Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم لازمه حل مشکلات اقتصادی کشور را بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند داخلی عنوان کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید شمس الدین حسینی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر بهره گیری از ظرفیت های داخلی محدود و منحصر به بیانات اخیر ایشان نبوده بلکه طی سالیان گذشته همواره معظم له به این مباحث پرداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اظهارداشت: سال های پیش معظم له گفتمانی تحت عنوان «استحکام ساخت درونی قدرت» را مطرح فرمودند که یکی از مهمترین ابعاد آن همین مسئله اقتصادی بود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم گفت: در همین سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کردند که بخش هایی از دولت خوب کار کرده اند و بخش هایی هم آن فعالیت لازم را نداشته اند.

وی افزود: همواره و همیشه حتی در شکل گیری همین دولت تاکید می شد یکی از بخش هایی که در اقتصاد اگر حرکت کند و بخش های دیگر را به حرکت در می آورد « بخش مسکن» است که با کمال تاسف باید گفت اقدامات خاصی طی سال های اخیر در این عرصه صورت نگرفته است.

حسینی اظهارداشت: پروژه مسکن مهر یک کارگاه و حجم بزرگی از فعالیت ساختمان سازی و مسکن سازی را در سراسر کشور به راه انداخته بود.

وی ادامه داد: چرخ بخش های مختلف از مصالح ساختمانی تا لوازم خانگی در کشور به حرکت درآمده بود که متاسفانه این پروژه به دلائل مختلف تعطیل شد و هیچ چیزی جای آن گذاشته نشد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم گفت: یکی از ظرفیت های داخلی همین توسعه بخش مسکن است.

وی افزود: توسعه بخش مسکن نه به مفهوم سفته بازی بلکه باید در این قالب مدل هایی را معرفی کرد که نیاز مردم به مسکن به دست خود مردم اعم از پیمانکاران بخش خصوصی و خود مالک ها برطرف شود.

حسینی بیان داشت: یکی از مزیت های اصلی سرزمینی و طبیعی کشور انرژی است.

وی ادامه داد: ایران در مجموع منابع نفت و گاز رتبه نخست جهانی را به خود اختصاص داده است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم گفت: نباید متکی به درآمدهای نفتی برای تامین مالی دولت و اقتصاد کشور باشیم حتما چنین روند و رویکردی دردسرساز است ولی می توان از این مزیت و انرژی به احسن وجه استفاده کرد.

وی در برنامه رهیافت افزود: حال سئوال اینجاست که چگونه می توان از این مزیت و انرژی استفاده و به یک معنا نفت خام را به ارزش افزوده بالاتری تبدیل کرد؟

حسینی تصریح کرد: توسعه پایدار هیچ وقت نمی گوید برای صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست منابع خود را استحصال نکنید بلکه می گوید اگر آن را بکار می گیرید و استفاده می کنید ثروت را به ثروت و ارزش بالاتر تبدیل کنید نه اینکه ثروت خود را بفروشید و صرف مخارج جاری خود کنید.

وی ادامه داد: یکی از مباحث و موضوعاتی که در کشور وجود داشته و دارد همین امکان تبدیل نفت خام و گاز به ارزش افزوده بالاتر از طریق تکمیل زنجیره است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم گفت: کشور امروز همچنان به خاطر فروش نفت خام تحریم پذیر است چرا که عمده فروش و صادرات کشور در حوزه انرژی پس از سال ها همچنان «نفت خام »است.

وی افزود: اتفاقی که در سال 91 بواسطه تحریم افتاد و کشور توانست کمتر از یک میلیون بشکه نفت بفروشد این اتفاق دوباره در سال 97 و 98 تکرار شد.

حسینی بیان داشت: یکی از پیشرفت های که در دوران تحریم اتفاق افتاد احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود.

وی ادامه داد: اگر همین الان هم اراده کنیم با استفاده از ظرفیت های داخلی به این سمت برویم که شش پالایشگاه 400 هزار بشکه ای یا تعدادی پالایشگاه و پترو پالایشگاه های کوچک بسازیم به راحتی می توان نفت خام تولید داخل را به فرآورده های با ارزش افزوده بالا تبدیل کرد.
انتهای پیلم/

R1010113/P/S7,77,81/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۱۳ | ثبت قیمت تاریخی برای فلز زرد ۲ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۱۳|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز/ سکه ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد ۳ اعلام اسامی قرعه کشی دومین مرحله فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو ظرف ۳ روز آینده ۴ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۱۳| پیش بینی باران ۲ روزه در ۸ استان/ کاهش ۶ درجه ای دما در برخی استان ها ۵ قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۵/۱۳|افزایش ۴۰۰ تومانی قیمت ارز در صرافی‌ها/ دلار ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان شد ۶ گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ساله رهبری که کشور را نجات داد ۷ اعلام زمان عرضه دومین و سومین صندوق معامله پذیر دولتی/ ETF‌ پالایشی تابستان عرضه می‌شود ۸ جزئیات جدید اخذ مالیات از خریداران سکه های بانک مرکزی مهمترین اخبار اقتصادی جنگ خاموش - ۲۰| تحلیل آمار جدید وزیر نفت/ چطور به صادرات روزانه ۷۵ میلیون مترمکعبی گاز رسیدیم؟ گزارش تسنیم| «خودکفایی»، راهبرد ۳۰ساله رهبری که کشور را نجات داد «علاج تحریم»|خلیلیان: تا ایران هست، تحریم هم هست/ مذاکره جدید یعنی تحریم‌ شدیدتر/باید روی پای خود بایستیم راهکار ساماندهی آشفته بازار خودرو چیست؟ مهمترین اخبار تسنیم نهادهای وابسته به دولت ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند/ آل‌اسحاق: بازگشت ارز صادراتی «سیاسی» شد نماینده سازمان بهداشت جهانی:‌ ‌ایران را برای تأمین اقلام بهداشتی پشتیبانی ‌می‌کنیم/ با کمبود وسایل حفاظتی مواجهیم افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ دریادار سیاری: وحدت ارتش و سپاه ناگسستنی است/ حرکت در خط ولایت موجب پیروزی در سنگرهای مختلف شده است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم تنکابن قیمت ارز نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمزه محقق زاده شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: افزود: وقتی انسان در ذهن خودش تصویری از پاکی، صداقت، زیبایی زندگی و پاکدستی متصور می‌شود، کارگر در ذهنش نقش می بنند.

محقق زاده با اشاره به اهمیت موضوع کار و کارگر افزود: مسؤول باید به وضعیت معیشتی زندگی کار و کارگر رسیدگی کند و دغدغه خانواده‌های کارگر را مدنظر قرار دهند و شرایط را تسهیل دهند.

وی با بیان اینکه مسؤولین باید تسهیل گر شرایط کارگر باشند، تاکید کرد: کارگران بخش اصلی موتور محرکه صنعت و اقتصاد کشور هستند.

فرماندار کهگیلویه این جلسه را به منظور جلب مشارکت و برنامه ریزی هر چه با شکوه تر روز کار و کارگر دانست و گفت: جشن برای روز کارگر باید با دست پر باشد، چرا که فشار روانی که روی دوش کارگر سنگینی می‌کند، روی هیچ قشری نیست.

محقق زاده با اشاره به اینکه برخی از مصوبات باید ضمانت اجرایی داشته باشند، تاکید کرد: فضای مناسبی برای جایگاه کارگر در نظر بگیرید.

فرماندار کهگیلویه گفت: برخی دنبال این هستند که کار انجام نشوند و ما باید دنبال تبصره‌ای باشیم که کار کارگر تسهیل و بهترین راه انتخاب شود.

وی برگزاری جشنی مناسب و درخور شأن کارگران را ضروری دانست.

کد خبر 6085939

دیگر خبرها

  • (تصاویر) رونمایی از موتور شش سیلندر ساخت ایران
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور هستند
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟