Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-18@04:09:24 GMT

انتشار گزارش عملکرد خودروسازی در نیمه اول

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۸۲۲۶

انتشار گزارش عملکرد خودروسازی در نیمه اول

فیات کرایسلر هم 1.2 میلیارد دلار زیان در فصل دوم سال 2020 گزارش کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سایپانیوز، تعطیلی سرتاسری دلیل زیان 1.24 میلیارد دلاری اتحاد فیات ایتالیا و کرایسلر آمریکا اعلام شده است. با این که انتظارهای درآمدی وال استریت محقق شد اما این کمپانی در بخش گردش مالی کم آورد طوری که از سال گذشته با کاهش 56 درصدی رو به رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایی پی اس تعدیل شده: 77 سنت (65 یوروسنت) به ازای هر سهم در برابر 1.36 دلار زیان به ازای هر سهم مورد انتظار
گردش مالی: 13.88 میلیارد دلار (11.71 میلیارد یورو) در برابر 17.54 میلیارد (14.78 میلیارد دلار مورد انتظار

بر اساس زیان تعدیل شده پیش از مالیات، فیات کرایسلر 1.1 میلیارد دلار (928 میلیون یورو) در فصل دوم زیان دید. البته زمانی که به تفکیک به آمار نگاهی بیندازیم، در بازار آمریکای شمالی، فیات کرایسلر موفق به سودآفرینی به ارزش 46.2 میلیون دلار (39 میلیون یورو) شده است. در حالی که در بقیه بازارها رنگ قرم (به نشان زیان) بود. بعد از ارائه گزارش زیان، ارزش سهام این خودروساز آمریکایی-ایتالیایی تغییری نکرد. ارزش سهام این شرکت در هنگام تنظیم این خبر 10.50 دلار بوده است.

به دلیل کرونا و تعطیل های سراسری و رعایت پروتکل های بهداشتی، فیات کرایسلر مجبور به صرف هزینه 5.8 میلیارد دلاری (4.9 میلیارد یورویی) در فصل دوم سال 2020 شده است.

فروش فیات کرایسلر از آوریل تا ژوئن با 63 درصد کاهش نسبت به مدت زمان سال گذشته به 424 هزار دستگاه رسیده است.

مایک مانلی مدیر عامل فیات کرایسلر در گزارش فصل دوم سال 2020 گفته است: «در حالی که این کمپانی با چشمان باز مراقب اوضاع است و به سلامتی و ایمنی کارکنانش اهمیت بالایی قائل است، تمامی کارخانه های آن باز و در حال تولید هستند،‌ نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش در نمایشگاه ها و تعمیرگاه هایشان مشغول ارائه خدمات هستند و این اتحاد از لحاظ مالی توان و انعطاف کافی برای اجرای برنامه های خود را دارد.» نقدینگی این شرکت در بخش خودرو در پایان فصل دوم، 20.75 میلیارد دلار (معادل 17.5 میلیارد یورو) بوده است. دولت ایتالیا هم وام 7.5 میلیارد دلاری (6.3 میلیارد یورویی) برای عبور از بحران کرونا به این اتحاد اختصاص داده که این شرکت می گوید 5.3 میلیارد دلار آن دست نخورده باقی مانده است.

فیات کرایسلر دوباره بر اذغام 50-50 با گروه خودروسازی فرانسوی پ اس آ را تأیید کرده که از فصل اول سال 2021 شکل می گیرد و باید در این فاصله تأیید هیئت های مدیره و نهادهای نظارتی را به دست آورد. نام اتحادی که از فیات کرایسلر با پژو-سیتروئن حاصل شده استلانتیس است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیارد یورو میلیارد دلار فیات کرایسلر فصل دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۸۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته

جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) در حیاط هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ با سرمایه‌گذاری مؤثر در بخش‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت توانست پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار را به سرانجام برساند، گفت: از محل تکمیل این پروژه‌ها رشد تولید در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و به‌دنبال آن ثبت رشد اقتصادی بالای ۲۰ درصدی در بخش نفت و گاز را شاهد بودیم.

وی افزود: امسال برای سرمایه‌گذاری‌های تازه در پروژه‌های نیمه‌تمام باقی‌مانده در صنعت نفت برنامه‌ریزی جامعی شده است تا امسال هم جهش تولید مطلوبی در این صنعت داشته باشیم.

وزیر نفت تصریح کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۳ هم مانند پارسال رکوردهای مطلوبی در زمینه جهش تولید داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • توخل: در نیمه‌نهایی با بهترین باشگاه جهان بازی می‌کنیمتوخل
  • عملکرد ضعیف ستاره آرسنال: همه‌ش صفره!
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • لزوم برنامه عملیاتی برای خروج از زیان‌دهی واحدهای دانشگاهی
  • زیان شرکت‌های دولتی ۹ برابر گزارش‌های مدیران!
  • نقش موثر شرکت سایپاگام به عنوان کانون تولید قطعات الکترونیکی گروه سایپا/ افزایش ظرفیت تولید سایپاگام از اواسط اردیبهشت ماه
  • انتقاد خضریان به گزارش عملکرد وزیر آموزش و پرورش
  • بانک ایران زمین بانکی برای زیان | هر سال بدتر از پارسال!
  • خسروی: سود و زیان تیمها در جدول داوری برابر است