Web Analytics Made Easy - Statcounter

طیبی گفت: سرمایه گذاران و علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه تولید پنل های خورشیدی و زیرساخت های این حوزه به این کمیسیون در اتاق بازرگانی فارس اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نادر طیبی» امروز (دوشنبه ۱۳ مرداد) در جلسه کمیسیون انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی که به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: در حوزه انرژی های تجدیدپذیر در استانداری فارس طرح های تهیه شده و این بحث مورد توجه قرار گرفته اما موضوع جذب سرمایه گذار برای عملیاتی شدن این طرح ها مورد غفلت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه باید برای جذب سرمایه گذار برای این طرح ها برنامه ریزی شود، افزود: با وجود تحریم ها و محدودیت های تجهیزات، هزینه ورود پنل های خورشیدی به کشور بسیار بالاست و همین موضوع سرمایه گذاری در این حوزه را با مشکل روبرو کرده است.

وی اظهارداشت: ما در این کمیسیون به دنبال شناسایی سرمایه گذاران برای ارائه این پروژه ها هستیم و علاوه بر اتاق بازرگانی فارس در منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز حمایت هایی برای تولید برق خورشیدی، تولید پنل ها و زیرساخت های آن در نظر گرفته ایم.

طیبی اضافه کرد: همچنین با همکاری اعضای کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهیه شناسایی ظرفیت های استان فارس در حوزه انرژی به تفکیک شهرستان را در دستور کار داریم.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: بر اساس مذاکرات انجام شده، قرار است در شهریور ماه جاری جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و تیم اقتصادی دولت در فارس برگزار شود که در این زمینه در حال احصا مشکلات حوزه صنعت و فعالان اقتصادی استان و جمع بندی آنها هستیم.

طیبی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران و علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه تولید پنل های خورشیدی و زیرساخت های این حوزه به این کمیسیون در اتاق بازرگانی فارس اعلام کنند، عنوان داشت: انتظار داریم فعالان اقتصادی در حوزه انرژی استان مشکلات در حوزه های مختلف از جمله مالیات، تامین اجتماعی، تسهیلات تبصره 18، مسائل بانکی را تا 16 مردادماه جاری به این کمیسیون اعلام کنند.

در ادامه این جلسه «نرسی قربان»، هم گفت: استان فارس موقعیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری است و بنظر می رسد نیاز است در یک دوره زمانی مشخص ابعاد اقتصادی پروژه های پتروشیمی و حوزه های مرتبط آن در استان بررسی و مشخص شود.
 

نائب رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، پتروشیمی و صنایع پالایشی اتاق بازرگانی فارس افزود: در این زمینه اتاق بازرگانی یا کمیسیون انرژی این ظرفیت را دارد تا بررسی اقتصادی مستقل را برای هر یک از طرح ها تهیه و ارائه کند.


قربان با بیان پروژه منطقه ویژه گاز استان فارس ادامه داد: سالها بر روی موضوع ایجاد منطقه ویژه گاز در فارس کار کارشناسی و علمی انجام شده و همت بسیاری در بخش دولتی و خصوصی استان نیز بر راه اندازی این منطقه بود اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی اظهار داشت: نیاز است موضوع جذب سرمایه گذار برای ایجاد هر چه سریع تر این منطقه در استان مورد توجه قرار گیرد.

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اتاق بازرگانی فارس اتاق بازرگانی شیراز انرژی خورشیدی شیراز اتاق بازرگانی فارس پنل های خورشیدی سرمایه گذاران کمیسیون انرژی سرمایه گذاری طرح ها پنل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه موافق است/ منتظر پاسخ استعلام از دفتر رهبری هستیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز؛ مدتی است دولت سیزدهم و مجلس یازدهم شورای اسلامی به دنبال تعطیلی یک روز در کنار روز جمعه جهت افزایش تعطیلات پایان هفته هستند اما مساله چالش‌برانگیر در این میان انتخاب یکی از روزهای شنبه است. بخش خصوصی و فعالان اقتصادی بزرگ‌ترین مخالفان تعطیلی روز پنجشنبه هستند زیرا معتقدند تعطیلی پنج‌شنبه، ایران را یک روز کاری از جهان عقب می‌اندازد و نتایج زیانبار اقتصادی زیادی دارد؛ از سوی دیگر مخالفان تعطیلی روز شنبه می‌گویند تعطیلی این روز از جهت شباهت با آیین یهودیت پذیرفتنی نیست.

بیشتر بخوانید؛ نامه خانه صمت به مجلس درباره تعطیلی شنبه

درباره آخرین وضعیت افزایش تعطیلات پایان هفته و تعیین تکلیف تعطیلی شنبه یا جای پنج‌شنبه با سید سلمان ذاکر؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم شورای اسلامی گفتگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

سید سلمان ذاکر به خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ابتدا اظهار نظری درباره تعطیلی روزهای شنبه یا پنجشنبه نکرد و تصمیم‌گیری درباره این مساله را به دولت واگذار کرد اما سرانجام روز یکشنبه هفته جاری قریب به یک و ساعت نیم این موضوع در کمیسیون اجتماعی مود بحث و بررسی قرار گرفت که در این جلسه اعضایی از مرکز پژوهش‌های مجلس و اتاق بازرگانی حضور داشتند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در کمیسیون اجتماعی مجلس درباره تعطیلات پایان هفته روی دو موضوع گفتگو کردیم؛ یکی قطعیت تعطیلی دو روز برای پایان هفته و دیگری تصمیم‌گیری برای انتخاب روز شنبه یا پنج‌شنبه برای تعطیلی پایان هفته بود.

نماینده ارومیه در ادامه افزود: سرانجام به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی روز شنبه قدم خوبی برای افزایش درآمد سرانه کشور و استمرار روابط تجاری با سایر کشورهای همسایه و جهان است و روی معیشت مردم تاثیر مستقیم دارد. البته برخی اشکالات کلامی درباره تعطیلی شنبه مطرح شد از جمله اشتراک آن با آیین یهودیت، که اعضای اتاق بازرگانی گفتند از نظر علمای عظام در این زمینه منعی وجود ندارد و قرار شد اعضای اتاق بازرگانی از دفتر مقام معظم رهبری هم استعلام بگیرند.

ذاکر تصریح کرد: درباره تعطیلی پایان هفته در کشور تبعیض وجود دارد؛ پنجشنبه‌ها در برخی موسسات تهران تعطیل است و در برخی شهرستان‌ها تعطیل نیست و این تشتتی که برای دو روز تعطیلی وجود دارد، نوعی بی‌احترامی به قانون و افکار عمومی است بنابراین در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خواهان تعطیلی قطعی دو روز در هفته هستیم و روزهای مورد نظر ما و اعضای اتاق بازرگانی که در جلسه بودند، جمعه و شنبه است تا مردم هم به مناسک مذهبی برسند و هم امور اقتصادی روی زمین نماند اما رای‌گیری نشد تا استعلام‌های لازم را از مراجع و دفتر رهبری گرفته شود و نظر نهایی کمیسیون را به مجلس اعلام کنیم.

ذاکر گفت: رای اعضای کمیسیون برای تعطیلی دو روز پایان هفته لب مرزی بود اما مجلس باید به این موضوع به عنوان یک مطالبه ملی تن دهد، به همین علت آقای قالیباف گفتند این موضوع دو شوری باشد تا بیشتر چکش‌کاری شود و به نظر من رای آوردنش در این مجلس قدری سخت خواهد بود.

ذاکر درباره ایرادات طرح شده درباره تعطیلی روز شنبه نیز گفت: این ایرادات شبهه است و هیچ عالمی نگفته که تعطیلی شنبه اشکال شرعی دارد. اعضای اتاق بازرگانی گفتند از چهار نفر از علما استعلام گرفتیم که منعی در این زمینه اعلام نکرده بودند البته حساسیت‌هایی وجود دارد که منتظر استعلام از دفتر مقام معظم رهبری هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز؛ پیشتر پیشتر ولی اسماعیلی؛ رییس کمیسون اجتماعی مجلس درباره جلسه یکشنبه این کمیسون با اعضای اتاق بازرگانی گفته بود: نظر نهایی و کارشناسی اتاق بازرگانی به عنوان متولی اصلی تجارت خارجی کشور این بود که اگر پنجشنبه تعطیل شود در مجموع ۴ روز تعطیلی با دنیا داریم که سالانه نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار در مناسبات اقتصادی کشور تاثیر منفی می‌گذارد. پیشنهاد مشخص اتاق بازرگانی در این نشست هم این بود که با توجه به شعار سال و در جهت کمک به تولید شنبه تعطیل باشد که حداقل یک روز بیشتر بتوانیم با دنیا ارتباط و مناسبات اقتصادی داشته باشیم.

انتهای پیام/

فاطمه نورنژاد کد خبر: 1228233 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه موافق است/ منتظر پاسخ استعلام از دفتر رهبری هستیم
  • حضور ٤ وزیر و برخی از سفرا در همایش کرمان آیدکس
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • تعطیلی جدید شنبه یا پنجشنبه است؟ بررسی مجلس به کجا رسید؟
  • بلاتکلیفی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها بالاخره به کجا رسید؟
  • تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی بلاتکلیف ماند
  • بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه به کجا رسید؟
  • بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی مراعا ماند
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند