده فعلا شما اقدامی انجام ندهید و صبر کنید. ما هر سال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی و سنتی را به کمیسیون قیمت می فرستیم اما درخواست ما این است که دوستان و همکاران ما را خسته نکنند. صنعت با همکاری‌ها می‌چرخد. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم گوشه‌ای از کار را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • روند افزایش دما در استان قزوین
  • روند افزایش دما ادامه دار است
  • وقوع رگبار باران در ارتفاعات/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • تندباد و بارش های رگباری در راه است/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • کشاورزان راهکارهای مقابله با خشکسالی را در دستور کار قرار دهند
  • برف بهاری مصداق تغییر اقلیم/بارش‌های اخیر شدت خشکسالی در کشور را کاهش نداد  
  • راه‌اندازی کمیته تغییر اقلیم به‌زودی