Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۲۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی مجهز شده گنبدکاووس به سیستم‌های نوین آبیاری، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار آن از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ به این شیوه آبیاری مجهز شدند و قرار است تا پایان امسال نیز سه هزار هکتار دیگر از اراضی زراعی و باغی این شهرستان به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه از مجموع ۱۶۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی گنبدکاووس ۷۰ هزار هکتار آن به شیوه آبی کشت می‌شود، افزود: از این مقدار اراضی آبی فقط  ۵۰ هزار هکتار آن قابلیت استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری را دارند که تا سال ۹۸ مقدار ۲۰ هزار هکتار به این شیوه آبیاری مجهز شدند.

نوری گفت: دولت برای حمایت از این شیوه آبیاری که مزایای زیادی از جمله کاهش و صرفه جویی در مصرف آب، جلوگیری از هدررفت آب و افزایش بهره‌وری دارد، بین ۶۰ تا ۸۵ درصد هزینه اجرای این شیوه آبیاری در هر هکتار را متناسب با نوع روش (قطره‌ای، بارانی، کم فشار و ماشین‌های آبیاری) در قالب کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت می‌کند.

رییس اداره فنی و زیربنایی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس، کاهش هزینه‌های کارگری، جلوگیری از رشد علف‌های هرز و افزایش تولید در واحد سطح را از دیگر مزایای اجرای سیستم‌های آبیاری نوین برشمرد و اضافه کرد: هم اکنون دولت برای اجرای شیوه آبیاری قطره‌ای ۱۷۵ میلیون ریال، شیوه بارانی ۱۰۵ میلیون ریال، سیستم آبیاری کم فشار ۷۴ میلیون ریال و استفاده از ماشین‌های آبیاری نیز مبلغ  ۱۵۰ میلیون ریال به ازای هر هکتار کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و دارا بودن ۱۶۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان‌های مهم در تولیدات بخش کشاورزی در استان گلستان است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس آبیاری گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس آبیاری گلستان وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس آبیاری گلستان اراضی زراعی و باغی شیوه آبیاری میلیون ریال هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی

اردشیر عسگری گفت: این سامانه برای اجرای تفاهم نامه فی مابین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت جهادکشاورزی به منظور تسریع و پایش قرارداد‌های تطبیق و مستندسازی اراضی کشاورزی به صورت سیستم اطلاعات مکانی (Web GIS) طراحی شده است که مزایا و ویژگی‌هایی از قبیل رصد و پایش هوشمند قرارداد‌های حدنگاری اراضی کشاورزی، جمع آوری نقشه‌ها و داده‌های تولید شده توسط شرکت‌های مشاور، ارجاع سیستمی پرونده‌ها بین شرکت‌های مشاور، واحد‌های ثبتی و جهادکشاورزی و ارسال درخواست‌های صدور سند به سامانه‌های جامع املاک و قانون تعیین تکلیف دارد که تمامی ادارات ثبت اسناد و املاک، جهاد کشاورزی و شرکت‌های مشاور در سراسر کشور از آن بهره گیری می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت صدور اسناد اراضی افزود: با همکاری و هماهنگی اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان در راستای افزایش سرعت اجرای سند‌دار کردن اراضی کشاورزی به تعداد ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست به امور اراضی شهرستان ارجاع شده که ۷۵ درصد درخواست‌های واصله تایید شده و رتبه اول استانی در تعداد درخواست‌های بررسی و تایید شده را دارا است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تقاضا محور بودن صدور سند زمین‌های کشاورزی اطلاع رسانی و ترغیب کشاورزان نسبت به دریافت سند در کلاس‌های آموزشی و ترویجی انجام می‌شود و امیدواریم از نظر صدور سند رتبه اول کشور را همچنان داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی
  • ۹۵ درصد اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۳ رفع تداخل می شوند
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند