Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، اوایل خرداد ماه سال گذشته سه شکارچی غیرمجاز در جنگل‌های مرتفع  اطراف روستای زانوس در حین شکار حیات وحش از سوی ماموران محیط‌زیست منطقه شناسایی و دستگیر شدند. از این افراد لاشه یک راس "بزکوهی "، چها راس "کلچه " و نیز یک قبضه سلاح برنو، دوربین و دیگر ادوات شکار کشف شد که با هماهنگی رئیس دادگاه کجور بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکار ۳ راس کل و بز وحشی |‌ شکارچیان دستگیر شدند

کامبیز محسن سلطانی، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نوشهر دوشنبه ۱۳  مرداد گفت: بر اساس احکام صادره، این افراد علاوه بر پرداخت غرامت و جریمه، ‌ یک نفر به ۲ سال زندان و ۲ نفر دیگر هم هر کدام به یک سال زندان محکوم شدند. اعمال قوانین سختگیرانه باعث شده تا خوشبختانه آمار تخلفات مربوط به شکار غیر مجاز وحوش حفاظت شده در این منطقه کاهش یابد و از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ مورد تخلف مربوط به شکار غیرمجاز در این شهرستان گزارش شده است.

محسن سلطانی، یکی دیگر از دلایل کاهش تخلفات شکار وحوش در منطقه حفاظت شده را  ممنوعیت حمل سلاح توسط شکارچیان در جنگل دانست.

بخش تاریخی و کوهستانی کجور با برخورداری از ۲ شهر و نیز ۶۴ روستا و پارچه آبادی در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر منطقه غرب مازندران قرار دارد.

اداره حفاظت محیط‌زیست نوشهر حدود ۲۰۰ هزار هکتار از منطقه حفاظت شده را زیرپوشش دارد.

کد خبر 536956 برچسب‌ها استان مازندران حیوانات - حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران حیوانات حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با توجه به اجرای مأموریت‌های پیشگیرانه یگان حفاظت محیط زیست و طرح‌های آموزش محیط زیست به ویژه طرح پرچمداری آموزش نیروهای مسلح، تخلفات زیست محیطی نسبت به سال ۱۴۰۱ هفت درصد کاهش یافت.

او افزود: پارسال در جهت حفاظت از محیط زیست استان ۱۲۱ پرونده تخلفاتی تشکیل و از این تعداد ۲۱ مورد مختومه شده است.

حاتمی با بیان اینکه یک مورد از این تخلفات در بستر فضای مجازی کشف و رصد شد عنوان کرد: ۲۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال میزان ضرر و زیان وارده تخلفات زیست محیطی در سطح استان بوده که تاکنون از این میزان حدود ۱۴ میلیارد و ۸۳۱ میلیون و ۴۴۶ هزار ریال وصول شده و مابقی در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید

دستگیری شکارچیان غیربومی با کشف ۸ لاشه گوشت شکار در بشرویه

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: پارسال ۹۵ قبضه سلاح از متخلفان زیست محیطی در خراسان جنوبی کشف و ضبط شد که از این تعداد ۱۰ قبضه غیرمجاز و ۸۵ قبضه مجاز بود.

او ادامه داد: همچنین پارسال ۱۰ هزار و ۲۲۸ ادوات شکار و صید شامل انواع دوربین شکاری، چاقو سلاخی و انواع مهمات سلاح گلوله زنی و ساچمه زنی از متخلفان کشف و ضبط شد.

حاتمی اظهار کرد: در این مدت ۶۳ مورد شکار غیرمجاز پستانداران، زنده گیری پستانداران ۲۳ مورد، شکار غیرمجاز پرنده ۵۲ مورد، زنده گیری پرندگان ۵۴ مورد، شروع به شکار ۳۲ مورد و ۵ مورد نیز نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده به ثبت رسید.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی به محیط زیست خراسان رضوی
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند