Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@03:27:14 GMT

بازداشت 6 تروریست داعش در شمال عراق

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۸۱۹۴

بازداشت 6 تروریست داعش در شمال عراق

نیروهای اطلاعات و مبارزه با تروریسم عراق موفق شدند شش عنصر داعش را در استان نینوی بازداشت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت کشور عراق با انتشار بیانیه‌ای از بازداشت شش عنصر تروریستی داعش در استان نینوی واقع در شمال این کشور خبر داد.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد، نیروهای وزارت اطلاعات و مبارزه با تروریسم عراق موفق شدند شش تروریست داعش را بر اساس ماده چهارم تروریسم، در مناطق مختلفی از استان مذکور بازداشت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری «رووداو» ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، دو نفر از شش بازداشتی، در لشکر «الصارم البتار» داعش فعالیت داشته‌اند. نام این افراد، احمد و حسین بوده است.

«ابو عبیده» یکی دیگر از این شش تروریست بازداشتی است. وی در «اردوگاههای عمومی» داعش فعالیت داشته است.

«ابوتبارک» هم داعشی دیگری است که در لشکر «عین جالوت» کار می‌کرده است. محمود هم پنجمین عنصر داعش است که در اردوگاه «مروان» حضور داشته است.

ابوصلاح هم آخرین عنصر بازداشتی است که در آنچه «ولایت نینوی» نامیده می‌شود، فعال بوده است.

در جریان بازجویی از این عناصر، اعتراف کردند که در جریان اشغال این استان توسط داعش، در چندین عملیات علیه نیروهای امنیتی و غیر نظامیان، مشارکت داشته‌اند.

موصل مرکز استان نینواست. داعش این شهر را در سال 2014 به مدت سه سال و نیم اشغال کرد. این شهر در سال 2017، آزاد شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: داعش موصل عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش پاکستان: افغانستان از تروریسم حمایت کامل می کند

روابط عمومی نیروهای مسلح پاکستان پس از حملات هوایی این کشور در خاک افغانستان تصریح کرد موج اخیر تروریسم در پاکستان از حمایت کامل کابل برخوردار است.

به گزارش تسنیم، روابط عمومی نیروهای مسلح پاکستان پس از حملات هوایی به خاک افغانستان اظهار داشت: «موج اخیر حملات تروریستی در پاکستان از حمایت و کمک کامل حکومت طالبان برخوردار است».

بیانیه می‌افزاید: «با کمک طالبان افغانستان و تأمین تسلیحات مدرن، حوادث تروریستی در پاکستان افزایش یافته است».

این روابط عمومی مدعی شد: «در حوادث فزاینده تروریستی در پاکستان، شواهد روشنی از ورود تروریست‌ها از افغانستان (به پاکستان) وجود دارد».

بیانیه نیروهای مسلح پاکستان خاطرنشان کرد در حمله به «ژوب»، «چیترال»، پایگاه هوایی «میانوالی»، «دره اسماعیل‌خان»، شهرستان «تانک»، «خطوط پلیس پیشاور» و منطقه «میرعلی» وزیرستان شمالی، «شواهد روشنی» از دست داشتن تروریست‌های افغان یا تروریست‌های پناهنده‌شده به خاک افغانستان وجود دارد.

در این بیانیه آمده است: «حکومت موقت افغانستان نه‌تنها تروریست‌ها را مسلح می‌کند، بلکه پناهگاه امنی برای سایر سازمان‌های تروریستی فراهم کرده و نیز در حوادث تروریستی در پاکستان دخیل است».

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان پیش از این در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حملات هوایی پاکستان به خاک این کشور هشدار داد این حملات می‌تواند به تشدید تنش‌های فراتر از کنترل منجر شود.

وی تأکید کرده بود: «مردم و دولت جدید پاکستان باید ژنرال‌های ارتش این کشور را از ادامه سیاست‌های اشتباه خود به‌نفع دیگران، مانند آنچه طی 20 سال گذشته صورت گرفت و سبب تخریب روابط دو ملت مسلمان همسایه شد، بازدارند».

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سازمان ملل: افغانستان درحال تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین کانون‌های گسترش تروریسم است فاطمه آلیا: آمريكايي از طريق پاكستان، به ايران تروريسم صادر مي‌كند

دیگر خبرها

  • ارتش پاکستان: افغانستان از تروریسم حمایت کامل می کند
  • ارتش پاکستان: افغانستان از تروریسم حمایت کامل می‌کند
  • ارتش پاکستان: ۸ تروریست به جهنم فرستاده شدند
  • تروریست‌ها در عراق از اشغالگران آمریکایی دستور می‌گیرند
  • هشدار درباره فعالیت‌های عناصر تروریست در ۳ استان عراق
  • شمار بازداشتی‌ها در کرانه باختری از ۷۶۰۰ نفر فراتر رفت
  • نابودی منابع مالی تشکیلات داعش در عراق
  • استقرار حشد الشعبی در دیالی عراق
  • بازداشت ۵ تروریست تکفیری در تونس
  • شناسایی و نابودی منابع مالی تشکیلات تروریستی داعش در عراق