Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان و با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا در جهان و برگزاری مناسک حج ابراهیمی، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی  وبینار بین‌المللی با عنوان «حج در زمان انتشار و گسترش کووید ۱۹» برگزار کرد.

این وبینار با حضور محسن آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی، مقصود احمد خان، رییس بخش اجرایی کمیته حج هند، عبدالصمد شیخ، مشاور آموزش و حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمی، مدیر مؤسسه توحید نیوکاسل انگلستان و اساتید دانشگاه، دانشجویان و علاقه‌مندان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشوری در سخنانی، بیان کرد: مناسک حج سال جاری که در حال انجام است، بسیار ویژه است و عده کثیری از مسلمانان جهان خواستار شرکت در این مناسک بودند، اما به خاطر شیوع و گسترش ویروس کووید ۱۹ و رعایت مسائل بهداشتی مسئولان برگزار کننده تصمیم گرفتند که مناسک حج با تعداد اندکی از حجاج برگزار شود.

وی ادامه داد: ما نیز اعتقاد داریم که رعایت مسائل بهداشتی و سلامتی برای همه مسلمانان گیتی در درجه اول قرار دارد و هدف این سمینار بحث و تبادل نظر درباره حج و بهداشت و جلوگیری از شیوع ویروس مرموز کرونا است و ما از خداوند سبحان و بزرگ مرتبه خواستار سلامتی برای همه مسلمانان و بهبود بیماران مبتلا به این ویروس هستیم.

مقصود احمد خان اظهار کرد: در سال جاری، کمیته حج بسیار مشتاق اعزام حجاج هندی به مناسک بود، اما متأسفانه به خاطر مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا این اقدام میسر نشد. کمتیه حج هند از اواخر ماه فوریه سال جاری میلادی با مقامات و مسئولان حج عربستان برای اعزام حجاج در ارتباط بود و حتی خواستار اعزام علاقمندان به سفر سرزمین وحی برای مناسک عمره نیز بود، اما مسئولین و کارگزاران حج عربستان از پذیرفتن حجاج عمره نیز امتناع کردند.

عبدالصمد شیخ از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی با اشاره به قابلیت‌های تکنولوژی‌های جدید افزود: تکنولوژی‌های جدید که به راحتی قابل استفاده نیز است هیچ مرزی مشخصی ندارد و همین افراد در نقاط مختلف جهان می‌توانند با هم ارتباط داشته باشند و مسائل و مشکلات را رد و بدل و برای حل و فصل مشکلات با تبادل نظر چاره اندیشی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم قاسمی، رییس مؤسسه توحید از نیوکسل انگستان مطرح کرد: دین مبین اسلام تنها به روزه و نماز منحصر نمی‌شود، بلکه در این دین صلح نگر بسیاری از امور دیگر که برای زندگی انسان بنحو احسن و ایده ال طراحی شده است و بایستی هر فرد مسلمان در زندگی خود بکار گیرد. یکی از آن وظایف برگزاری شرکت افراد در مناسک حج است.

وی همچنین، با اشاره به فلسفه حج گفت: مسلمانانی که استطاعت مالی دارند از کشورهای مختلف جهان همگی در کنگره بزرگ حج گرد هم می‌آیند تا نشان دهند که برابر و برادر هستند و در برابر خداوند سبحان با هر رنگ و پوست، ملیت، نژاد و ...، یکی هستند. 

این وبینار تخصصی با شرکت ۲۸ نفر از نقاط مختلف هند به صورت آنلاین در صفحه فیسبوک خانه فرهنگ ایران در بمبئی پخش شد و مشروح آن نیز در کانال یوتیوب این نمایندگی به آدرس https://www.youtube.com/watch?v=۰ELJW۷۳۸n-A برای علاقه‌مندان بارگزاری شده است.

کد خبر 4990108

منبع: مهر

کلیدواژه: حج تمتع شهر بمبئی ویروس کرونا ویروس کرونا سازمان تبلیغات اسلامی کنفرانس بین المللی کنگره امام سجاد ماه محرم معرفی نشریات ماه محرم و صفر عید سعید قربان سهروردی سازمان اوقاف و امور خیریه رسول جعفریان فعالیت های قرآنی شهید صدر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مناسک حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است، گفت: کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ۱۴۰۳ منتشر و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالرسول پور عباس در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آزمون در سراسر کشور با سلامتی آغاز شد، گفت: مشکلی خاصی برای برگزاری این آزمون نداریم به جز در یکی از شهرستان‌ها که امروز سیل آمده و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پای کار آمدند و داوطلبان را جابجا می‌کنند. امیدواریم در این شهرستان کار به سامان برسد.

وی در ادامه در خصوص داوطلبان دانشگاه فرهنگیان نیز تصریح کرد: ما ۵ نوبت آزمون داریم در هر ۵ نوبت دفترچه اختصاصی داوطلبان که متقاضیان دانشگاه فرهنگیان هستند را همزمان اجرا می‌کنیم به این صورت که دفترچه‌های تخصصی در ابتدا و انتهای جلسه توسط این داوطلبان پاسخ داده می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: حدود ۶۶۰ هزار نفر در مجموع ۵ گروه آزمایشی داوطلب دانشگاه فرهنگیان هستند که همه امور پیش بینی شده است به سلامتی کنکور را پشت سر خواهیم گذاشت.

پورعباس ادامه داد: داوطلبان نوبت اول کنکور به دلیل اینکه ما اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون انتخاب کردیم از آمادگی بیشتری برای آزمون برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه برگزار می‌شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

پور عباس در پایان خاطرنشان کرد: کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام می‌شود و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.

کد خبر 747779

دیگر خبرها

  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا