Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- با وجود مراقبت‌های چند ماهه گذشته، شیوع کرونا در اردبیل به وضعیت بحرانی رسیده و مسئولان می‌گویند اگر این روند ادامه یابد باید تجمع‌های مردمی را محدودتر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اولین اخبار مراقبت در مقابل یک بیماری همه‌گیر از اسفند ماه در اردبیل رسانه‌ای شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از هفته سوم اسفند ماه بود که این اخبار بیشتر و بیشتر شد تاجایی که نهایتا دولت با ارایه پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای مدتی بخش عمد‌ای از فعالیت‌های تولیدی و خدماتی را تعطیل کرد.

 اقدامی که باعث بهبود شرایط شد و به نوعی روند روبه‌رشد همه‌گیری را کند کرد؛ تا اینکه کاهش محدودیت‌های اجتماعی و کسب و کارها دوباره دودوتای معادله را برهم زد و اکنون استان اردبیل به سمت بحران در حرکت است.

به هرحال تصمیم‌های کارشناسی مسئولان و دولت و همکاری کامل مردم باعث شد تا  کادر درمان از آن تاریخ تا به امروز  با تمام توان نسبت به ارایه خدمات اقدام کند ولی کارشناسان و متخصصان سلامت جامعه براین باورند که اگر موضوع  رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم جدی گرفته نشود زحمات کادر درمانی هدر رفته و نهایتا بحران ایجاد می‌شود.

بحرانی که بخش اورژانس استان اردبیل براین باور است که به دلیل بی‌توجهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیاد دور نیست و هم اکنون زنگ خطر به صدا درآمده است.

آخرین آمار کرونا در کشور| فوت 215 نفر در 24 ساعت گذشته + نمودار

آسیب قلبی و اختلالات روانی از عوارض طولانی‌‌مدت ویروس کرونا

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل معتقد است اگر هر دو طرف هم مسئولان و هم مردم با مشارکت یکدیگر و با استناد به آمار و معلومات علمی پیش نروند نمی‌توان انتظار داشت نمودار صعودی ابتلا معکوس شود.

برای شیوع بیماری برنامه‌ریزی کرده‌بودیم

مجید محمد غریبانی تصریح کرد:  اسفند ماه سال گذشته با انتشار اخبار مربوط به افزایش تعداد بیماران در برخی نقاط کشور هسته‌ای در دانشگاه علوم پزشکی استان شکل گرفت تا پیش فرض شیوع بیماری بررسی شده و بخش‌های مختلف آماده باشند.

وی با اشاره به بهره برداری از مرکز عملیات بحران EOC از دو سال گذشته تاکید کرد:  این موضوع هم در دوره اول همه‌گیری کمک حال ما شد. توانستیم سناریو شیوع بیماری را آماده سازی کنیم و  برای این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشیم تا غافل‌گیر نشویم.

غریبانی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات جداکردن بیمارستان اختصاصی برای مبتلایان بود، اضافه کرد: علاوه بر این تدوین نحوه فعالیت کادر درمان، فعال کردن آزمایشگاه مرکزی بهداشت و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی موجب شد اردبیل جزو استان‌های موفق در مدیریت کرونا باشد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان تاکید کرد: با توجه به اینکه بیمارستان ترومای اردبیل به تازگی به بهره برداری رسیده و تجهیز شده بود، فرصت مناسبی برای بستری کردن مبتلایان در این بیمارستان فراهم شد.

وی تاکید کرد: از طرفی هر چند اورژانس موظف به انتقال بیماران بین مراکز درمانی نیست اما عهده دار آن شدیم و در شرایط ایزوله بیماران مبتلا به کرونا انتقال می‌یافتند.

به گفته غریبانی یکی از مهمترین مشکلات ممانعت از شیوع بیماری به موضوع انتقال بیماران مرتبط است که به این منظور 6 پایگاه در شهر اردبیل و یک پایگاه در هر یک از شهرهای دیگر دایر شد تا آمبولانس ویژه با امکانات ویژه تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه هر یک از درخواست‌های کمک مردم توسط کارشناسان بررسی شده و سپس از این پایگاه‌ها آمبولانس برای بیماران کرونایی اعزام می‌شد، ادامه داد: بعد از گذشت 10 روز از فعالیت این پایگاه‌ها، این طرح در سطح کشور نیز به اجرا درآمد.

خدمت‌رسانی با وجود محدودیت امکانات

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با اشاره به اینکه در ابتدا تنها 7 درصد از نیاز استان‌ها به اقلام پزشکی از وزارت تامین می‌شد و در کل کشور با کمبود تجهیزات مواجه بودیم، گفت: با این وضعیت کنار آمدیم  و تمامی توان و ذخایر خود را به کار گرفتیم.

غریبانی تاکید کرد: روزهای نخست مبارزه با بیماری به واقع سخت و طاقت فرسا بود نه اطلاعات دقیقی از بیماری در دست بود و نه تجهیزات کافی داشتیم، به صورتی که خود بنده تا 70 روز به خانواده‌ام سر نزدم. بسیاری از کادر درمان روزها فعالیت کردند و با وجود تمامی مشکلات آن برهه سخت را سپری کردیم.

وی با اذعان به اینکه در ادامه تولید ماسک و لباس ویژه در اردبیل بخشی از نیازمندی‌ها را تامین کرد، متذکر شد: خوشبختانه هیچ فوتی از کادر درمان استان گزارش نشده اما میزان ابتلا بالا است و فعالیت کادر درمان در چنین شرایط سختی جای تقدیر دارد.

400 مأموریت در یک هفته انجام شد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با بیان اینکه مجموعه اقدامات موجب شد تا در اردیبهشت میزان شیوع کاهش یابد، اضافه کرد: متاسفانه مجددا از نیمه دوم خرداد ماه بیماری روند صعودی گرفت تا جایی که در تیرماه هزار ماموریت کرونایی توسط اورژانس انجام شد.

غریبانی اظهار کرد: این میزان به اندازه تعداد ماموریت سه ماه گذشته بود. تنها در هفته اول مرداد ماه 400 ماموریت انجام شد.

وی با بیان اینکه مقابله با کرونا نیازمند توجه به آمارهای اپیدمی است، ادامه داد: دلیل شیوع مجدد بیماری افزایش تجمعات بعد از تعطیلات فروردین ماه بود.

وی تاکید کرد: تجمع‌های غیرضروری مردم و کاهش حساسیت شهروندان دیگردلایل شیوع بیماری هستند. شاید مردم آموخته‌اند که بیشتر از ماسک استفاده کنند، اما لازم است تجمع‌های غیرضروری کاهش یابد تا از شدت شیوع بیماری کاسته شود.

پاسخ روزانه به هزار پرسش

وی اضافه کرد: امروز کادر درمان و نیروهای ما بعد از 170 روز مقابله به  شدت خسته و فرسوده هستند و لازم است مردم با ما همکاری کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با اشاره به راه اندازی سامانه 190 به منظور پاسخگویی به سوالات مردم تصریح کرد: حجم کاری از همین سامانه قابل مشاهده است به‌طوریکه کارشناسان ما در ماه‌های نخست روزانه به هزار تماس پاسخ می‌دادند تا بار مراجعه به مراکز درمانی کاهش یابد.

وی افزود: حتی به منظور جلب مشارکت مردم، سازمان‌های مردم نهاد پای کار آمده‌اند و به عنوان همیار اورژانس آموزش‌های لازم به آن‌ها انعکاس می‌یابد تا به مانند نیروهای اورژانس به مردم خدمات ارائه دهند.

غریبانی معتقد است بدون همکاری مردم و کاهش تجمع‌ها نمی‌توان اردبیل را از وضعیت قرمز برگشت داد.

گفت وگو: ونوس بهنود

انتهای پیام/136/ی

R41374/P1549/S6,49/CT2 بیشتر بخوانید... فرماندار اردبیل: ۷۰ نفر از مهمانان یک مراسم عروسی آلوده به ویروس کرونا شدند آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۵۳۰۰۰ هندی در ۲۴ ساعت گذشته +جدول آخرین تغییرات وقتی هراس‌افکنی از خود کرونا خطرناک‌تر می‌شود/ نقش مهم رسانه‌ها در مدیریت دوران مبارزه با ویروس منحوس قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فرماندار اردبیل: ۷۰ نفر از مهمانان یک مراسم عروسی آلوده به ویروس کرونا شدند آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۵۳۰۰۰ هندی در ۲۴ ساعت گذشته +جدول آخرین تغییرات وقتی هراس‌افکنی از خود کرونا خطرناک‌تر می‌شود/ نقش مهم رسانه‌ها در مدیریت دوران مبارزه با ویروس منحوس پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر‌‌/ کالابرگ‌ کالاهای اساسی ویژه ‌دهک‌های پایین جامعه ‌تنظیم شد‌ ۲ سفر ‌به مازندران اکیداً ممنوع/ وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان/ موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴برابر افزایش پیدا کرد‌ ۳ جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله‌ / ‌چین در ایران‌ سرمایه‌گذاری ‌می‌کند / تخریب قرارداد ‌با سوءنیت ‌‌است ۴ خبری خوش از افزایش صادرات ‌ایران در اوج تحریم‌ها / افزایش ۵ برابری صادرات کشور به اوراسیا‌ ۵ نماینده سازمان بهداشت جهانی:‌ ‌ایران را برای تأمین اقلام بهداشتی پشتیبانی ‌می‌کنیم/ با کمبود وسایل حفاظتی مواجهیم ۶ تلاش مجلس برای تصویب طرح دو فوریتی "جهش تولید مسکن" / ‌احداث ‌یک میلیون واحد مسکونی در سال ۷ گزارش ویدئویی| هشدار ۲۰ساله‌ای که جدی گرفته نشد/‌ کاهش نرخ باروری در ایران به کمتر از ۲ فرزند+ فیلم ۸ گزارش| قطعی مکرر تلفن و اینترنت ۱۰۰ هزار نفر در سوران / آقای وزیر جوان این منطقه محروم را هم ببین مهمترین اخبار استانها ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم آیت الله سبحانی: مسئولان سلامت جامعه با برنامه ریزی شرایط برگزاری عزاداری اباعبدالله(ع) را فراهم کنند انهدام ‌بزرگ‌ترین شبکه‌‌ قاچاق ارز و پولشویی در آذربایجان‌غربی / متهمان ارز را در قالب حواله از کشور خارج می‌کرد‌ند ‌بسته پیشنهادی ‌مجلس ‌به رئیس‌ جمهور‌ برای مقابله با کرونا / پیش‌بینی ‌تشویق‌های ویژه برای مدافعان سلامت مهمترین اخبار تسنیم لبنان| بازکردن پرونده کهنه ترور «حریری»؛ نمایش مضحک آمریکا برای فشار علیه حزب‌الله نهادهای وابسته به دولت ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند/ آل‌اسحاق: بازگشت ارز صادراتی «سیاسی» شد اردن| تظاهرات گسترده در همه مناطق/ اردنی‌ها برای نخستین بار خواستار استعفای دولت شدند نماینده سازمان بهداشت جهانی:‌ ‌ایران را برای تأمین اقلام بهداشتی پشتیبانی ‌می‌کنیم/ با کمبود وسایل حفاظتی مواجهیم افشای اسناد محرمانه از تلاش‌های طولانی عربستان برای تجزیه یمن+ تصاویر درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان شیوع بیماری کادر درمان تجمع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز، امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ شامل گوسفند زنده، ران گوسفندی، سردست گوسفندی، دنبه گوسفندی، قلوه گوسفندی، شقه گوسفندی، پرده گوسفندی، چرخ کرده گوسفندی بدون چربی و فیله گوسفندی اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت قرمز سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • هشدار به مسافران؛ از سفر به این مناطق کشور پرهیز کنید
  • مسافران از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند/ ترافیک سنگین در محور‌های شمالی کشور
  • برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد
  • برج آزادی تهران «قرمز» شد
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است 
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد