Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کریستف هاملمن ظهر دوشنبه در بازدید از مرکز جامع سلامت «دیباج» در همدان در خصوص نحوه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا از کارکنان مجموعه سوال و پاسخ‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.

وی نکاتی را در این بازدید در مورد نحوه تعاملات اجتماعی و بهداشتی کارکنان با مردم و افراد مبتلا یادآور شد و بر لزوم حفظ ایمنی و سلامت کارکنان تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه در ارتباط با مراجعین، هرکس مشکوک به کرونا باشد مثبت تلقی کرده و به ۱۴ روز قرنطینه توصیه می‌شود، گفت: لیست افراد شاغل در ادارات دولتی که تست کرونای مثبت دارند به صورت روزانه به فرمانداری اعلام می‌شود تا با هماهنگی دستگاه مربوطه ملزم به استراحت در منزل و قرنطینه شوند.

رشید حیدری با بیان اینکه در موارد مورد نیاز، بیش از دو هفته استراحت و قرنطینه برای فرد مبتلا اعمال می‌شود، گفت: در مورد مشاغل دیگر نیز پروتکل‌های خاص نوشته شده و اعمال می‌شود تا هم بهداشت فردی در سطح جامعه رعایت شود و هم آسیب جدی در اقتصاد خانوار وارد نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز عنوان کرد: در این مرکز افراد بالای ۶۰ سال، مادران باردار و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و کادر بهداشت و درمان یا اشخاصی که در خانواده فرد مبتلا یا فوتی داشته باشند در اولویت نمونه‌گیری هستند و در صورت لزوم پس از انجام آزمایشات به اسکن ریه در بیمارستان سینا ارجاع داده می‌شوند.

منوچهر کرمی افزود: طی ۲ هفته که فرد در قرنطینه به سر می‌برد ۶ مرتبه با وی تماس گرفته می‌شود و شرایط و علائم او مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 4990104

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان قزوین گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم اقامه نماز جمعه بیرجند کرمانشاه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۴۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، این تجهیزات به طور قابل‌ توجهی ظرفیت پیش ‌بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌ های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه‌ دفیبریلاتور می‌تواند نجات ‌بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک ‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌ کند. طراحی این دستگاه ‌ها به گونه ‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می ‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌ های پاسخ به فوریت ‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه‌ ها، عنوان کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان ‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌ های مؤثر و به‌ موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی همچنین گفت: اهدای این تجهیزات، که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌ های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده است، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌ های آسیب‌ پذیر.

گفتنی است، این پروژه در راستای ماموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌ های انسانی مواجه هستند، انجام گرفته است. هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهادها و ارائه ‌دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب ‌آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌ های هدف کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • کشف ۲۸۳ پیکر در گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر در غزه
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران