Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@18:53:17 GMT

مراسم معرفی معاون اول دادستان کل کشور برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۸۲۷۱

مراسم معرفی معاون اول دادستان کل کشور برگزار شد

مراسم تودیع ومعارفه معاون اول دادستان کل کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور، بختیاری دادیار دادسرای دیوانعالی و رئیس دفتر دادستان کل، معاونین، مشاورین و و دادیاران دادستانی کل برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی دادستانی کل کشور،  حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری  در این مراسم با تبریک اعیاد قربان و غدیر و میلاد امام هادی (ع) معارفه معاون اول دادستان کل را در این ایام به فال نیک گرفت و گفت: از حضور شما در این مراسم تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند متعال توان مضاعف دهد که بتوانیم بیش از گذشته به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی در ادامه به حدیثی از امام هادی (ع) اشاره کرده و گفت: حضرت امام هادی علیه السلام میفرمایند: " اُذکُر حَسَراتِ التَّفریطِ بِأَخذِ تَقدیمِ الحَزمِ : به جای حسرت و اندوه برای عدم موفقیت‌های گذشته، با گرفتن تصمیم و اراده قوی جبران کن".

وی در تبیین این حدیث اظهار کرد: همه ما در عرصه کار و زندگی دچار قصور و کوتاهی شده ایم. لذا وقتی که یک انسان منصف به دادگاه درونی خود یعنی وجدانش می‌نگرد از این قصور و کوتاهی‌ها افسوس می‌خورد و متاسف می‌شود. اما امام بزرگوارمان در این حدیث یک راه حل برای این افسوس‌ها بیان فرموده و آن این است که با گرفتن تصمیم قاطع گذشته خود را جبران کنیم. لذا انسان وقتی متوجه شد که دچار غفلت یا قصور شده است باید تصمیم قاطع بگیرد که دیگرآن را تکرار نکند و به دنبال جبران آن کوتاهی باشد.

 منتظری خاطرنشان کرد: همه باید به خود متذکر شویم که این پست و مقام و مسئولیت‌ها دائمی نبوده و مقطعی است. جایگاه و وظایف در دادستانی کل کشور هم بسیار خطیر، سنگین و حساس است و این سنگینی کار بار مسئولیت ما را دوچندان می‌کند.

دادستان کل کشور ادامه داد: اگر ما بخواهیم یک دادستانی مقتدر و قوی داشته باشیم باید نیروهای توانمند و مسئولیت پذیر را در آن داشته باشیم و دادستانی مقتدر میسر نخواهد شد مگر توسط افراد آن و اقدامات ایشان. لذا شما معاونین، مشاورین، دادیاران و قضات محترم هستید که به این مجموعه جایگاه و اقتدار می‌بخشید و انجام وظایف محوله در چارچوب قانون است که این صلابت و شایستگی را محقق خواهد کرد.

وی افزود: کار در دادستانی کل به نحوی است که همه باید دست به دست یکدیگر دهیم تا تکالیف انجام شود. به تنهایی نمی‌توان کاری را پیش‌ برد مگر با همفکری، همکاری و هم افزایی. اکنون در جایگاهی هستیم که مسئولیت سنگینی بر عهده ما نهاده شده و لازم است وظایف را به صورت جمعی پیش ببریم.

این مقام قضایی به موضوع تحول هم اشاره داشته و گفت: مسئله تحول که اکنون به صورت جدی در دستگاه قضایی دنبال می‌شود خواسته و مطالبه مقام معظم رهبری، ریاست محترم قوه قضاییه و مردم است. ما حدود ۴۰۰ دادستان در سراسر کشور داریم و تحول در دستگاه قضایی محقق نخواهد شد مگر با اقدامات و تلاش‌های همه این عزیزان و خدمتگزاران.

 منتظری با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی دادستانی کل کشور احیای حقوق عامه است گفت: احیای حقوق عامه از جمله وظایفی است که قانون اساسی صراحتا به آن اشاره کرده و اجرای آن را متوجه ما دانسته است. این مسئولیت در دو سه سال اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است و وظیفه ماست که عقب ماندگی و کوتاهی‌های موجود در این سالها را جبران کنیم. لذا کار در این حوزه بسیار زیاد است و باید در هر جایگاه و پستی که هستیم به این مسئله توجه کافی داشته باشیم.

دادستان کل کشور مسئله کار جهادی را هم مورد توجه قرار داد و گفـت: کار در نظام جمهوری اسلامی و بخصوص در دادستانی کل به گونه ای نیست که بشود به ساعات کار اداری بسنده کرد بلکه باید به صورت شبانه روزی و البته جهادی کار را دست گرفت و پیش رفت. اگر خدایی نکرده بخواهیم به همان ۸ -۹ ساعت اداری اکتفا کنیم قطعا به نظام و مردم جفا و خیانت کرده‌ایم.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از تلاشها و خدمات حجت الاسلام مصدق در دوران مسئولیتشان در سمت معاون اول داستانی کل اظهار کرد: حجت الاسلام و المسلمین مصدق در دوران مسئولیشان در جایگاه معاون اول خدمات ارزنده ای داشتند از جمله اینکه تلاش زیادی نمودند که دادیاران در شعب دیوانعالی حاضر شوند و در رسیدگی به پرونده‌ها تاثیر مناسب دادیاری را داشته باشند. 

این مقام قضایی تصریح کرد: بحمدالله فرد شایسته و شجاع و انقلابی دیگری اکنون در این جایگاه قرار می‌گیرند که دارای صفات و محسنات متعددی هستند و امیدواریم حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی که از حالا به عنوان معاون اول دادستانی کل کشور به نظام جمهوری اسلامی خدمت خواهند کرد راه و مسیری که قبلا ریل گذاری شده است را با سرعت و قاطعیت دنبال کنند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی معاون اول دادستان کل کشور اظهار کرد: دین مبین اسلام برای تمام بشریت و حیات اجتماعی انسان‌ها برنامه جامع و کاملی دارد و نمونه کامل این انسانیت را می‌توان ائمه اطهار(علیهم السلام) دانست.

وی گفت: وقتی یک جامعه شکل می‌گیرد عقاید و نظرات مختلفی در آن مطرح می‌شود که برای اجرای درست قانون و مقررات نیازمند ضمانت اجرا هستیم تا جامعه دچار اختلاف و گرفتاری نگردد.

این مقام قضایی تصریح کرد: در این رابطه اسلام بابی دارد به اسم قضا و قضاوت که پشتوانه اجرای قانون می‌باشد. در کشور ما هم  قوه قضاییه و دادستانی کل کشور ضمانت اجرای قوانین است تا جامعه درپرتو این ضمانت اجرا به اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی دست یابد.

موسوی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی دادستانی کل بحث احیای حقوق عامه است. خوشبختانه در این رابطه تلاش‌های بسیار خوبی در۲- ۳ سال اخیر صورت گرفته که لازم است با قدرت و سرعت بیشتری این مسیر طی شود.

معاون اول دادستان کل کشور تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که لازم است در دادستانی کل پیگیری شود بحث شناسایی و حمایت از قضات و دادیاران جوان و شجاع است که در دادسراهای سراسر کشور در حال خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند. قطعا اگر با استفاده از ظرفیت این نخبگان در هر شهر و استانی اتاق‌های فکری تشکیل شود مشکلات و آسیب‌های اجتماعی آن منطقه کمتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر، فضای مجازی، حقوق عامه، مشکلات اقتصادی و ... کارهای زیادی وجود دارد که انشالله بتوانیم با برنامه‌ریزی، همفکری و مشورت با همکاران عزیز در دادستانی کل گام‌های موثری را در راستای اهداف از پیش تعیین شده برداریم.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام و المسلمین مصدق تقدیر و حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی با دریافت ابلاغ به سمت معاون اول دادستان کل کشور منصوب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون اول دادستان کل کشور معاون اول دادستان کل کشور حجت الاسلام و المسلمین دادستانی کل کشور دادستانی کل مقام قضایی جمهوری اسلامی حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، این مراسم معنوی از ساعت ۲۲ با قرائت دعای جوشن کبیر با نوای مهدی میرزاده در مسجد دانشگاه تهران آغاز می‌شود و از ساعت ۲۳:۳۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع (شب نوزدهم)، حجت‌الاسلام سید مهدی میراحمدی (شب بیست‌ویکم) و حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل (شب بیست‌وسوم) ادامه پیدا می‌کند.

مناجات‌خوانی در شب‌های قدر در دانشگاه تهران با نوای حاج مرتضی طاهری و کربلایی حامد فراهانی از ساعت ۰۰:۲۰ بامداد و مراسم قرآن به سر از ساعت ۱ بامداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی (شب نوزدهم و بیست‌ویکم) و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان (شب بیست‌وسوم) برگزار می‌شود.

حضور در مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران برای عموم آزاد است.

کد خبر 6064167

دیگر خبرها

  • مراسم احیای شب‌های قدر در بیش از ۱۵۰۰ مسجد خوزستان برگزار می‌شود
  • برنامه مراسم شب‌های قدر در حرم امام خمینی (ره)
  • مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • مراسم شب‌های قدر در مسجد جامع بندرعباس
  • ‌مراسم شب‌های قدر در حسینیه «ثارالله» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • معرفی ویژه برنامه‌های تلویزیون در شب‌های گرامی قدر
  • لزوم اجرای کامل برنامه های ابلاغی دادستانی کل کشور
  • بازدید معاون دادستان کل کشور از اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی اصفهان
  • رسانه پایداری گزینه‌های معاون اولی محسنی اژه‌ای را معرفی کرد