Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان، از همکاری جهاددانشگاهی با وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به عنوان نهادی تسهیل‌گر در حوزه اشتغال خانگی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی تعاون ،کار و رفاه اجتماعی زنجان، محمدرضا یوسفی ضمن تبریک بهمناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی و با اشاره به اینکه این نهادانقلابی همواره به‌عنوان اهرم تسهیل‌کننده در حوزه اشتغال خانگی همکاری تنگاتنگی باوزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی داشته است، گفت: در راستای پیاده‌سازی و اجرایبرنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی در زمینه کارآفرینی و اشتغال، استفادهاز ظرفیت نهادهای توسعه‌ای به ‌عنوان یکی از مولفه‌های ضروری در نظر گرفته شدهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یکی از طرح‌های کارآمد حوزه اشتغال، طرحتوسعه کسب‌ و کارهای خرد و خانگی است که در آن از ظرفیت جهاددانشگاهی در نقش یکسازمان توسعه‌ای استفاده ‌شده و در مرحله پایلوت در 9 استان دستاوردهای قابلاعتنایی داشته است.
وی با یادآوری اینکه موضوع این تفاهم‌نامه،توسعه و بهبود مستمر و پایدارسازی کسب‌ و کارهای خرد و خانگی در چارچوب طرح ملیتوسعه مشاغل خانگی است، تصریح کرد: این روند از طریق پیاده‌سازی الگوهای موفق،توسعه اشتغال و کارآفرینی در مناطق، رسته‌ها و گروه‌های هدف با تاکید بر مناطقروستایی و توسعه کسب ‌و کارهای خرد و خانگی از نظر مهارت، استانداردها، کیفیت،تکنولوژی، حضور در بازار، برندسازی محصولی و منطقه‌ای صورت می‌گیرد.
وی یادآور شد: زمینه‌های همکاری در این تفاهم‌نامهشامل انجام مطالعات به منظور آسیب‌شناسی، بهبود و ارتقای کمی و کیفی کسب‌ و کارهایخرد و خانگی، تدوین و پیاده‌سازی الگوهای موفق از شبکه‌ کسب ‌و کارهای خانگی درسراسر کشور در راستای پیوند آن با اقتصاد ملی، ایجاد هم‌گرایی و هم‌سویی بین کسب ‌وکارهای بزرگ، خرد و خانگی با ایجاد و تقویت زنجیره ارزش است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی زنجان ادامه داد: علاوهبر این، اجرا و پیاده‌سازی طرح‌های اشتغال و کارآفرینی در مناطق روستایی کشور باتاکید بر روستاهای کانونی، اجرای طرح‌های توانمندسازی و اتصال به بازار برایمتقاضیان کسب‌ و کارهای خرد و خانگی در چارچوب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و شناساییو ترغیب پیش‌رانان برای توسعه کمی و کیفی کسب ‌و کارهای خرد و خانگی نیز از جملهزمینه‌های همکاری در این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.
یوسفی با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده کهجهاددانشگاهی توانسته است در طول چهل سال گذشته نسبت به تربیت نیروی کارآمد و متعهداقدام کرده و تاثیرگذاری و جریان‌سازی خود را در این چهار دهه نشان دهد، خاطرنشانکرد: همین توانمندی‌ها در بخش‌های مختلف بیانگر آن است که باید از ظرفیت و توانمندیکه در این نهاد انقلابی وجود داشته و در طول چهل سال گذشته این توانمندی را بهاثبات رسانده است، استفاده حداکثری کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کارهای خرد و خانگی کار و رفاه اجتماعی پیاده سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور

ایسنا/زنجان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سال گذشته بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، استان زنجان در شاخص‌های بازار کار از جمله پایین بودن نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال رتبه برتر کشور را به دست آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، طیب جعفری با تشریح فعالیت‌های شاخص این اداره‌کل در سال گذشته، افزود: سال گذشته ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید در این استان هدف‌گذاری و در نیمه بهمن ۱۴۰۲ محقق شد و تا پایان سال گذشته میزان تحقق این هدف‌گذاری به بیش از ۱۲۰ درصد رسید.

وی با بیان اینکه اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد در خصوص اشتغال‌های ایجاد شده با کد ملی افراد قابل راستی آزمایی است، افزود: با توجه به ورودی‌های جدید به بازار کار باید از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال در استان بهره بگیریم.

این مسئول ادامه داد: تحقق این هدف‌گذاری از راه‌های مختلفی مثل پرداخت تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ و تسهیلات مشاغل خانگی، بهبود محیط کسب و کار و تسهیل صدور مجوزها محقق شد.

وی یادآور شد: سهم زنجان از هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۴ هزار و ۱۷۰ شغل تعیین شده بود که بر پایه آمارهای ثبتی دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد این هدف‌گذاری به میزان ۱۱۶ درصد یعنی حتی بیش از هدف تعریف شده تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه زنجان جزو سه استان برتر در کاهش بیکاری است، تصریح کرد: استان در این بخش وضعیت خوبی را دارد به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی در زمستان سال گذشته ۵۰.۵ درصد بوده است.

این مسئول همچنین با بیان اینکه این اداره‌کل هر چند کوچک بوده اما با عناوین مختلفی کار می‌کند، ادامه داد: در این میان طرح کالا برگ از جمله اقدامات مهم محسوب می‌شود.

به گفته جعفری در زمان حاضر بالای ۲۰ تعاونی مشکل دار با قدمت ۲۰ تا ۳۰ ساله در این استان وجود دارد و در این زمنیه اقدامات اساسی انجام گرفته است.

وی یادآور شد: به عنوان مثال تعاونی مسکن علوم پزشکی برطرف شده به طوری که آپارتمان‌ها در سه فاز در حال ساخت است که فاز نخست تکمیل و تحویل داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: فاز دوم نیز بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز سوم نیز به تعداد ۶۷۰ واحد به صورت رقابتی در حال تکمیل است.

وی در خصوص تعاونی‌های دارای زمین‌های خارج از محدوده نیز خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی انجام گرفته به ویژه در سفر اخیر رییس جمهوری به استان در سطح عالی اقداماتی از قبیل توافقات در حال انجام است که امیدواریم مشکلات این حوزه نیز به زودی مرتفع شود تا دیگر سوداگری های از قبیل فروش فیش را شاهد نباشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۲۰ درصدی اشتغال هدف گذاری شده در استان
  • تعیین برش های شهرستانی در اولویت برنامه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی
  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • تایید بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور
  • ابتکار و انجام کارهای جدید که به چشم مردم می‌آیند اولویت مسئولان باشد
  • ابتکار و انجام کارهای نو سرلوحه کار مسوولان کردستان باشد
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • مرتضوی: افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین اعمال می‌شود +فیلم
  • بیش از ۸ هزار عنوان شغلی در کرمانشاه سخت و زیان آور شناخته شد
  • تعاونی‌ها زیر چتر حمایت بانک توسعه تعاون