Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@05:32:21 GMT

افزایش مصرف آب در شیراز

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۸۷۶۶

افزایش مصرف آب در شیراز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهمن بهروزی مدیر عامل شرکت آب و فاصلاب شیراز بیان کرد: روند شیوع ویروس کرونا، گرمای هوا و استفاده بیشتر مردم از کولرهای آبی در شیراز بر روند افزایش مصرف آب در امسال  تاثیرگذار بوده است. 

مردم از سایبان برای کولرها استفاده کنند

او، از مردم درخواست کرد برای کولرهای آبی سایبان پیش بینی و شناورهای کولر را بررسی و پوشال‌های آن را تعویض کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروزی تصریح کرد: یک کولر در حالت عادی اگر روزی ۱۶ تا ۱۷ ساعت روشن باشد حدود ۲۲۰ لیتر مصرف آب دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاصلاب شیراز، ادامه داد: بخش عمده‌ آب مصرفی شهروندان به سمت کولرها می‌رود که از آنان درخواست می شود برای کولرهای خود سایبان درست کنند تا مصرف کولر آنان تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

استفاده از پمپ غیرمجاز عامل افت فشار آب

او، استفاده از پمپ غیرمجاز در شبکه آبرسانی را یکی از عامل‌های اصلی افت فشار آب در برخی نقاط شیراز دانست و افزود: این پمپ ها در شبکه آبرسانی خلل ایجاد می کنند و باعث می‌شوند افرادی که در خانه خود از پمپ استفاده نمی‌کنند از آب آشامیدنی بهره‌مند نشوند.

بهروزی اضافه کرد: تا کنون یکسری از پمپ‌های غیرمجاز شناسایی، جمع آوری و صاحبانشان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز، اضافه کرد: اگر مردم یک مخزن بعد از کنتور آب بگذارند و پمپ را به مخزن وصل کنند مشکلی ایجاد نمی‌کند اما نباید پمپ را بعد از کنتور نصب کنند.

صرفه‌جویی و گزارش شکستگی در شبکه آب مدنظر مردم باشد

او، با بیان اینکه آب به اندازه کافی وجود دارد و همه ظرفیت ها در این زمینه بکار گرفته شده است،گفت: مردم باید با صرفه‌ جویی در مصرف آب، گزارش شکستگی در شبکه‌ آبرسانی را به شرکت آب و فاضلاب شیراز اطلاع دهند.

بهروزی بیان کرد: کلانشهر شیراز را به پنج منطقه تقسیم و در هر منطقه یک اداره اتفاقات مستقر کرده ایم که موضوعات را پیگیری می‌کنند و تمام تلاش ما این است که کمترین مشکل برای شهروندان به وجود بیاید.

جیره‌بندی در آب نداریم، مشکل قطعی شبکه است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز ، در مورد قطعی چند ساعته آب در برخی از مناطق  شهر شیراز تصریح کرد: قطعی ممتد آب نداریم اما امکان دارد  برخی نقاط با  افت فشار آب مواجه شوند و یا در برخی از مناطق مشکل قطعی شبکه وجود دارد که اصلاحات لازم انجام شده است.

پارسال مخازن آب خالی بود، امسال پر است

او، با تاکید بر اینکه از ۲۴ تیرماه ظرفیت جدید ۷۵۰ لیتر آب بر ثانبه به شبکه آبرسانی شیراز اضافه شده، ادامه داد: پارسال در زمان مشابه کنونی، بیشتر مخازن ذخیره آب شیراز  خالی بودند اما در حال حاضر مخازن شیراز از جمله مخزن ۴۰ هزار لیتری میانرود که یک مخزن شاخص است، در بهترین وضعیت خود قرار دارد.

بهروزی افزود: بخش عمده ای از قطعی‌ها به دلیل شکستگی‌ها در شبکه و امثال آن است اما قطعی ممتد و جیره‌بندی را در هیچ نقطه‌ای نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اضافه کرد:  بیش از ۷۴۵ هزار مشترک آب در شهر شیراز است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب افزایش مصرف آب شبکه آبرسانی شهر شیراز شرکت آب و فاضلاب شیراز عامل شرکت آب مصرف آب شبکه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی گاز درمناطقی از اصفهان و بخشی از شرق

 بنابر اعلام شرکت گاز استان اصفهان، فردا یکشنبه دوم اردیبهشت  گاز   روستا‌های سهران، بزم، جندان و کفرود از توابع شهرستان ورزنه و مسیر‌های منتهی به این مناطق به علت توسعه شبکه از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ قطع خواهد شد.


همچنین دوشنبه سوم اردیبهشت نیز به دلیل تعمیرات و توسعه شبکه، گاز در ضلع شرقی خیابان جانبازان (کوچه‌های شهید خسرو مالکی، مطهری، ورپشتی، نستوه و یزدانی) از ساعت ۸ تا ۱۸ قطع است.


از مشترکان تقاضا می‌شود در این مدت شیر‌های وسایل گاز سوز خود را بسته نگه دارند و از دست زدن به کنتور و رگلاتور خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • قطعی ۱۲ ساعته گاز در برخی مناطق رشت و خمام
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه
  • مردمی سازی سلامت، گامی به سوی جامعه‌ای سالم‌تر
  • ممنوعیت تیک تاک آزادی بیان مردم آمریکا را نقض می‌کند
  • افزایش نانوایی‌های نان کامل در شیراز
  • اطلاعیه قطعی گاز درمناطقی از اصفهان و بخشی از شرق
  • صدا وسیما بازدیدهای شبکه اجتماعی را مخاطب خود حساب می‌کند+ فیلم
  • مصرف کود‌های یارانه‌ای در قم افزایش می‌یابد