Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@11:57:15 GMT

فرود اضطراری هواپیما به خاطر بوی جوراب!

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۴۹۲۴۱

فرود اضطراری هواپیما به خاطر بوی جوراب!

ایران اکونومیست- یک خلبان خطوط هوایی بریتیش ایرویز پس از آنکه بویی شبیه بوی جوراب عرق کرده و کود حیوانی بر او غالب شد در فرودگاه هیثرو لندن فرود اضطراری کرد.

این هواپیمای ایرباس A320 که از زوریخ به پرواز درآمده بود بعد از سرایت بوی بد به کابین خلبان در سال گذشته ناچار به فرود اضطراری شد. خلبانان بعد از احساس این بوی ناخوشایند ماسک های اکسیژن خود را به صورت زدند، به خصوص کمک خلبان که دچار سوزش چشم و گلو، دل پیچه و تهوع شده بود و به محض فرود ناچار به استفراغ از پنجره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ یک از ۱۴۵ مسافر و خدمه پرواز احساس ناخوشایندی نداشتند اما به محض فرود، خلبان و کمک او به بیمارستان منتقل شده و پس از معاینات پزشکی، همان روز مرخص شدند. در گزارش شاخه بررسی سوانح هوایی که روز گذشته منتشر شده، گفته شده است که علیرغم بررسی ها و تحقیقات جامع، منشأ بوی بد شناسایی نشده است. در این گزارش به ۵ اتفاق مشابه دیگر در هواپیماهای مشابه اشاره شده است. از شباهت ها بین این اتفاقات می توان به وقوع در فضاهای مرطوب و شرجی و همچنین پروازهای کوتاه بین شهری در اروپا اشاره کرد. در ۵ سال گذشته بیش از ۳۱۶۶ مورد بوی بد یا دود به شاخه بررسی سوانح هوایی گزارش داده شده است.

در این موارد ثبت شده به دلایل بسیاری مانند نشست روغن موتور یا سوختن شیرینی اشاره شده است. این نهاد نظارتی ادعا کرده که علیرغم گزارش های مشابه در سال های اخیر، تمامی تحقیقات صورت گرفته نتوانسته اند علت اکثر این بوهای بد را شناسایی کنند. اپراتور و کارخانه سازنده هواپیمای پرواز زوریخ نیز گفته اند تلاش می کنند تا با انجام اقدامات تعمیر و نگهداری جامع برای شناسایی منشأ بوی بد، تغییر رویه کارکرد تیم های پروازی و تغییرات برای افزایش گردش هوا در کابین خلبان از وقوع این گونه حوادث جلوگیری کنند. ژانویه سال جاری نیز خلبانی پس از پوشیدن ماسک و به خاطر بوی بد ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه هیترو شده بود. این پرواز عصرگاهی از آتن در حالی که ۴ مایل دریایی از لندن فاصله داشت به دلیل بد شدن حال کمک خلبان، حالت اضطراری اعلام کرده و ناچار به فرود برنامه ریزی نشده شد.
منبع: نامه نیوز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرود اضطراری بوی بد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمانی درباره شهید خلبان عزیزاله جعفری

مصطفی بیان از اتمام نگارش رمان خود درباره زندگی شهید خلبان عزیزاله جعفری خبر داد.

به گزارش ایسنا، این نویسنده در معرفی این شخصیت نوشته است: نهم فروردین، هفتادودومین سالروز تولد هنرمند و شهید والامقام خلبان عزیزاله جعفری است.

او در نهم فروردین سال ۱۳۳۱ در شهرستان نیشابور چشم به جهان گشود. از همان ابتدای نوجوانی به نقاشی و مینیاتور علاقۀ بسیار داشت. پس از دریافت دیپلم ریاضی در دانشکدۀ نیروی هوایی قبول شد و در سال ۱۳۵۴ جهت گذراندن دورۀ خلبانی به آمریکا رفت و دو سال بعد به میهن برگشت. با تخصصی که داشت در نیروی هوایی استخدام و مشغول به کار شد.

شهید خلبان عزیزاله جعفری جزو اولین خلبانانی بود که با جت F۵ پرواز می‌کرد و با شروع جنگ تحمیلی به همراه شهید خلبان مسعود محمدی به پایگاه ششم شکاری بوشهر می‌روند و در چند عملیات برون‌مرزی شرکت می‌کنند.

در ۴ مهر ماه ۱۳۵۹، خلبان عزیزاله جعفری به همراه خلبان مسعود محمدی در آخرین عملیات خود پس از انهدام بسیاری از تاسیسات دشمن در خاک عراق، حین بازگشت در آسمانِ عراق توسط ناو مورد هدف قرار می‌گیرند و موشک به هواپیما اصابت می‌کند. شهید جعفری و شهید محمدی وقتی کار را تمام‌شده می‌بینند از آنجا که دوست دارند پیکرشان در خاک ایران باشد سرعت هواپیما را بیشتر می‌کنند و در نهایت در خاک ایران سقوط می‌کنند و به درجۀ والای شهادت نائل می‌شوند.

مصطفی بیان، داستان‌نویس و دبیر انجمن داستان سیمرغ نیشابور همزمان با سالروز تولد شهید خلبان عزیزاله جعفری گفت: رمان شهید خلبان عزیزاله جعفری که به اهمیت و نقش تیزپروازان نیروی هوایی ارتش در پنج روز آغاز جنگ و به ویژه آخرین عملیات شهید خلبان عزیزاله جعفری می‌پردازد، به اتمام رسیده و در مرحلۀ بازنویسی نهایی است. شهید جعفری هنرمند و یکی از فرزندانِ نخبۀ شهرستان نیشابور و یکی از تیزپروازان شجاع و دلیرمند نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. من مفتخرم رمانِ جدیدم دربارۀ این فرزند سلحشور و شیردل نیشابور و وطن است.

او در ادامه خاطرنشان کرد امیدوار است این کتاب امسال منتشر شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مأموریت جدید یاسین از زبان وزیر دفاع/ این جت چه ویژگی هایی دارد؟
  • مصرف ۶۰۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در سال گذشته
  • رمانی درباره شهید خلبان عزیزاله جعفری
  • لحظه ترسناک فرود وحشتناک هواپیما در سنندج
  • نیمار از هلیکوپتر بتمن محروم شد!
  • سعید راد در بیمارستان بستری شد
  • اجرای دو عملیات پروازی بالگرد اوژانس مازندران
  • استعفای یک عضو کابینه جنگ نتانیاهو
  • لاپید: استعفای «ساعر» آغازی بر فروپاشی کابینه نتانیاهو است
  • اسکان اضطراری ۱۴۰ خانوار مانده در جاده‌های استان اصفهان